Matalapaineturbosta täyspaine?
Matalapaineturbosta täyspaine?
moi.
eli oon tässä ostamassa 900 turbo s 2.0 matalapaine 8 venttiilinen vm 84.
mitä muutoksia, kun kuuleriahan siinä ei ole ?
autossa olis kuitenkin aeron korisarja ja aeron varustetaso sekä viistokeula ???
eli oon tässä ostamassa 900 turbo s 2.0 matalapaine 8 venttiilinen vm 84.
mitä muutoksia, kun kuuleriahan siinä ei ole ?
autossa olis kuitenkin aeron korisarja ja aeron varustetaso sekä viistokeula ???
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
Nyt kyllä puhut autosta jota ei ole olemassa.. Matalapaineita on ollut vain 90-93 ja kaikki 16 venttiilisiä. Eli mistähän autosta nyt on oikein kyse?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
Kenties tämä?
http://www.nettiauto.com/1520544
Ei satkusta saa Aeroa pelkästään korisarjalla tai matalapaineturboa vain luulemalla. Hieno auto tuo voi muuten olla.
http://www.nettiauto.com/1520544
Ei satkusta saa Aeroa pelkästään korisarjalla tai matalapaineturboa vain luulemalla. Hieno auto tuo voi muuten olla.
Viimeksi muokannut Ässä, To Touko 15, 2008 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
jos kyseinen auto niin kyllä intercooler siellä on.....Famnium kirjoitti:moi.
eli oon tässä ostamassa 900 turbo s 2.0 matalapaine 8 venttiilinen vm 84.
mitä muutoksia, kun kuuleriahan siinä ei ole ?
autossa olis kuitenkin aeron korisarja ja aeron varustetaso sekä viistokeula ???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
Jos tuosta kyse niin ihan normaali IC:llä varustettu 8v-turbo eli 155hv on kyseessä. S merkintä ei kuulu autoon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
Punainen kojetaulu ei myöskään oikeasti tarkoita tarvike-jalomuovia 
Eipä silti, jos auto on koriltaan ehjä ja muuten asiallinen, niin eihän tuo ollenkaan pahalta näytä, mutta Aero se ei todellakaan ole.
Eki

Eipä silti, jos auto on koriltaan ehjä ja muuten asiallinen, niin eihän tuo ollenkaan pahalta näytä, mutta Aero se ei todellakaan ole.
Eki
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
Ässä kirjoitti:Kenties tämä?
http://www.nettiauto.com/1520544
Ei satkusta saa Aeroa pelkästään korisarjalla tai matalapaineturboa vain luulemalla. Hieno auto tuo voi muuten olla.
juu juuri tämä auto kyseessä.
Juu hyvä tietää noista, kun ei ole turbosatkua koskaan ollut, joku vaan kun soitin jostain satkusta kehui että ei ole kuuleria ?? , ja tuon tiesin nyt jo itsekin jotta ei ole aero, tosin erikoinen historia sillä on sen voin sanoa puhuttuani tuon omistajan ( vanha papparainen) kanssa tunnin puhelimessa, pitänyt ainakin kuin kukkaa =)
sekä jossain pajalla joku saab tehtaan johtaja teettänyt viistokeulaksi, mutta tämä nyt vain on kuulopuhetta ja eihän kaikkia pappojen höpinöitä voi uskoa todeksi


Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
Itse hakisin tuon hintaluokan autoista samaa korimallia olevan matalapaineturbon (S) tai sitten täyspaineisen. Jonkun tämmöisen:Famnium kirjoitti:Ässä kirjoitti:Kenties tämä?
http://www.nettiauto.com/1520544
Ei satkusta saa Aeroa pelkästään korisarjalla tai matalapaineturboa vain luulemalla. Hieno auto tuo voi muuten olla.
juu juuri tämä auto kyseessä.
Juu hyvä tietää noista, kun ei ole turbosatkua koskaan ollut, joku vaan kun soitin jostain satkusta kehui että ei ole kuuleria ?? , ja tuon tiesin nyt jo itsekin jotta ei ole aero, tosin erikoinen historia sillä on sen voin sanoa puhuttuani tuon omistajan ( vanha papparainen) kanssa tunnin puhelimessa, pitänyt ainakin kuin kukkaa =)
sekä jossain pajalla joku saab tehtaan johtaja teettänyt viistokeulaksi, mutta tämä nyt vain on kuulopuhetta ja eihän kaikkia pappojen höpinöitä voi uskoa todeksikannattaisikohan tuo hakea tuolta, voisin saada melko paljon halvemmalla tuon omaan kotiini ?
http://www.blocket.se/vi/16113243.htm?ca=11_s
Tai sitten 80 luvun alun täyspaineturbo (ite ostaisin tämmöisen)
http://www.blocket.se/vi/16008025.htm?ca=11_s
Tai sitten 1989 T8 aero (spesiaali):
http://www.blocket.se/vi/16274551.htm?ca=11_s
T8 speciaaleja näkyy Suomessa harvemmin myynnissä ja pyyntihinnatkin ovat yleensä melko kohtuuttomia verrattuna Ruotsin hintoihin. Ruosteeton tarvisi tietysti vielä olla jos vaan sellasia satkuja enää missään on

Saab 900S Combicoupe
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
Sikäli varmastikin totta, että onhan tuonikäiset autot lähteneet tehtaalta pystykeuloina kaikki, joten jossain vaiheessa keulavermeet + takapuskuri on vaihdettu joko kotona tai pajalla. Peltiosissahan ei ole eroja viisto- ja pystykeulan välillä, ainoastaan puskurit jatkeineen ja spoilereineen, etulyhdyt pesimineen, etuvilkut johtoineen sekä maski.Famnium kirjoitti:jossain pajalla joku saab tehtaan johtaja teettänyt viistokeulaksi, mutta tämä nyt vain on kuulopuhetta ja eihän kaikkia pappojen höpinöitä voi uskoa todeksi![]()
Lokasuojavilkut on ehkä lisätty samassa yhteydessä, niitäkään ei uutena ole ollut.
Auto on myös ollut jossain vaiheessa 80-luvulla poissa rekisteristä (tai tuotu ulkoa), koska ECO-kilpiä on jaettu vasta ~ v. 1987.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
juu se on 87 vuonna muutoskatsastettu jonkun takia..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
no empä sitten tiedä, ainakin se on jostain syystä muutoskatsastettu vuonna 87 eikä ole tuotu ulkomailta, rekisteristä pois olosta en sitten tiedä.
että sillä lailla..
että sillä lailla..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
Voi tietty olla, että silloinen omistaja on halunnut vaihtaa kilvet samalla kun auto on muutettu pystykeulasta viistokeulaksi '87-mallisen näköiseksi.
80-luvullahan oli helppo suunnilleen päätellä auton rekisteröintivuosi kilvistä, kun kilvet jaettiin läänikohtaisesti aakkosjärjestyksessä.
Alkuperäiset kilvet ('83/'84 vaihteessa Turun ja Porin läänissä on mennyt TT* - TU* ) olisivat helposti paljastaneet että auto ei voi olla alkuperäinen viistokeula vaan on vanhempaa tekoa. T-alkuisista siirryttiin E-alkuisiin joskus 1985 syksyllä.
80-luvullahan oli helppo suunnilleen päätellä auton rekisteröintivuosi kilvistä, kun kilvet jaettiin läänikohtaisesti aakkosjärjestyksessä.
Alkuperäiset kilvet ('83/'84 vaihteessa Turun ja Porin läänissä on mennyt TT* - TU* ) olisivat helposti paljastaneet että auto ei voi olla alkuperäinen viistokeula vaan on vanhempaa tekoa. T-alkuisista siirryttiin E-alkuisiin joskus 1985 syksyllä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
voi olla ehkä viisain olla ostamatta vanhaa satkua käyttöpeliksi :/
Viimeksi muokannut Famnium, Su Touko 18, 2008 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Matalapaineturbosta täyspaine?
Ei kannata heti lannistua, kyllä joka saabistilla pitää vanha turbosatku olla 
Eski

Eski