nostajat-pinnapultit
nostajat-pinnapultit
onko tonnarissa hydrauliset nostajat vai "tavalliset" ?
Viimeksi muokannut 9000cse, Ma Touko 12, 2008 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: nostajat
tavalliset hydrauliset.
Venttiilin nostajista, niiden vika-analyyseista ja korjauksista yms, yms. on kirjoitettu kymmeniä sivuja. Myös viime päivinä on aihetta sivuttu joten kella pikkasen alaspäin tai koita vaikka etsi-toimintoa.
Venttiilin nostajista, niiden vika-analyyseista ja korjauksista yms, yms. on kirjoitettu kymmeniä sivuja. Myös viime päivinä on aihetta sivuttu joten kella pikkasen alaspäin tai koita vaikka etsi-toimintoa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: nostajat
väärä hälytys, meinasin et venttiilit nakuttaa mut ääni tulikin vuotavasta pakosarjasta, ja enemmän kun tutkiskelin, ja teräsharjalla putsasin pinnapulttien päitä ni yks tipahti maahan, pinnapultista puolet kannen sisällä. PRKL!!!!! itestään poikki.??? onko muilla ollut samoja ongelmia.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: nostajat
tommosen löysin. mut nyt ku menin motonetin varaosaluoetteloa niin en kyl löytäny mihinkään saabbiin pinnapulttisarjaa. vai olenko vain sokea.?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&p=517449
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&p=517449
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: nostajat
Motonetistä pinnapultit löytyy og900:sen pakotiivisteiden jne. alta, just viime viikolla kävin sellaset hakemassa.9000cse kirjoitti:tommosen löysin. mut nyt ku menin motonetin varaosaluoetteloa niin en kyl löytäny mihinkään saabbiin pinnapulttisarjaa. vai olenko vain sokea.?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&p=517449
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: nostajat-pinnapultit
no niimpä näyttäs olevan, pitääki seuraavaks selata silmät auki, joo ei muutaku hakemaa ja miettimää millä vanha pätkä pois kannesta. onko hyviä ideoita, vastakierretappi.? väärään suuntaan pyörivä poranterä.?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: nostajat-pinnapultit
Jäikö siihen yhtään pinnapulttia, vai menikö oikein kierteiltä asti poikki? Jos siihen jäi yhtään natsaa niin voisi yrittää ajaa dremelillä taikka sen kopiolla varovasti ja huolellisesti hahlon ruuvimeisseliä varten? Pakosarjan saa kyllä muljautettua tarvittaessa pois turboa irroittamatta jos tarve on, näin ainakin T25- tapauksessa. Tosin siinä on riskinä että lisää pinnapultteja katkeaa koska pinnapultit täytyy kiertää kontramuttereilla pois.
Tuosta Motonetin pinnapultisarjasta, voisikohan joku joka Motonetin foorumille on rekisteröitynyt, esim. Mimmi, välittää hartaan toivomuksen että laittaisivat sen pulttisarjan myös Tonnarin varaosakatalookiin, jos ja kun kerran samat osat ovat kyseessä?
Jää meinaan monelta Tonnaristilta, itseni mukaan lukien, huomaamatta kun ei älyä etsiä Satkun osaluettelosta.
Tuosta Motonetin pinnapultisarjasta, voisikohan joku joka Motonetin foorumille on rekisteröitynyt, esim. Mimmi, välittää hartaan toivomuksen että laittaisivat sen pulttisarjan myös Tonnarin varaosakatalookiin, jos ja kun kerran samat osat ovat kyseessä?
Jää meinaan monelta Tonnaristilta, itseni mukaan lukien, huomaamatta kun ei älyä etsiä Satkun osaluettelosta.
Re: nostajat-pinnapultit
meni sillätavalla poikki että jäi "upoksiin" kannen sisälle eli kierre osaa jäi siihen mikä tipahti. ja äsken just kävin motonetist hakemas ko. pinnapulttisarjan, ja tossa pihalla kun löin käymään kuului "poks" ja auto sammui kun sitten uudestaan käynnistin jäi kierrokset 1500rpm, motonetin pihalta taas kun löin käymään alltoili tyhjäkäynti n.300-1500rpm ja melkeen sammui alhaalla käydessään, mutta vielä lisää että kun sieltä sitten rampista kiihdytin pikkuisen kiire tilanteessa niin renkaat löi kolmosella tyhjää, ikään kuin jostain ois tullu 50hv lisää.?
ja ennen pakosarjan vuotoa ei näin ole käynyt.
ja ennen pakosarjan vuotoa ei näin ole käynyt.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: nostajat-pinnapultit
Nyt täytyy sanoa etten osaa noista oireista sanoa muuta kuin että tarkista kaikki imusarjaan liittyvät letkuläpiviennit ja kumitulpat.
