Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Aluksi 9-3 steg 2 alkoi nykimään raskaissa kiihdytyksissä ja eikun tulpat vaihtoon.
No nykiminen hävis mutta niin tuli koneestakin laiska, aivan kuin vakio.
Mitähän mahtoi tapahtua ja miksi? Siis tämä oli välitön seuraus. :evil:
Mitäs seuraavaksi vois tarkistaa?
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Mimmi kirjoitti:Mitkä tulpat?
Samat kuin aikaisemminkin. NGK.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Jep samat NGK BCPR7ES-11. Ainoa järki syy olis jos uusissa tulpissa on jokin vialla.
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

No ei vika ollutkann tulpissa.
Kun otan magneettiventtiilin w letkun irti niin ahtaa, mutta kovemmalla kaasulla alkaa nakuttamaan kun taas otan magneettiventtiilin käyttöön niin silloin ei ahda kunnolla, ehkä sen 0,4bar eikä nakuta. Eli voisko olla bensasuodatin tukkeessa? Pumpulla ajettu vasta alle 20tkm ja yhteydessä ei vaihdettu bensasuodatinta.
Muita ehdotuksia?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sulla ilmeisesti T5 9-3. Kuulostaa erittäin tyypilliseltä magneettiventtiilivialta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Paitsi että ei pitäis nakuttaa vaikka W letku onkin irti.

Nyt muuten ahtaa ja nakuttaa korkeilla kierroksilla vaikka W letku on taas paikoillaan :?:
Vaihdoin meinaan ehjän jarruvalon taakse :lol:
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

mvalopaasi kirjoitti:Paitsi että ei pitäis nakuttaa vaikka W letku onkin irti.

Nyt muuten ahtaa ja nakuttaa korkeilla kierroksilla vaikka W letku on taas paikoillaan :?:
Vaihdoin meinaan ehjän jarruvalon taakse :lol:
Toivottavasti polttimo oli oikean kokoinen :roll:

Oletko kokeillut toisella DI-kasetilla. Oliko DI-kasetin liitin irti ja jos oli, niin onko piikkejä taittunut?

Bensansuodatin on sen verran halpa ja helppo vaihtaa, että jos ei ole lähiakoina vaihdettu, niin ei välttämättä olisi haitaksi.

Mittaisin varmuuden vuoksi myös bensanpaineet ja tarkastaisin mahdolliset imuvuodot. myös ilmansuodattimen vaihto kannattaa tehdä (jos vapaavirtaus, niin pesu). Myös T5 sovelluksissa on koskettu nakutuksen reagointeihin ja niistäkin saa koneen hajalle riittävästi kiusaamalla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Soudattimet ajattelin vaihtaa huomenna ja jos vielä ilmenee niin sitten vielä testata ehjällä mankkuvenalla. Sytkäkasetti on myös alle 20tkm ajettu ja letkut silmäilty läpi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja peinu »

mvalopaasi kirjoitti:Paitsi että ei pitäis nakuttaa vaikka W letku onkin irti.

Nyt muuten ahtaa ja nakuttaa korkeilla kierroksilla vaikka W letku on taas paikoillaan :?:
Vaihdoin meinaan ehjän jarruvalon taakse :lol:
Jos W-letku on irti, niin Trionic ei pysty avaamaan hukkaporttia, joten nakuttaa ihan varmasti. Ilman W-letkua hukkaportti aukeaa vasta kun aktuaattorin jännitys antautuu. Sitä ennen voi kyllä mennä jo fuelcut päälle.

Mistä tiedät, että nakuttaa vaikka W-letku on paikoillaan? Paljonko on ahdot?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mistä tiedät että nakuttaa..? Korkeilla kierroksilla ei kyllä helposti korvin kuule ilman luureja.

Ei normaaleissa stage 1-3 T5 softissa ole nakutustunnistukseen koskettu, ellei sitten jossain varhaisissa. Ei siihen kuitenkaan yhtään mitään tarvetta ole ainakaan eli aika hölmöstä softasta on kyse jos niin on tehty.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mvalopaasi
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 13:46

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja mvalopaasi »

Niin kyllä sen kuulee, sellaista räkimistä alkaa pitämään.
Nyt toimii taas ihan normaalisti vaikka en muuta uutta ole tehnyt vielä kuin sen jarruvalon polttimen vaihtanut :D tulppien lisäksi.
Tänään vaihdan kuitenkin bensa ja ilmasuodattimet kun sellaiset tuli jo hankittua, ei niistä ainakaan haittaa ole.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pakko vielä inttää. :) Räkimistä? Tuo kuvaus kyllä kuulostaa minusta lähinnä misfireltä eikä nakutukselta. Siis ei sytytä kunnolla..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

RÄKIMISTÄ..
Mun saba teki samaa toimivalla immulla(ks. todella outoa nordic) mutta viallisella immulla toimii hyvin :?
Uutta boksia odotellessa.
Eli räkiminen alkaa korkeilla kierroksilla ja rasituksessa mitä säestää vielä ce-valon vilkkuminen.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Re: Vaihdoin tulpat ja tehot hävis!?

Viesti Kirjoittaja renner »

Samaa vikaa rahikaisella. tosin ongelma ilmee lähinnä kun vaihtaa neloselta kolmoselle ja painaa tallan pohjaan jolloin hetken "räkii", muutaman vedon jälkeen ilmiö häviää ?? .. Nordic stage 3 uusilla tulpilla ja uudehkolla DI-kasetilla.
Onkohan softan ominaisuus, jos on niin ei kyllä mitenkään hyvä sellainen.

katsellaan tilannetta.
Vastaa Viestiin