Check Engine valo syttyi
Check Engine valo syttyi
No nyt sytty Check Engine valo, eilen sammu pari kertaa tyhjäkäynnillä.
Saako tosta vikakoodit ilman Techiä ?
Ajoltaan ihan normaali, isommassa nopeudessa vähän tehoton.
Autolla ajettu 62 th,
Saako tosta vikakoodit ilman Techiä ?
Ajoltaan ihan normaali, isommassa nopeudessa vähän tehoton.
Autolla ajettu 62 th,
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: Check Engine valo syttyi
Kiitoksia, "nollasin" valon ottamalla sulakkeen pois.
Nyt näyttäs menevän taas OK. kävin kattelees vanhoja autoja Lahdessa.
Oli Saabitkin esillä.
Nyt näyttäs menevän taas OK. kävin kattelees vanhoja autoja Lahdessa.
Oli Saabitkin esillä.
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: Check Engine valo syttyi
No nyt olis Saabi käynyt Magneetilla Vantaalla.
Vikakoodi on P0113(3). Kuulemma imuilman lämpöanturi tai ilmamassamittari.
Onkos muilla ollut samoja ongelmia? Mistäs ton anturin löytää?
Vikakoodi on P0113(3). Kuulemma imuilman lämpöanturi tai ilmamassamittari.
Onkos muilla ollut samoja ongelmia? Mistäs ton anturin löytää?
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: Check Engine valo syttyi
nosta katse by pass venttiilistä 5-10cm ylöspäin. imuputkessa kiinni, sen kumisen "tutin" alla. ei voi olla löytämättä. putsaa eka anturi jollain electric cleanererilla ja kokeile toimiiko ennenkuin ostat uutta. maksaa joku 80e mikä on hirveää kiskontaa. ellen väärin muista, niin joku oli tainnu juottaa itse uuden anturin ja maksanu siitä muutaman euron.
Re: Check Engine valo syttyi
Nonii, nyt olis anturi putsattu, ei kylläkään auttanut.
Onkohan toi minkä tyyppinen anturi ( Pt100, K-tyyppi termopari vai ?)?
Voiko ton ilmamassamittarin vaihtaa ilman TECHiä ?
Onkohan toi minkä tyyppinen anturi ( Pt100, K-tyyppi termopari vai ?)?
Voiko ton ilmamassamittarin vaihtaa ilman TECHiä ?
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: Check Engine valo syttyi
Anturi on NTC-vastus, ja ilmamassamittarin vaihto onnistuu kyllä ilman techiäkin. Techillä tai OBD-lukijalla voi myöskin tarkistaa näyttääkö imuilman lämpötila järkeviä arvoja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Check Engine valo syttyi
Oli aikoinaan samat ongelmat. Lämpöanturi oli kunnossa, ilmamassamittarissa vika.lammbe1 kirjoitti:No nyt olis Saabi käynyt Magneetilla Vantaalla.
Vikakoodi on P0113(3). Kuulemma imuilman lämpöanturi tai ilmamassamittari.
Onkos muilla ollut samoja ongelmia? Mistäs ton anturin löytää?
2 klemmaria auki, uusi ~200 euron palikka klemmareiden väliin, sitten klemmarit kiinni.
Ei muita toimenpiteitä, ajanhukka 10 minuuttia parkkipaikalla, sisältäen 8 millin (vai oliko se 7mm) hylsyn etsimisen ja käsienpesun

Viallisella IMMulla ei kannata konetta pahemmin kiusata, mäntäpistiäinen kun iskee, niin siinä onkin isompi remontti sitten edessä

