Elikä autona on saab 90 vm.-86
Ja nyt on ilmennyt sellaista että peruuttaessa jos hipaiseekaan jarrua, niin
jokin klonksuu erittäin iljettävästi. Mistä lähtisin vikaa etsimään
Tehdaskunnostetuissa satuloissa on korjattu se välys laittamalla pikkaisen ohutta peltiä väliin pistehitseillä. Se kuluu äkkiä pois ja lonkse palaa.
Sitä voi yrittää lieventää takomalla sitä jarrupaloja paikallaan pitävää u-sokkaa niin, että se satulan kelluva osa pysyy tiukemmin kiinni rungossa, mutta ajan mittaa se kuluu taas lonksuvaksi.
Pääsee eroon . Jos osaa hitsata ja raskii ostaa kalliita hitsauspuikkoja , on hermoja , osaa tehdä, jne. niin ostaa mahdollisimman kovia kovahitsaus / kulutuspuikkoja ja hioo ko. kuluvat paikat alihittaan, täytehitsaa ko. paikat ja työstää takaisin mittoihin.
Itse olen menestyksellä hitsannut 20v. ko. paikkoja ja ei kolise ja toimii sen jälkeen.
En muista työmaalla nyt ulkoa puikkotyyppiä mutta kovia on eli rälläkkä / timanttiviila hommia on tiedossa jos sen teet ja lisäksi ne on työstökarkenevia eli kovoo työstettäessä. Niillä samoilla puikoilla voi korjata mm. kivitaltan päitä jne... .
Nyt kun on purkanut ko. jarruja huollon yhteydessä niin pinnat on kiillottuneet , ei kuluneet eli toimii eikä kolise. Vaatii vaan hermoja ja hyviä välineitä tehdä ko. työ
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147