Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.
Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.
Tyhjäkäynti moottori puhdistettu, kummiskin kylmänä kierrokset vaeltaa tyhjäkäynnillä , ja liikkeelle lähtö vaikeaa tahtoo sammuilla, mikä neuvoksi?
Re: Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.
Kyllä se tyhjäkäyntimoottori voi olla rikkikin tai vaatia vielä jopa toisenkin puhdistuksen...Reetu kirjoitti:Tyhjäkäynti moottori puhdistettu, kummiskin kylmänä kierrokset vaeltaa tyhjäkäynnillä , ja liikkeelle lähtö vaikeaa tahtoo sammuilla, mikä neuvoksi?
Kannattaisi kokeilla vielä kerran puhdistusta ja lopuksi hölskytellä sitä runsalla WD-voiteluaineella (esimerkiksi, CRC käy myöskin). Jos ei vieläkään tyhjäkäynti ole kunnossa, kokeile toisella tyhjäkäyntimoottorilla, eli taatusti toimivalla "lainavehkeellä" tottakai...
Tyhjäkäyntiongelman kuin myöskin liiallisen bensankulutuksen aiheuttaja on ollut tuo "ruiskun lämpötila-anturi" siinä imusarjan keskipaikkeilla... edullinen osa esim. Motonetissa... Bosch-merkkistä suosittelen
Ilmamassamittari voi myös aiheuttaa tuollaisia käyntiongelmia ja tehottomuutta. Useimmiten = lähes aina viallinen IMMU ei vilkuttele CE-valoakaan, mutta meno on puutunutta ja polttoainetta kuluu paljon tai käypi laihalla...
Kokeile taatusti toimivalla samanlaisella "lainamassamittarilla" jos mahdollista...
Huonot/Wanhat sytytystulpat aiheuttaa moninaisia käyntiongelmia ja tulpat kannattaa aina vaihtaa säännöllisesti n. 20 tkm välillä ja NGK-merkkiset tottakai.
Sitten on tuo viallinen nakutusanturi joka syö tehojakin, mutta se vilkuttaa myös CE-valoa (Check Engine)...ja oireilee siten että CE-valo syttyy n. 3000 rpm jälkeen ja vilkuttelee muistaakseni 3:n sarjoissa
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
Re: Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.
Nyt vaihdettu tyhjäkäyntimoottori, tulpat , tulpanjohdot, virranjakajan kansi, ruiskun lämpötila anturi uusi Bosch, kylmänä liikkelle lähtö vaikeaa sammuilee ja tyhjäkäynti seilaa edelleen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä.
Kansi halki ja vedet palotilassa? Häviääkö nesteitä (ei tarvitse kovinkaan paljon hävitä)?
Jos näin, niin fidduilee kylmänä aikansa...ota tulppia irti kylmästä motista ja kato onko ne märkänä.
Jos näin, niin fidduilee kylmänä aikansa...ota tulppia irti kylmästä motista ja kato onko ne märkänä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84