Ongelma: Nykivä käynti tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla, vapaalla myös korkeammilla kierroksilla tuntuu ja kuuluu kun lyö tyhjää. Käyntihäiriöt eivät ala heti välittömästi startin jälkeen. Jäähtyneellä koneella n. 30 sek kuluttua käynnistyksestä. Lämmenneellä koneella jo aiemmin. OBD:lta katsottuna vikakoodeja ei ole, mutta kun Fuel system 1 parametri muuttuu "Closed loop" -tilaan alkaa välittömästi pätkiminen. Ja Open loop -tila on päällä käynnistyksestä sen puol minuuttia riippuen vähän lämmöistä.
Tehtyä: Puksuttavaan kokoonpanoon kokeiltu vaihtaa 2 sarjaa tulppia, 2 sytkäkasettia, 2 lambdaa, toista ECU:a ja uutta kampiakselin asentotunnistinta. Puristukset mitattu ja läppäkotelolta sinnetänne sinkoavat alipaineletkut on tarkistettu, ovat olleet jo puolitoista vuotta silikoniletkua. Nesteitäkään ei kulu...
Viimeisen kuukauden ollut yhtä epätasaisen surkeeta käyntiä ja tähän muuttumattomaan nykytilanteeseen päästy hieman asteittain...
Aiemmin keväämmällä kiinnitin huomioita siihen, että starttia joutu sahaamaan poikkeuksellisen pitkään vaikka ei ollut edes kylmä ja akku on vuoden vanha. Tuo ongelma kuitenkin katosi yhtä mystisesti mitä ilmestyi eikä ole ollut enää ongelma aikoihin vaan pärähtää käyntiin kuin uudella akulla.
Nyt tarvittaisiin kipeästi hyviä spekulaatioita ja vinkkejä ongelman ratkaisemiseksi!
Tässä vaiheessa kiitän jo etukäteen ratkaisuun johtanutta vinkkiä
