Ihan mielenkiinnosta kysyn että oliko tuo katto tuollainen jo hankkiessasi auton vai onko omankin täydellisesti toimivan cabben katon kanssa odotettavissa milloin tahansa moisia ongelmia?MacTurbo kirjoitti:No niin, paistaa se päivä joskus risukasaankin![]()
...
Cabrioletin katon säätö
Re: Cabrioletin katon säätö
Re: Cabrioletin katon säätö
Heh, aika hyvä kysymys.teemumm kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn että oliko tuo katto tuollainen jo hankkiessasi auton vai onko omankin täydellisesti toimivan cabben katon kanssa odotettavissa milloin tahansa moisia ongelmia?MacTurbo kirjoitti:No niin, paistaa se päivä joskus risukasaankin![]()
...
Veikkaan että tuon kattosi kanssa tulee vielä ongelmia, ne tosin voivat olla vielä 30 vuoden päässä

Tuo minun katto oli tuollainen jo ostettaessa, siksi tuo korjaaminen oli niin pirun vaikeaa kun ei yhtään tiedä mitä sille oli tapahtunut.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Cabrioletin katon säätö
Oman Saabin katon kanssa saa aina arvailla, että jaksaakohan se laskea tai nousta loppuun asti
Tähän asti se on jaksanut ainakin vähän houkuttelemalla. Aika itsepäinen se kuitenkin on. Nesteitä sillä kuitenkin on tarpeeksi.

Tähän asti se on jaksanut ainakin vähän houkuttelemalla. Aika itsepäinen se kuitenkin on. Nesteitä sillä kuitenkin on tarpeeksi.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Cabrioletin katon säätö
Nuo katot minkä kanssa itse olen pelannut on olleet sähkökattoja, mutta jotenkin tuo sinun vika kuulostaisi väljältä hydraulipumpulta.HMK kirjoitti:Oman Saabin katon kanssa saa aina arvailla, että jaksaakohan se laskea tai nousta loppuun asti![]()
Tähän asti se on jaksanut ainakin vähän houkuttelemalla. Aika itsepäinen se kuitenkin on. Nesteitä sillä kuitenkin on tarpeeksi.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Cabrioletin katon säätö
Katto oli viime vuonna korjauksessa Länsi-autossa ja lisäilivät sinne nesteitä. Jatkokorjausehdotus oli, että pitäisi vaihtaa kaksi sähkömoottoria kattoon johonkin sinne sivuille takaosaan. Ne eivät ole vielä hajonneet, mutta kuulemma hajoamassa. Hintaa niillä oli päälle tonni/kpl! Toistaiseksi katto on onneksi toiminut.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Cabrioletin katon säätö
Hmmm...HMK kirjoitti:Katto oli viime vuonna korjauksessa Länsi-autossa ja lisäilivät sinne nesteitä. Jatkokorjausehdotus oli, että pitäisi vaihtaa kaksi sähkömoottoria kattoon johonkin sinne sivuille takaosaan. Ne eivät ole vielä hajonneet, mutta kuulemma hajoamassa. Hintaa niillä oli päälle tonni/kpl! Toistaiseksi katto on onneksi toiminut.
Nyt ei ymmärrä

Jos katto on hudraulinen, niin mitä sähkömoottoreita siellä on

Tutkin vielä EPC:täkin ja näkemykseni vain vahvistui, joa järjestelmä on hydraulinen ei siellä ole noita tonnin sähkömoottoreita

Länsiauto haluaisi taas rahastaa valohoidolla

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Cabrioletin katon säätö
Mahdollisesti muistan väärin. Joka tapauksessa kyse oli kahdesta yli tonnin kpl osasta molemmilla puolilla kattoa. Eivät siis olleet välttämättä mitään sähköjuttuja.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Cabrioletin katon säätö
Voihan se tietysti olla että ne puhuivat noista hydraulisylintereistä, jotka ovat sähkömoottorien tilalla.HMK kirjoitti:Mahdollisesti muistan väärin. Joka tapauksessa kyse oli kahdesta yli tonnin kpl osasta molemmilla puolilla kattoa. Eivät siis olleet välttämättä mitään sähköjuttuja.
Mutta olisiko niidenkin hinta noin kova?
Luulisi niiden tiivisteiden olevan vaihdettavissa aivankuin muidenkin sylintereiden

[EDIT]
Noiden sylinterien hinta näyttää olevan n. 450$ kappale, eli siis selvästi sähkömoottoreita halvempia

Viimeksi muokannut MacTurbo, To Kesä 19, 2008 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Cabrioletin katon säätö
Eipä sillä, minulla on autotallissa viisi kappaletta noita tonnin moottoreita
Mielelläni minä ainakin niistä pari möisin jo pois

Mielelläni minä ainakin niistä pari möisin jo pois

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Cabrioletin katon säätö
Tehdääs yhteenveto tästä Topicista.
Eli alkuperäinen ongelma oli 2- ja 3-sivupalkin taitos, joka meni "yli" eli kattoon jäi taite.

Katon alkuperäinen asennuskorkeus:

Joka pultilla näyttää olevan oma erikorkuinen säätövara

Lopulta katto tuli varmaan sentin alkuperäistä ylemmäksi.

Eli alkuperäinen ongelma oli 2- ja 3-sivupalkin taitos, joka meni "yli" eli kattoon jäi taite.

Katon alkuperäinen asennuskorkeus:

Joka pultilla näyttää olevan oma erikorkuinen säätövara


Lopulta katto tuli varmaan sentin alkuperäistä ylemmäksi.

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."