Trionic- moottorinohjauksella varustetusta autosta en tältä osin tiedä mitään enkä siitä mitä pakosarjan vuoto voi mahdollisesti siihen aiheuttaa, ja kyseessähän voi olla kaksi täysin erillistä vikaakin, mutta tällä Foorumilla on Trionic- tietäjiä kyllä.
Oma veteraani on LH- Jetronicilla, ja kyllä teki sen eräässä tiukassa ohituskaistan päättymistilanteessa (p*rkeleen pötkönämatelevat korollakeijot ohittavalla kaistalla) että ahdoilla ampui imusarjasta alipaineletkun läpiviennin kumitutteineen irti, tuloksena sormenmentävä aukko suoraan painekoteloon, ja oireet kyllä olivat lähes samanlaiset: Auton "käynti" aaltoili siinä 300-1800rpm, ja kulki pienelläkin kaasunlisäyksellä kuin pieni eläin ja tahtoi mennä aikamoista haipakkaa ilman kaasunlisäystäkin..
Mutta, autot ovat eri moottorinohjauksella joten en valitettavasti osaa enempiä neuvoa, mutta harvoin tältä porukalta on tietämys loppunut eli kyllä viisaammat luultavasti kohtapuoliin neuvovat.
Trionic- moottorinohjauksella varustetusta autosta en tältä osin tiedä mitään enkä siitä mitä pakosarjan vuoto voi mahdollisesti siihen aiheuttaa, ja kyseessähän voi olla kaksi täysin erillistä vikaakin, mutta tällä Foorumilla on Trionic- tietäjiä kyllä.
Oma veteraani on LH- Jetronicilla, ja kyllä teki sen eräässä tiukassa ohituskaistan päättymistilanteessa (p*rkeleen pötkönämatelevat korollakeijot ohittavalla kaistalla) että ahdoilla ampui imusarjasta alipaineletkun läpiviennin kumitutteineen irti, tuloksena sormenmentävä aukko suoraan painekoteloon, ja oireet kyllä olivat lähes samanlaiset: Auton "käynti" aaltoili siinä 300-1800rpm, ja kulki pienelläkin kaasunlisäyksellä kuin pieni eläin ja tahtoi mennä aikamoista haipakkaa ilman kaasunlisäystäkin..
Mutta, autot ovat eri moottorinohjauksella joten en valitettavasti osaa enempiä neuvoa, mutta harvoin tältä porukalta on tietämys loppunut eli kyllä viisaammat luultavasti kohtapuoliin neuvovat.
Re: nostajat-pinnapultit
toi vois kyllä selittää sen "poks" äänen sieltä jos on joku letku mosahtanut irti. vaikka se kyl tuli käynnistäessä et ei varmaan ainakaan painetta ollut hirveesti. mutta tutkitaan.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: nostajat-pinnapultit
http://www.tyokalusalo.fi/kauppa/tuotekuvat/ulos7.jpg9000cse kirjoitti:onko hyviä ideoita, vastakierretappi.? väärään suuntaan pyörivä poranterä.?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: nostajat-pinnapultit
Ensimmäisenä kannattaa kokeilla puukonkärjelläjus kirjoitti:http://www.tyokalusalo.fi/kauppa/tuotekuvat/ulos7.jpg9000cse kirjoitti:onko hyviä ideoita, vastakierretappi.? väärään suuntaan pyörivä poranterä.?

Nuo pinnapultit pohjaa harvoin, joten natsa on usein helposti uloskierrettävä kunhan saa hiukan otetta päähän.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: nostajat-pinnapultit
taidanpa koitaa tuolla väärinpäin pyörivällä poranterällä jos ei lähe ni sitten jollain muulla. katotaan kuin käy. 

SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: nostajat-pinnapultit
no eihän ne PRKL lähe sielt yhtää mihinkään ja nyt ei oo enää 1 vaan 3 pinnapulttia poikki. oon just tälllä hetkellä niitten kanssa tappelemassa, työpaikalla ollaan ja rupee pikku hiljaa näyttää kävelyreissult kottii takasi ku ei näytä mikään auttavan. kolmella eri vastakierretapilla koitettu, taidan jäädä hallinlattialle yöks. hitsaus mahdollisuuttakaan ei ole ku vast huomen. AUTTAKKEE.???????????
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: nostajat-pinnapultit
pinnapultit hoidettu, hienosti lähti kun hitsasi jatkoa katkenneeseen pinnapulttiin ja siihen mutteri päähän, yhteen jouduttiin tekemään M10 kierteet kun menin vastakierre tapeilla ja poralla survomaan sen piloille.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-