Cabrioletin katon säätö

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
teemumm
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 22:34

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja teemumm »

MacTurbo kirjoitti:No niin, paistaa se päivä joskus risukasaankin :D
...
Ihan mielenkiinnosta kysyn että oliko tuo katto tuollainen jo hankkiessasi auton vai onko omankin täydellisesti toimivan cabben katon kanssa odotettavissa milloin tahansa moisia ongelmia?
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

teemumm kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:No niin, paistaa se päivä joskus risukasaankin :D
...
Ihan mielenkiinnosta kysyn että oliko tuo katto tuollainen jo hankkiessasi auton vai onko omankin täydellisesti toimivan cabben katon kanssa odotettavissa milloin tahansa moisia ongelmia?
Heh, aika hyvä kysymys.
Veikkaan että tuon kattosi kanssa tulee vielä ongelmia, ne tosin voivat olla vielä 30 vuoden päässä :lol:

Tuo minun katto oli tuollainen jo ostettaessa, siksi tuo korjaaminen oli niin pirun vaikeaa kun ei yhtään tiedä mitä sille oli tapahtunut.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja HMK »

Oman Saabin katon kanssa saa aina arvailla, että jaksaakohan se laskea tai nousta loppuun asti :lol:

Tähän asti se on jaksanut ainakin vähän houkuttelemalla. Aika itsepäinen se kuitenkin on. Nesteitä sillä kuitenkin on tarpeeksi.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

HMK kirjoitti:Oman Saabin katon kanssa saa aina arvailla, että jaksaakohan se laskea tai nousta loppuun asti :lol:

Tähän asti se on jaksanut ainakin vähän houkuttelemalla. Aika itsepäinen se kuitenkin on. Nesteitä sillä kuitenkin on tarpeeksi.
Nuo katot minkä kanssa itse olen pelannut on olleet sähkökattoja, mutta jotenkin tuo sinun vika kuulostaisi väljältä hydraulipumpulta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja HMK »

Katto oli viime vuonna korjauksessa Länsi-autossa ja lisäilivät sinne nesteitä. Jatkokorjausehdotus oli, että pitäisi vaihtaa kaksi sähkömoottoria kattoon johonkin sinne sivuille takaosaan. Ne eivät ole vielä hajonneet, mutta kuulemma hajoamassa. Hintaa niillä oli päälle tonni/kpl! Toistaiseksi katto on onneksi toiminut.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

HMK kirjoitti:Katto oli viime vuonna korjauksessa Länsi-autossa ja lisäilivät sinne nesteitä. Jatkokorjausehdotus oli, että pitäisi vaihtaa kaksi sähkömoottoria kattoon johonkin sinne sivuille takaosaan. Ne eivät ole vielä hajonneet, mutta kuulemma hajoamassa. Hintaa niillä oli päälle tonni/kpl! Toistaiseksi katto on onneksi toiminut.
Hmmm...

Nyt ei ymmärrä :?

Jos katto on hudraulinen, niin mitä sähkömoottoreita siellä on :?:

Tutkin vielä EPC:täkin ja näkemykseni vain vahvistui, joa järjestelmä on hydraulinen ei siellä ole noita tonnin sähkömoottoreita :D
Länsiauto haluaisi taas rahastaa valohoidolla :twisted:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mahdollisesti muistan väärin. Joka tapauksessa kyse oli kahdesta yli tonnin kpl osasta molemmilla puolilla kattoa. Eivät siis olleet välttämättä mitään sähköjuttuja.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

HMK kirjoitti:Mahdollisesti muistan väärin. Joka tapauksessa kyse oli kahdesta yli tonnin kpl osasta molemmilla puolilla kattoa. Eivät siis olleet välttämättä mitään sähköjuttuja.
Voihan se tietysti olla että ne puhuivat noista hydraulisylintereistä, jotka ovat sähkömoottorien tilalla.
Mutta olisiko niidenkin hinta noin kova?

Luulisi niiden tiivisteiden olevan vaihdettavissa aivankuin muidenkin sylintereiden :wink:

[EDIT]

Noiden sylinterien hinta näyttää olevan n. 450$ kappale, eli siis selvästi sähkömoottoreita halvempia :D
Viimeksi muokannut MacTurbo, To Kesä 19, 2008 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Eipä sillä, minulla on autotallissa viisi kappaletta noita tonnin moottoreita 8)

Mielelläni minä ainakin niistä pari möisin jo pois :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Cabrioletin katon säätö

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tehdääs yhteenveto tästä Topicista.

Eli alkuperäinen ongelma oli 2- ja 3-sivupalkin taitos, joka meni "yli" eli kattoon jäi taite.

Kuva

Katon alkuperäinen asennuskorkeus:

Kuva

Joka pultilla näyttää olevan oma erikorkuinen säätövara :D

Kuva

Lopulta katto tuli varmaan sentin alkuperäistä ylemmäksi.

Kuva
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin