Noopan vetarit :o

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
p0tty
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 20:01
Paikkakunta: Järvenpää

Noopan vetarit :o

Viesti Kirjoittaja p0tty »

Moi,

Elikä autona on saab 90 vm.-86
Ja nyt on ilmennyt sellaista että peruuttaessa jos hipaiseekaan jarrua, niin
jokin klonksuu erittäin iljettävästi. Mistä lähtisin vikaa etsimään :o

p0tty
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Noopan vetarit :o

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kulunut jarrusatula kolahtaa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
p0tty
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 20:01
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Noopan vetarit :o

Viesti Kirjoittaja p0tty »

motonetissä jarrusatulat eteen 85e kipale ;FF
Elikä kannattaa lähteä metsästämään käytettynä?

p0tty
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Noopan vetarit :o

Viesti Kirjoittaja Jope »

Lonksunasta et pääse millään pysyvästi eroon.

Tehdaskunnostetuissa satuloissa on korjattu se välys laittamalla pikkaisen ohutta peltiä väliin pistehitseillä. Se kuluu äkkiä pois ja lonkse palaa.

Sitä voi yrittää lieventää takomalla sitä jarrupaloja paikallaan pitävää u-sokkaa niin, että se satulan kelluva osa pysyy tiukemmin kiinni rungossa, mutta ajan mittaa se kuluu taas lonksuvaksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
p0tty
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 20:01
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Noopan vetarit :o

Viesti Kirjoittaja p0tty »

Selvä juttu,
Kiitos vastauksista.

p0tty
Member #3674
Saab 900 S vm-90
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Noopan vetarit :o

Viesti Kirjoittaja toms »

Pääsee eroon 8) . Jos osaa hitsata ja raskii ostaa kalliita hitsauspuikkoja , on hermoja , osaa tehdä, jne. niin ostaa mahdollisimman kovia kovahitsaus / kulutuspuikkoja ja hioo ko. kuluvat paikat alihittaan, täytehitsaa ko. paikat ja työstää takaisin mittoihin.
Itse olen menestyksellä hitsannut 20v. ko. paikkoja ja ei kolise ja toimii sen jälkeen.
En muista työmaalla nyt ulkoa puikkotyyppiä mutta kovia on eli rälläkkä / timanttiviila hommia on tiedossa jos sen teet ja lisäksi ne on työstökarkenevia eli kovoo työstettäessä. Niillä samoilla puikoilla voi korjata mm. kivitaltan päitä jne... 8) .
Nyt kun on purkanut ko. jarruja huollon yhteydessä niin pinnat on kiillottuneet , ei kuluneet eli toimii eikä kolise. Vaatii vaan hermoja ja hyviä välineitä tehdä ko. työ
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin