Automaatista...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Automaatista...
9000CD-2.3T16.
Missä vika kun....
Kevyellä kaasulla ajettaessa vaihteiston vaihtaessa ylöspäin mitään nykäystä ei tunnu, kun taas vaihteisto vaihtaa alaspäin etenkin kun jarruttaa moottorilla pieni nykäys tuntuu.
Kun taasen antaa monoa hiukan enemmän niin ylöspäinvaihtaessa nykäys tuntuu rajumpana, joskus jopa erittäin häiritsevänä.
Kumipuslat näyttäisivät olevan kunnossa.
Juttelin erään kaverin kanssa ja arveli vian olevan polttoaine puolella, sanoi että kaasuläpän akselilla olisi tiivisteessä väljää, ja nyökkiminen tulisi sieltä, aamulla kun lähden ajelamaan olen todellakin huomannut että n. 5-10km menee hienosti ei nyöki sillä matkalla mutta sen jälkeen alkaa nyökkiminen, ja tyhjäkäynti vaeltaa n. 100-150r/min. ( tämä vaeltaminen alkaa tuon 5-10km jälkeen )
Ja kun nopeasti painaa kaasua niin kone taitaa hetken miettiä että mitäs nyt...mutta tämä hetki ei ole kuin silmänräpäys.
Onko siellä läpän luona tiivisteitä...?
Missä vika kun....
Kevyellä kaasulla ajettaessa vaihteiston vaihtaessa ylöspäin mitään nykäystä ei tunnu, kun taas vaihteisto vaihtaa alaspäin etenkin kun jarruttaa moottorilla pieni nykäys tuntuu.
Kun taasen antaa monoa hiukan enemmän niin ylöspäinvaihtaessa nykäys tuntuu rajumpana, joskus jopa erittäin häiritsevänä.
Kumipuslat näyttäisivät olevan kunnossa.
Juttelin erään kaverin kanssa ja arveli vian olevan polttoaine puolella, sanoi että kaasuläpän akselilla olisi tiivisteessä väljää, ja nyökkiminen tulisi sieltä, aamulla kun lähden ajelamaan olen todellakin huomannut että n. 5-10km menee hienosti ei nyöki sillä matkalla mutta sen jälkeen alkaa nyökkiminen, ja tyhjäkäynti vaeltaa n. 100-150r/min. ( tämä vaeltaminen alkaa tuon 5-10km jälkeen )
Ja kun nopeasti painaa kaasua niin kone taitaa hetken miettiä että mitäs nyt...mutta tämä hetki ei ole kuin silmänräpäys.
Onko siellä läpän luona tiivisteitä...?
Re: Automaatista...
9000CD23T kirjoitti:9000CD-2.3T16.
Missä vika kun....
Kevyellä kaasulla ajettaessa vaihteiston vaihtaessa ylöspäin mitään nykäystä ei tunnu, kun taas vaihteisto vaihtaa alaspäin etenkin kun jarruttaa moottorilla pieni nykäys tuntuu.
Kun taasen antaa monoa hiukan enemmän niin ylöspäinvaihtaessa nykäys tuntuu rajumpana, joskus jopa erittäin häiritsevänä.
Kumipuslat näyttäisivät olevan kunnossa.
Juttelin erään kaverin kanssa ja arveli vian olevan polttoaine puolella, sanoi että kaasuläpän akselilla olisi tiivisteessä väljää, ja nyökkiminen tulisi sieltä, aamulla kun lähden ajelamaan olen todellakin huomannut että n. 5-10km menee hienosti ei nyöki sillä matkalla mutta sen jälkeen alkaa nyökkiminen, ja tyhjäkäynti vaeltaa n. 100-150r/min. ( tämä vaeltaminen alkaa tuon 5-10km jälkeen )
Ja kun nopeasti painaa kaasua niin kone taitaa hetken miettiä että mitäs nyt...mutta tämä hetki ei ole kuin silmänräpäys.
Onko siellä läpän luona tiivisteitä...?
Ei minusta kaasuläppäkotelossa ole tiivisteitä. Tuo seilaaminen kertoosen että tyhjäkäyntisäätöventtiili seilaa eli AIC venttiili. AIC vaikuttaa jonkin verran noihin nykäyksiin ja tarkista että kaasuläpän palautus vaimennin toimii, koska jos läppä menee lennosta kiinni niin varmasti nykäsee. Kick-Down vaijeria säätämällä voi vaikuttaa vaihtoihin, mutta jos vaijeria menee löysäämään liikaa pääsee kytkin käryämään ja särkyy !!!
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Vaimennus...?
Missä on läpän vaimennus..?
Vanhassa satkussa se oli kyllä hyvin näkyvissä.
Mutta nykyisessä ei sellaista kyllä ole..?
Missä AIC venttiili sijaitsee..?
Vanhassa satkussa se oli kyllä hyvin näkyvissä.
