Meillä serkun kanssa on tommonen samantyylinen rauta, mutta sillä erotuksella, että koukku ottaa vauhtipyörästä tukea, ei kytkinasetelmasta...tetammi kirjoitti:Työkalu lienee tämän näköinen http://img175.imageshack.us/my.php?imag ... lu2bt6.jpg
Samassa topiikissa muutaki juttua http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=50304
Satkusta laatikko irti, miten? Ja sitten tuo mittaristo..
Re: Satkusta laatikko irti, miten?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Satkusta laatikko irti, miten? Ja sitten tuo mittaristo..
Kytkimen väliin ei tarvitse laittaa rautoja kun irrottaa konetta ja laatikkoa toisistaan. Kytkinakselin irrotus ja työsylinterin kiinnityspulttien (3kpl) riittää.
Mikäli joku neropatti on keksinyt ruuvata vauhtipyörän taakse kaksi pulttia paikoilleen niin sitten tilanne on toinen. Silloinkaan ei välttämättä tarvitse rautoja käyttää vaikkakin se helpottaa elämää suuresti.
Mikäli joku neropatti on keksinyt ruuvata vauhtipyörän taakse kaksi pulttia paikoilleen niin sitten tilanne on toinen. Silloinkaan ei välttämättä tarvitse rautoja käyttää vaikkakin se helpottaa elämää suuresti.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Satkusta laatikko irti, miten? Ja sitten tuo mittaristo..
Vedätkö ne sitten väkisin erilleen? Mulla on aina jäänyt työsylkky panttaamaan paineasetelman kynsistä, kun olen tuota yrittänyt.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Satkusta laatikko irti, miten? Ja sitten tuo mittaristo..
Kyselin tuolta meidän isännältä miten se homman teki kun sillä ei kytkin toiminut ja piti kytkinasetelma yms irrottaa.. apuna oli ollu sorkkarautaa ja muuta meisseliä, kyllä se sieltä irtosJope kirjoitti:Vedätkö ne sitten väkisin erilleen? Mulla on aina jäänyt työsylkky panttaamaan paineasetelman kynsistä, kun olen tuota yrittänyt.

Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Satkusta laatikko irti, miten? Ja sitten tuo mittaristo..
No nimenomaan.. Suorsan teksteistä voisi päätellä, että senkun vaan ottaa erilleen.2495 kirjoitti:Kyselin tuolta meidän isännältä miten se homman teki kun sillä ei kytkin toiminut ja piti kytkinasetelma yms irrottaa.. apuna oli ollu sorkkarautaa ja muuta meisseliä, kyllä se sieltä irtos :)
Ei tosiaan ole näin helppoa ollut, mitä olen itse noita purkanut kytkinosat paikallaan, vaan aika vääntelyä ja kääntelyä.
Ensin tapellaan, että saa kytkinlevyn sieltä välistä ujutettua ja sitten hetken päästä paineasetelman kiepautettua sopivasti..
Voitko sitten vähän valaista? Työsylkyssä on koroke takana, joka panttaa enskan kotelossa olevaan reikään. Sitten taas työsylkyn toinen pää on siellä paineasetelman kynsien keskellä, ei myöskään tule ihan helpolla sieltä päästä pois.carimat kirjoitti:No onneksi löytyi apu ja tosiaan kuten tuossa Suorsankin kirjoituksessa mainitaan tapa jolla homma hoitui. Vähän enempi tosiaan täytyi taiteilla tälläisen aloittelijan, mutta siististi tuo lähti.
Lohkoa lootan päältä nostettaessa vauhtipyörä taas panttaa sitten öljypohja-alueen reunaan, joka estää siirtämästä lohkoa kovin paljoa pois päin työsylkystä.
Eli mikä se teidän taikatemppunne on sen jälkeen, kun ruuvit on kaikki otettu irti?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Satkusta laatikko irti, miten? Ja sitten tuo mittaristo..
Osaltaan varmaan vaikuttaa myös, että onko se kytkinlevy ihan niiteillä vai onko se suhteellisen paksu. Paineasetelman kynnet jäävät sisemmälle uudella levyllä..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Satkusta laatikko irti, miten? Ja sitten tuo mittaristo..
Kiitos tiedosta, mutta ei tossa ole niin paljon purettavaa kun siinä jos alkaisin koko kojelautaa purkamaan..carimat kirjoitti:Riittää että että otat sen mittariston etumaskin/kehys jossa kytkimet ja lämmönsäätö vivusto, niin ja mankka tietty pois tieltä. Siellä kojelaudan alla on 4 piiitkäääää ruuvia joilla on tuo kehys on kiinni, ovat hieman siellä pehmusteessa upoksissa (ristipää tai torx päällä riippuen vuosimallista-uudemmissa torx).Ruuvit näet kun kumarrut ja kurkkaat ratin kohdalta pehmusteeseen. Varovaisesti auki, voivat olla melkoisen jämähtäneet. Etukajarin irrottamalla pääset avaamaan mittari vaijerin lukituskynnen mittariston takaa. Itse mittari on rungossa 4 ruuvilla kiinni. Varovainen irrotus mittariston takana kummassakin päässä olevalle liittimelle, joihin tulee liitokset folioliuskalla, ettei repeä...Tosiaan sitä tavaraa riittää melkoisesti purettavaksi asti pelkästään tuon kehyspaneelin takia2495 kirjoitti: Lisää kymysyksii, oliko tuo mittariston irrottaminen kuinka vaikee homma? pitikö koko kojelauta purkaa vai millai? tarttis tuosta turbosta irrottaa mittaristo ja heittää se tuohon entiseen vapariin missä nykysin turbollisen saabin kone.

Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Satkusta laatikko irti, miten? Ja sitten tuo mittaristo..
Yritetäänpä vastata uudestaan, yksi viesti hävisi jo bittiavaruuteen.
Eli, väkisin ei tarvitse vääntää. Riittää kun painaa työsylinterin kasaan ja nostaessa avittaa sen verran työsylinteriä ruuvimeisselillä, että se nousee pois urastaan.
Eli, väkisin ei tarvitse vääntää. Riittää kun painaa työsylinterin kasaan ja nostaessa avittaa sen verran työsylinteriä ruuvimeisselillä, että se nousee pois urastaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Satkusta laatikko irti, miten?
vastaava työkalu kytkimen irrotukseen löytyy miulta kans eli etelä-karjalan saabistit jos ongelmia kytkimien kanssa ni ei kannata pelätä operaatiota kun löytyy työkalut.tetammi kirjoitti:Työkalu lienee tämän näköinen http://img175.imageshack.us/my.php?imag ... lu2bt6.jpg
Samassa topiikissa muutaki juttua http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=50304
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659