Eli mulla alkoi tonnarissa yllättäen ahtopainemittari sekoilemaan, ei mennyt aina välillä tyhjäkäynnillä alipaineille eikä noussut yli peruspaineiden, välillä pysyteli pelkästään alipaineen puolella. Silti kone tuntui ahtavan ainakin jonkin verran. Päädyin siis tutkimaan mittarin letkuja, mutta kun en vikaa löytänyt, päätin vaihtaa letkut. Vaihdoin letkut mittarilta painekytkimelle/paineanturille ja uuden letkun kokonaan moottoripuolelle. Irroittaessani imusarjalta tulevaa letkua haaroittimesta en katsonut tarkalleen miten letkut menivät, ja loppujen lopuksi minulle jäi käteen yksi ylimääräinen letku

Eli siis imusarjalta lähtevä letku haarautuu kolmeen osaan. Yksi näistä menee bypassille ja toinen kabiinin puolelle, mutta minne se kolmas? Irroittaessani haaroitinta en olevinaan irroittanut muita letkuja, kuin imusarjan, bypassin ja kabiinin letkut ja se yksi lyhyt letkupätkä roikkui haaroittimesta, ilmeisesti repäisin sen irti jostain vahingossa, mutta en millään löytänyt kohdetta. Letku ei ole kuin noin 20cm pitkä, joten kovin kauas se ei mene.
Testasin tulppaamalla tämän ylimääräisen letkun ja mittari alkoi toimimaan, eli joku letku oli totta tosiaan rikki/tukossa, vielä kun saisi viimeisenkin letkun paikalleen.
9000 turbo vuodelta 1986.