Mutta nykyisessä ei sellaista kyllä ole..?
Missä AIC venttiili sijaitsee..?
LH 2.4x:ssä ei ole mekaanista kaasuläpän vaimennusta, läppä paukahtaa kiinni kerralla, mutta ruskun boksi on tilanteessa mukana ja ohjaa tyhjäkäyntimoottorin luistia siten, että tyhjäkäyntikierrosluku saavutetaan pehmeästi ja varmistetaaan mahdollisesti suihkutettavan polttoaineen täydellinen palaminen. Sama toiminto on jo LH2.2:ssa -89 alkaen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tyhjäkäynti moottori....
No no....mikäs se tämä sitten ja missä..????
( tyhjäkäyntimoottori )
( tyhjäkäyntimoottori )
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ti Heinä 06, 2004 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Useimmiten toimintahäiriöt kai johtuu likaantumisesta.
Kovin paljon ajetussa voi moottorin harjat alkaa jumittaa:
http://www.900aero.com/main/diy_main_aic.htm
Kovin paljon ajetussa voi moottorin harjat alkaa jumittaa:
http://www.900aero.com/main/diy_main_aic.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Moottorista
No niin moottorihan tuo näkyy olevan....
Niin tällä on ajettu n.200t. ( pääasiassa luulisin että Auto baanalla saksassa, on ehkä saanut monoa ja kunnolla...
Niin tällä on ajettu n.200t. ( pääasiassa luulisin että Auto baanalla saksassa, on ehkä saanut monoa ja kunnolla...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Venttiili/Moottorista
Pystyykö sen purkamaan..?jus kirjoitti:Useimmiten toimintahäiriöt kai johtuu likaantumisesta.
Kovin paljon ajetussa voi moottorin harjat alkaa jumittaa:
http://www.900aero.com/main/diy_main_aic.htm
Onko paha rasti.`?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No niin.....
Tyhjäkäynti asettui ja viiveet jäi pois.
Mutta mutta...kevyellä kaasulla ajettaessa vaihteisto toimii moitteitta, vaihtamista ei juurikaan tunne ( hyvin kevyt nykäisy ).
Mutta kun hiukan antaa enemmän kenkää niin rupeaa huomaamaan vaihtamisen, nykäisee todella ärsyttävästi.
Ei varmaankaan tee hyvää vetoakseleille tollanen nyhtäminen.
Voisiko tämä johtua niistä teidän mainitsemistanne jousista..?
Onko nämä jouset siinä 22mm mutterin alla vaihteiston sivussa...?
Vai mitä ihmeen jousia ne on..?
( matolaatikon jouset )
Mutta mutta...kevyellä kaasulla ajettaessa vaihteisto toimii moitteitta, vaihtamista ei juurikaan tunne ( hyvin kevyt nykäisy ).
Mutta kun hiukan antaa enemmän kenkää niin rupeaa huomaamaan vaihtamisen, nykäisee todella ärsyttävästi.
Ei varmaankaan tee hyvää vetoakseleille tollanen nyhtäminen.
Voisiko tämä johtua niistä teidän mainitsemistanne jousista..?
Onko nämä jouset siinä 22mm mutterin alla vaihteiston sivussa...?
Vai mitä ihmeen jousia ne on..?
( matolaatikon jouset )
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tiedätkö saabin varaosa numeroa.Mimmi kirjoitti:Matolaatikon jouset löytyvät laatikon kannen alta.
kuvassa on ainakin
Nro3 42 80 723 Jousi Etu Gear Box 143961-
Nro2 42 80 657 Jousi Peruutus
Nämä kaksi jousta ovat pienen kannen alla joka on kiinnitetty neljällä
kuusiokoloruuvilla. ( tämä kansi on taasen matolaatikon kannen alla )
Mahtaako ne olla nämä jouset..?
Jouset jotka eivät ole kannen alla.
75 58 232 Painejousi
75 58 240 Painejousi.
huh..huh....
Yleisimmin kai noista jousista puhuttaessa vaihdetaan Varaajien A ja D jouset. Vuosimalli ja konetyyppi vaikuttaa osanumeroihin.
En ole itse vaihtanut, enkä osaa sanoa kuinka paljon ne vaikuttavat vaihtamisnykäisyihin raskaasti poljettaessa.
http://www.townsendimports.com
http://68.18.186.95/transmission_folder/9kvalvebody.htm
http://68.18.186.95/transmission_folder/hard3-49ksb.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9731#49731
En ole itse vaihtanut, enkä osaa sanoa kuinka paljon ne vaikuttavat vaihtamisnykäisyihin raskaasti poljettaessa.
http://www.townsendimports.com
http://68.18.186.95/transmission_folder/9kvalvebody.htm
http://68.18.186.95/transmission_folder/hard3-49ksb.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9731#49731
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00