Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Reetu

Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tyhjäkäynti moottori puhdistettu, kummiskin kylmänä kierrokset vaeltaa tyhjäkäynnillä , ja liikkeelle lähtö vaikeaa tahtoo sammuilla, mikä neuvoksi?
eeroolli
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 23:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Reetu kirjoitti:Tyhjäkäynti moottori puhdistettu, kummiskin kylmänä kierrokset vaeltaa tyhjäkäynnillä , ja liikkeelle lähtö vaikeaa tahtoo sammuilla, mikä neuvoksi?
Kyllä se tyhjäkäyntimoottori voi olla rikkikin tai vaatia vielä jopa toisenkin puhdistuksen...
Kannattaisi kokeilla vielä kerran puhdistusta ja lopuksi hölskytellä sitä runsalla WD-voiteluaineella (esimerkiksi, CRC käy myöskin). Jos ei vieläkään tyhjäkäynti ole kunnossa, kokeile toisella tyhjäkäyntimoottorilla, eli taatusti toimivalla "lainavehkeellä" tottakai...

Tyhjäkäyntiongelman kuin myöskin liiallisen bensankulutuksen aiheuttaja on ollut tuo "ruiskun lämpötila-anturi" siinä imusarjan keskipaikkeilla... edullinen osa esim. Motonetissa... Bosch-merkkistä suosittelen

Ilmamassamittari voi myös aiheuttaa tuollaisia käyntiongelmia ja tehottomuutta. Useimmiten = lähes aina viallinen IMMU ei vilkuttele CE-valoakaan, mutta meno on puutunutta ja polttoainetta kuluu paljon tai käypi laihalla...
Kokeile taatusti toimivalla samanlaisella "lainamassamittarilla" jos mahdollista...

Huonot/Wanhat sytytystulpat aiheuttaa moninaisia käyntiongelmia ja tulpat kannattaa aina vaihtaa säännöllisesti n. 20 tkm välillä ja NGK-merkkiset tottakai.

Sitten on tuo viallinen nakutusanturi joka syö tehojakin, mutta se vilkuttaa myös CE-valoa (Check Engine)...ja oireilee siten että CE-valo syttyy n. 3000 rpm jälkeen ja vilkuttelee muistaakseni 3:n sarjoissa
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
Reetu

Re: Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Nyt vaihdettu tyhjäkäyntimoottori, tulpat , tulpanjohdot, virranjakajan kansi, ruiskun lämpötila anturi uusi Bosch, kylmänä liikkelle lähtö vaikeaa sammuilee ja tyhjäkäynti seilaa edelleen.
Reetu

Re: Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Pystyykö ilmamassamittaria puhdistaan millä ja miten?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kansi halki ja vedet palotilassa? Häviääkö nesteitä (ei tarvitse kovinkaan paljon hävitä)?
Jos näin, niin fidduilee kylmänä aikansa...ota tulppia irti kylmästä motista ja kato onko ne märkänä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin