99_GL_77 kirjoitti:Miten tuo ohjausvaihde irroitetaan 99:stä?
Ihan itse ruotsinkielisestä kirjasta suomennettuna:
Ohjausvaihteen irrottaminen:
1. Irrota ohjauspyörä
2. Irrota ohjauspylvään muovit ja kojetaulun alaosan verhoilu kuskin jalkatilasta
3. Irrota ohjausakselin läpivientikumi lattiasta
4. Nosta auton keula pukeille, irrota pyörät
5. Irrota raidetangonpäät olka-akseleista
6. Irrota käsijarruvaijereita ohjausvaihteeseen kiinnittävä side, irrota ohjausvaihteen korikiinnityspannat
7. irrota rattiputki rintapellistä ja poista lukitusruuvi ohjaus akselin alemman nivelen kiristimestä, vedä nivelakseli irti ohjausvaihteen karasta
8. laita rattiputki takaisin kannatukseen (tai jos irrotit kytkimien johdot, voit asettaa rattiputken kokonaan sivuun)
9. käännä ohjaus täysin oikealle
10. siirrä ohjausvaihde oikealle niin että vasemman raidetangon saa ohjattua auton alle vaihteiston päädyn vierestä
11. käännä ohjaus täysin vasemmalle, nosta ohjausvaihde pois autosta
Ohjausvaihteen asentaminen:
1. käännä ohjaus täysin vasemmalle ja vie ohjausvaihde oikeanpuoleinen pää edellä vaihteiston vierestä oikealle.
2. käännä ohjaus täysin oikealle ja pujota vasemmapuoleinen raidetanko paikalleen
3. asenna väliakselin alanivelen liitos ohjausvaihteen karaan, varmista että kiristimen ruuvi tulee karassa olevaan uraan
4. nosta ohjausvaihde paikalleen ja kiinnitä se koriin
5. asenna rattiputki, läpivientikumi, käsijarruvaijerin kiinnike, ohjauspylvään muovit ja kojetaulun alaosan verhoilu
6. kiinnitä raidetangot olka-akseleihin (49-69 Nm)
7. asenna etupyörät, laske pyörilleen
8. asenna ohjauspyörä
9. tarkista ja säädä auraus
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00