9000 Aero vai 9-5 Aero?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

9000 Aero vai 9-5 Aero?

Viesti Kirjoittaja rr »

Kiinnostaisi hankkia jompikumpi noista yllämainituista. Tehopainosuhteltaan 9000 taitaa olla hieman ripeämpi, mutta 9-5 taas kehittyneempi muuten. Olisi kiva kuulla kokemuksia/kommenttia näistä. Haku -toiminto ON tuttu ja myös kokeiltu. Hankittavaan autoon tulisi ainakin Stage 1 MapTunilta.

Saa tietysti tarjota, jos myynnissä 8)
Viimeksi muokannut rr, To Kesä 05, 2008 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000 Aero vai 9-5 Aero?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Oma mielipide: jos jätät stage1 tasolle niin 9-5 Aero. Jos taas aiot virittää reilumminkin niin sitten 9000..
Hyvin pitkälti samalla tasolla on suorituskyky molemmissa, persdyno tosin hämää ja kertoo 9k:ssa olevan enemmän, 9-5:n sivistyneisyyden vuoksi.

Hinnat 9k Aeroissa auton ikään nähden aika suhteettoman korkeat, kun taas 9-5 hinnat ovat suorastaan romahtaneet.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 9000 Aero vai 9-5 Aero?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

jcarlson kirjoitti:jos jätät stage1 tasolle
Annoin pikkusormen, se veeei koko käden tattataaa di din din :lol:



Saanko muuten 9-5 tekniikasta tyhmänä kysyä, miksi reilummin virittäessä 9000? Eikö uudempi tekniikka kestä?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000 Aero vai 9-5 Aero?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Trionic 5 on helpompi säätää koska onnistuu vaikka itse. Trionic 7 ei ole ihan jokaisella vielä hallussa, mutta jos joku viripulju pitäisi valita niin Maptun. Hintaa vaan alkaa kertyä custom mapeilla ja voi olla että joutuu käymään useampia iteraatioita postilaatikkosoftien kanssa läpi. Siinä tärkein syy, muut ovat sivuseikkoja oikeastaan.
Käyttöautossa ei ole järkeä alkaa yli stage1-3 virittämään, ainakaan jos tarvitsee sitä päivittäin ja haluaa luotettavuutta. Tämä "hieman normaalia enemmän" viritettyjä rakentaneena ja ajaneena..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: 9000 Aero vai 9-5 Aero?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

onhan tonnarikin huomattavasti paremman näköinen, siis cs aero.
9-5 on ihan normikipon näköinen eikä läheskään yhtä vaikuttava, tämä mielipide on vain ulkopuolisesti ajateltuna tekniikasta tuon taivaallista välittämättä :lol:
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9000 Aero vai 9-5 Aero?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

rr kirjoitti:Saa tietysti tarjota, jos myynnissä 8)
On se Aero tonnari tosi upea auto, ei voi muuta sanoa. Valitettavasti ei ole 9-5 aerosta kokemusta. Mutta myynnissä oleva tonnariAero omistan.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=70956
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000 Aero vai 9-5 Aero?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Halvin on tässäkin tapauksessa paras. Jos saabiin sijotat niin vituttaa vaan joten mitä vähemmän niin sen parepi :P
tomilp
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Elo 02, 2007 14:38

Re: 9000 Aero vai 9-5 Aero?

Viesti Kirjoittaja tomilp »

Täällä olis tarjolla 9000 aero,jos kiinnostaa. Kysy lisää YV:llä.. 8)
Vastaa Viestiin