ilmanottoaukkoa keulaan

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli ogsatku kaipaa lisää ilmaa konehuoneeseen. mistä edullisesti ilmanottoaukko etulokasuojaan. esim samanoloinen ku joukon projektisivuilla on..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja peinu »

Olipa eräskin näppärä laukaalaissaabisti leikannut ogsatkun konepellin aukon rivoituksineen ja siirtänyt sen loksun kylkeen. Aika edullista...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ajatuksena ei huono,mutta jos selviäisi leikkaa ja liimaa periaatteella....ei jaksaisi hitsailla----eli aukko kylkeen ja pala liimalla kiinni- eiks nuo tyyning jutut aika usein liimata kii...hih
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Eiköhän noita muoviritilöitä löydy jokaiseen makuun. Sijoituspaikasta vielä sen verran, että mahtaako tuo paikka vilkun takana kyljessä olla patopaineen kannalta hyvä vai huono? Jos viimeisiäkin tehon rippusia ollaan hakemassa niin sitähän voisi vaikka teippailla letkun päätä eri kohtiin keulassa ja sivussa sekä käydä ajon aikana tutkimassa "ahtopainetta" ihan sellaisella U:n muotoisella putkella jossa on vettä. Sitten asennetaan ilmanotto siihen kohtaan, jossa ajon aikana mitattu paine oli korkein 8)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei nyt sentään viimisiä tehoja hakemassa olla...pikkasen lisää.....virkeyttä....viagraa ku ei tuo saab syö....höh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

noita on katseltu....mut jos löytyis tosiaan ei noin paljon ulkoneva....hih---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

peinu kirjoitti:Olipa eräskin näppärä laukaalaissaabisti leikannut ogsatkun konepellin aukon rivoituksineen ja siirtänyt sen loksun kylkeen. Aika edullista...
Onhan noita aika moni tehnyt, allekirjoittaneen exäänkin rutosteltiin moinen.

Pala pois...
hieman sähköliimaa...
ja maalia päälle.. :D

Nojoo, ei ollut ihan niin simppeli toimenpide, tässä vaiheessa meinasi tuntua toivottomalta, mutta valmiiksi saatiin ja nykyäänhän satku jatkaa elämäänsä toisen klubilaisen hellässä huomassa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jep tobbanan ex taitaa asustaa täällä itäsuomessa nykyään----tai ----luulisin...ei oo kyl vuoteen näkyny...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Itellä on myös tuo samanlainen viritys:
http://kuvablogi.com/nayta/990473/

En olis kyl tehnyt jollei olisi ollut tuossa kohtaa lommoo...

Ilmanoton saa sitten ihan fiksusti tähän:
http://kuvablogi.com/nayta/1036918/

Pitää vaan vähän turhan härskiä ääntä nyt tuo by-passi :?
Saab 900S Combicoupe
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

nalleolut kirjoitti:eli ogsatku kaipaa lisää ilmaa konehuoneeseen. mistä edullisesti ilmanottoaukko etulokasuojaan. esim samanoloinen ku joukon projektisivuilla on..
Tai sitten hommaat sen -79 vuoden satkun konepellin missä on molemmin puolin ilmanotto aukot :roll:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Suabisti kirjoitti:Tai sitten hommaat sen -79 vuoden satkun konepellin missä on molemmin puolin ilmanotto aukot :roll:
-80 mallissakin on vielä 2 aukkoa konepellissä, tiedä sitten löytyykö vielä myöhemmistä?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Tuota muuten ihmettelin, ceessä kun on vain yksi aukko konepellissä. Itse tykkään symmetrisyydestä, pitäis varmaan hankkia -79 konepelti.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eiks se toinen aukko poistettu sen takia kun huomattiin et jarrutehostin rupesi ruostumaan...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: ilmanottoaukkoa keulaan

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

nalleolut kirjoitti:eiks se toinen aukko poistettu sen takia kun huomattiin et jarrutehostin rupesi ruostumaan...
Peltejä ollut -84 saakka.
Jossain vaiheessa asensivat mustan pellin sinne ritilän alle.
Näin opasti entinen :saab: -asentaja.

EDIT:
Jäi muuten mainitsematta että entisessä 8v ruiskussani olin tehnyt auton omasta ilmanotto putkesta (suodatin kotelon kyljestä lähtevä putkitötterö) ramairin.
Eli putki poikki parista kohtaa, teippailua ja ilmanotto puskurin alta.
Kuvia pistän kunhan omalle tietsikalle pääsen.
Viimeksi muokannut vuorpe, Ke Kesä 18, 2008 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabiton saabisti
#1470
Vastaa Viestiin