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Check Engine valo syttyi
Eivät aikoinaan meikäläisen vikatilanteessa onnistuneet huollon hallissa paikallistamaan, että kummassa komponentissa vika on. Melkein jo ostin uuden lämpöanturin, mutta muistaakseni se oli aika pirun kallis murikka, niin ehdotin jatkotutkimuksia.jcarlson kirjoitti:Anturi on NTC-vastus, ja ilmamassamittarin vaihto onnistuu kyllä ilman techiäkin. Techillä tai OBD-lukijalla voi myöskin tarkistaa näyttääkö imuilman lämpötila järkeviä arvoja.
Huoltohemmo sitten kävi motarilla revittämässä TECH kiinni autossa, siinäpä ei enää jäänytkään epäselvyyttä vian syystä. Ahdot piikkasi 1,7 bariin pahimmillaan, kohtuu kevyellä polkemisella 1,4 bariin kuulemma

Uusi IMMU ja sen myötä laiska auto, toki moottorin oletettu käyttöikä kasvoi het ainakin sadallatonnilla

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Check Engine valo syttyi
Ok, AVK:lla Pirkkalassa olis yks 9-3 2.0t Immu. Mahtaako sopia ?
Googlella ainaskin jossain 9-3:ssa on sama kun mulla ( 9-5 2.3t)
Googlella ainaskin jossain 9-3:ssa on sama kun mulla ( 9-5 2.3t)
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: Check Engine valo syttyi
Trionic7:ssa on aina sama immu (T5:ssa ei ole immua ollenkaan).
Eski
Eski
Re: Check Engine valo syttyi
No nii nyt olis immu vaihdettu( Käytetty), ei auttanut. Tarvii varmaan koittaa vielä jos se anturin puhdistus auttais.
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: Check Engine valo syttyi
Mulla on vähän sellaista kutinaa nyt, että kone ahtaa liikaa. Nousiko auton keskikulutus tuona aikana?9-5T kirjoitti:Tämä tauti iski -99 lentolakon aikana, oli kiva ajella ykköstietä(useita ohituskaistoja) vaihtoon menevällä autolla n.1000km päivässä kun ei ahdot loppunut kesken.Termos kirjoitti:Huoltohemmo sitten kävi motarilla revittämässä TECH kiinni autossa, siinäpä ei enää jäänytkään epäselvyyttä vian syystä. Ahdot piikkasi 1,7 bariin pahimmillaan, kohtuu kevyellä polkemisella 1,4 bariin kuulemma.
Uusi IMMU ja sen myötä laiska auto, toki moottorin oletettu käyttöikä kasvoi het ainakin sadallatonnilla.
Turbon ympäriltä oli joku letkusarja tullut tiensä päähän (kaksi letkua rikki) ja uusi sarja tilattuna. Paikkasivat nämä letkut ja auto "laiskistui" sen jälkeen, mutta mielestäni auton kulutus ei tällä hetkellä ole aivan normaali..
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Check Engine valo syttyi
Mulla ainaskin kulutus on pysynyt samoissa elikkäs n. 7,5L/100Km.
Tehoissa ei havaittavaa muutosta. Tulin eilen Lahdesta motaria 140 km/h ja kulutusmittari näytti 10 l/100km
Tehoissa ei havaittavaa muutosta. Tulin eilen Lahdesta motaria 140 km/h ja kulutusmittari näytti 10 l/100km
SAAB 9-5 Aero, 2008 ( KA,oma)
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
SAAB 9.7x, 5,3i 2007 (KA, oma)
SAAB 9-3 Cab 2.0T 2004 (KA, oma)
Muutama vanha Ford USA
Re: Check Engine valo syttyi
Viikonlopun reissulla tarkastelin kulutusta ja on tosiaankin hieman yläkantissa. Maantiellä en päässyt millään alle 8:n litran (normaalisti menty sama pätkä 6,8:lla) ja keväällä mitättu kulutus kehä III:n päästä päähän 6,3 litraa jäi kauas. Kulutus noin litran / 100 km yläkantissa.
Mistähän moinen?
Pitää varmaan tarkistuttaa käykö liian rikkaalla tai voisiko joku anturi sotkea kulutusta?
Mistähän moinen?
Pitää varmaan tarkistuttaa käykö liian rikkaalla tai voisiko joku anturi sotkea kulutusta?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower