Matalapaineturbosta täyspaine?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

moi.

eli oon tässä ostamassa 900 turbo s 2.0 matalapaine 8 venttiilinen vm 84.
mitä muutoksia, kun kuuleriahan siinä ei ole ?
autossa olis kuitenkin aeron korisarja ja aeron varustetaso sekä viistokeula ???
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nyt kyllä puhut autosta jota ei ole olemassa.. Matalapaineita on ollut vain 90-93 ja kaikki 16 venttiilisiä. Eli mistähän autosta nyt on oikein kyse?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Kenties tämä?
http://www.nettiauto.com/1520544

Ei satkusta saa Aeroa pelkästään korisarjalla tai matalapaineturboa vain luulemalla. Hieno auto tuo voi muuten olla.
Viimeksi muokannut Ässä, To Touko 15, 2008 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Famnium kirjoitti:moi.

eli oon tässä ostamassa 900 turbo s 2.0 matalapaine 8 venttiilinen vm 84.
mitä muutoksia, kun kuuleriahan siinä ei ole ?
autossa olis kuitenkin aeron korisarja ja aeron varustetaso sekä viistokeula ???
jos kyseinen auto niin kyllä intercooler siellä on.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos tuosta kyse niin ihan normaali IC:llä varustettu 8v-turbo eli 155hv on kyseessä. S merkintä ei kuulu autoon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Punainen kojetaulu ei myöskään oikeasti tarkoita tarvike-jalomuovia :D
Eipä silti, jos auto on koriltaan ehjä ja muuten asiallinen, niin eihän tuo ollenkaan pahalta näytä, mutta Aero se ei todellakaan ole.

Eki
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

Ässä kirjoitti:Kenties tämä?
http://www.nettiauto.com/1520544

Ei satkusta saa Aeroa pelkästään korisarjalla tai matalapaineturboa vain luulemalla. Hieno auto tuo voi muuten olla.

juu juuri tämä auto kyseessä.
Juu hyvä tietää noista, kun ei ole turbosatkua koskaan ollut, joku vaan kun soitin jostain satkusta kehui että ei ole kuuleria ?? , ja tuon tiesin nyt jo itsekin jotta ei ole aero, tosin erikoinen historia sillä on sen voin sanoa puhuttuani tuon omistajan ( vanha papparainen) kanssa tunnin puhelimessa, pitänyt ainakin kuin kukkaa =)
sekä jossain pajalla joku saab tehtaan johtaja teettänyt viistokeulaksi, mutta tämä nyt vain on kuulopuhetta ja eihän kaikkia pappojen höpinöitä voi uskoa todeksi :D kannattaisikohan tuo hakea tuolta, voisin saada melko paljon halvemmalla tuon omaan kotiini ? 8O
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Famnium kirjoitti:
Ässä kirjoitti:Kenties tämä?
http://www.nettiauto.com/1520544

Ei satkusta saa Aeroa pelkästään korisarjalla tai matalapaineturboa vain luulemalla. Hieno auto tuo voi muuten olla.

juu juuri tämä auto kyseessä.
Juu hyvä tietää noista, kun ei ole turbosatkua koskaan ollut, joku vaan kun soitin jostain satkusta kehui että ei ole kuuleria ?? , ja tuon tiesin nyt jo itsekin jotta ei ole aero, tosin erikoinen historia sillä on sen voin sanoa puhuttuani tuon omistajan ( vanha papparainen) kanssa tunnin puhelimessa, pitänyt ainakin kuin kukkaa =)
sekä jossain pajalla joku saab tehtaan johtaja teettänyt viistokeulaksi, mutta tämä nyt vain on kuulopuhetta ja eihän kaikkia pappojen höpinöitä voi uskoa todeksi :D kannattaisikohan tuo hakea tuolta, voisin saada melko paljon halvemmalla tuon omaan kotiini ? 8O
Itse hakisin tuon hintaluokan autoista samaa korimallia olevan matalapaineturbon (S) tai sitten täyspaineisen. Jonkun tämmöisen:
http://www.blocket.se/vi/16113243.htm?ca=11_s

Tai sitten 80 luvun alun täyspaineturbo (ite ostaisin tämmöisen)
http://www.blocket.se/vi/16008025.htm?ca=11_s

Tai sitten 1989 T8 aero (spesiaali):
http://www.blocket.se/vi/16274551.htm?ca=11_s

T8 speciaaleja näkyy Suomessa harvemmin myynnissä ja pyyntihinnatkin ovat yleensä melko kohtuuttomia verrattuna Ruotsin hintoihin. Ruosteeton tarvisi tietysti vielä olla jos vaan sellasia satkuja enää missään on :D
Saab 900S Combicoupe
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Famnium kirjoitti:jossain pajalla joku saab tehtaan johtaja teettänyt viistokeulaksi, mutta tämä nyt vain on kuulopuhetta ja eihän kaikkia pappojen höpinöitä voi uskoa todeksi :D
Sikäli varmastikin totta, että onhan tuonikäiset autot lähteneet tehtaalta pystykeuloina kaikki, joten jossain vaiheessa keulavermeet + takapuskuri on vaihdettu joko kotona tai pajalla. Peltiosissahan ei ole eroja viisto- ja pystykeulan välillä, ainoastaan puskurit jatkeineen ja spoilereineen, etulyhdyt pesimineen, etuvilkut johtoineen sekä maski.
Lokasuojavilkut on ehkä lisätty samassa yhteydessä, niitäkään ei uutena ole ollut.

Auto on myös ollut jossain vaiheessa 80-luvulla poissa rekisteristä (tai tuotu ulkoa), koska ECO-kilpiä on jaettu vasta ~ v. 1987.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

juu se on 87 vuonna muutoskatsastettu jonkun takia..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

no empä sitten tiedä, ainakin se on jostain syystä muutoskatsastettu vuonna 87 eikä ole tuotu ulkomailta, rekisteristä pois olosta en sitten tiedä.
että sillä lailla..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Voi tietty olla, että silloinen omistaja on halunnut vaihtaa kilvet samalla kun auto on muutettu pystykeulasta viistokeulaksi '87-mallisen näköiseksi.

80-luvullahan oli helppo suunnilleen päätellä auton rekisteröintivuosi kilvistä, kun kilvet jaettiin läänikohtaisesti aakkosjärjestyksessä.

Alkuperäiset kilvet ('83/'84 vaihteessa Turun ja Porin läänissä on mennyt TT* - TU* ) olisivat helposti paljastaneet että auto ei voi olla alkuperäinen viistokeula vaan on vanhempaa tekoa. T-alkuisista siirryttiin E-alkuisiin joskus 1985 syksyllä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

voi olla ehkä viisain olla ostamatta vanhaa satkua käyttöpeliksi :/
Viimeksi muokannut Famnium, Su Touko 18, 2008 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Matalapaineturbosta täyspaine?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei kannata heti lannistua, kyllä joka saabistilla pitää vanha turbosatku olla :D

Eski
Vastaa Viestiin