nostajat-pinnapultit

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

onko tonnarissa hydrauliset nostajat vai "tavalliset" ?
Viimeksi muokannut 9000cse, Ma Touko 12, 2008 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: nostajat

Viesti Kirjoittaja peinu »

tavalliset hydrauliset.

Venttiilin nostajista, niiden vika-analyyseista ja korjauksista yms, yms. on kirjoitettu kymmeniä sivuja. Myös viime päivinä on aihetta sivuttu joten kella pikkasen alaspäin tai koita vaikka etsi-toimintoa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: nostajat

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

väärä hälytys, meinasin et venttiilit nakuttaa mut ääni tulikin vuotavasta pakosarjasta, ja enemmän kun tutkiskelin, ja teräsharjalla putsasin pinnapulttien päitä ni yks tipahti maahan, pinnapultista puolet kannen sisällä. PRKL!!!!! itestään poikki.??? onko muilla ollut samoja ongelmia.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: nostajat

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

tommosen löysin. mut nyt ku menin motonetin varaosaluoetteloa niin en kyl löytäny mihinkään saabbiin pinnapulttisarjaa. vai olenko vain sokea.?

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&p=517449
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: nostajat

Viesti Kirjoittaja hewidero »

9000cse kirjoitti:tommosen löysin. mut nyt ku menin motonetin varaosaluoetteloa niin en kyl löytäny mihinkään saabbiin pinnapulttisarjaa. vai olenko vain sokea.?

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&p=517449
Motonetistä pinnapultit löytyy og900:sen pakotiivisteiden jne. alta, just viime viikolla kävin sellaset hakemassa.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

no niimpä näyttäs olevan, pitääki seuraavaks selata silmät auki, joo ei muutaku hakemaa ja miettimää millä vanha pätkä pois kannesta. onko hyviä ideoita, vastakierretappi.? väärään suuntaan pyörivä poranterä.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jäikö siihen yhtään pinnapulttia, vai menikö oikein kierteiltä asti poikki? Jos siihen jäi yhtään natsaa niin voisi yrittää ajaa dremelillä taikka sen kopiolla varovasti ja huolellisesti hahlon ruuvimeisseliä varten? Pakosarjan saa kyllä muljautettua tarvittaessa pois turboa irroittamatta jos tarve on, näin ainakin T25- tapauksessa. Tosin siinä on riskinä että lisää pinnapultteja katkeaa koska pinnapultit täytyy kiertää kontramuttereilla pois.

Tuosta Motonetin pinnapultisarjasta, voisikohan joku joka Motonetin foorumille on rekisteröitynyt, esim. Mimmi, välittää hartaan toivomuksen että laittaisivat sen pulttisarjan myös Tonnarin varaosakatalookiin, jos ja kun kerran samat osat ovat kyseessä?

Jää meinaan monelta Tonnaristilta, itseni mukaan lukien, huomaamatta kun ei älyä etsiä Satkun osaluettelosta.
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

meni sillätavalla poikki että jäi "upoksiin" kannen sisälle eli kierre osaa jäi siihen mikä tipahti. ja äsken just kävin motonetist hakemas ko. pinnapulttisarjan, ja tossa pihalla kun löin käymään kuului "poks" ja auto sammui kun sitten uudestaan käynnistin jäi kierrokset 1500rpm, motonetin pihalta taas kun löin käymään alltoili tyhjäkäynti n.300-1500rpm ja melkeen sammui alhaalla käydessään, mutta vielä lisää että kun sieltä sitten rampista kiihdytin pikkuisen kiire tilanteessa niin renkaat löi kolmosella tyhjää, ikään kuin jostain ois tullu 50hv lisää.?
ja ennen pakosarjan vuotoa ei näin ole käynyt.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Nyt täytyy sanoa etten osaa noista oireista sanoa muuta kuin että tarkista kaikki imusarjaan liittyvät letkuläpiviennit ja kumitulpat.

Trionic- moottorinohjauksella varustetusta autosta en tältä osin tiedä mitään enkä siitä mitä pakosarjan vuoto voi mahdollisesti siihen aiheuttaa, ja kyseessähän voi olla kaksi täysin erillistä vikaakin, mutta tällä Foorumilla on Trionic- tietäjiä kyllä.

Oma veteraani on LH- Jetronicilla, ja kyllä teki sen eräässä tiukassa ohituskaistan päättymistilanteessa (p*rkeleen pötkönämatelevat korollakeijot ohittavalla kaistalla) että ahdoilla ampui imusarjasta alipaineletkun läpiviennin kumitutteineen irti, tuloksena sormenmentävä aukko suoraan painekoteloon, ja oireet kyllä olivat lähes samanlaiset: Auton "käynti" aaltoili siinä 300-1800rpm, ja kulki pienelläkin kaasunlisäyksellä kuin pieni eläin ja tahtoi mennä aikamoista haipakkaa ilman kaasunlisäystäkin..

Mutta, autot ovat eri moottorinohjauksella joten en valitettavasti osaa enempiä neuvoa, mutta harvoin tältä porukalta on tietämys loppunut eli kyllä viisaammat luultavasti kohtapuoliin neuvovat.
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

toi vois kyllä selittää sen "poks" äänen sieltä jos on joku letku mosahtanut irti. vaikka se kyl tuli käynnistäessä et ei varmaan ainakaan painetta ollut hirveesti. mutta tutkitaan.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja jus »

9000cse kirjoitti:onko hyviä ideoita, vastakierretappi.? väärään suuntaan pyörivä poranterä.?
http://www.tyokalusalo.fi/kauppa/tuotekuvat/ulos7.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

jus kirjoitti:
9000cse kirjoitti:onko hyviä ideoita, vastakierretappi.? väärään suuntaan pyörivä poranterä.?
http://www.tyokalusalo.fi/kauppa/tuotekuvat/ulos7.jpg
Ensimmäisenä kannattaa kokeilla puukonkärjellä :wink:

Nuo pinnapultit pohjaa harvoin, joten natsa on usein helposti uloskierrettävä kunhan saa hiukan otetta päähän.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

taidanpa koitaa tuolla väärinpäin pyörivällä poranterällä jos ei lähe ni sitten jollain muulla. katotaan kuin käy. 8O
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

no eihän ne PRKL lähe sielt yhtää mihinkään ja nyt ei oo enää 1 vaan 3 pinnapulttia poikki. oon just tälllä hetkellä niitten kanssa tappelemassa, työpaikalla ollaan ja rupee pikku hiljaa näyttää kävelyreissult kottii takasi ku ei näytä mikään auttavan. kolmella eri vastakierretapilla koitettu, taidan jäädä hallinlattialle yöks. hitsaus mahdollisuuttakaan ei ole ku vast huomen. AUTTAKKEE.???????????
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: nostajat-pinnapultit

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

pinnapultit hoidettu, hienosti lähti kun hitsasi jatkoa katkenneeseen pinnapulttiin ja siihen mutteri päähän, yhteen jouduttiin tekemään M10 kierteet kun menin vastakierre tapeilla ja poralla survomaan sen piloille.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Vastaa Viestiin