Onko tuossa pyyhkijöiden asennossa mitään hienosäätöä? Meinaan kuskin puolen pyyhkijä jää ala-asennossaan hieman liian ylös (kärki jää turvauran päälle) häiritsevästi ja vastaavasti ylä-asennossaan hakkaa ikkunan karmiin (se muovinen vesikouru) ainakin tietyn merkkisillä flat-mallin pyyhkijöillä.
Kahdessa yksilössä on täsmälleen sama ongelma! Vivustoissa ei ole väljyyksiä ja akselin booritus on niin karkea, ettei pyyhkijöitä voi pyöräyttää toiseen asentoonkaan.
Aiheeseen liittyen toinen kysymys: Millä sen takalasinpyyhinautomatiikan saa pois päältä? Siis tuon, että pakilla takalasin pyyhkijä pyyhkäisee jos etulasin pyyhkijät ovat päällä.
Pyyhkijöiden asennon hienosäätö
Pyyhkijöiden asennon hienosäätö
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Pyyhkijöiden asennon hienosäätö
Onnistunee Techillä jossain Saabin huollossa.SS kirjoitti: Aiheeseen liittyen toinen kysymys: Millä sen takalasinpyyhinautomatiikan saa pois päältä? Siis tuon, että pakilla takalasin pyyhkijä pyyhkäisee jos etulasin pyyhkijät ovat päällä.
Re: Pyyhkijöiden asennon hienosäätö
Eikös pyyhkijöiden asennon saa säädettyä, kun ruuvaa irti pultit ja kiristää uudelleen, niin että pitää pyyhkijöistä kiinni etteivät liiku kiristäessä. Keväällä vaihdoin raitisilmasuodatin, niin pisti silmään että helposti kiristäessä pyyhkijät menevät väärään kohtaan, jos huolimattomasti laittaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Pyyhkijöiden asennon hienosäätö
Kiitos, täytynee kysäistä samalla kun tuon huollattaa.Onnistunee Techillä jossain Saabin huollossa
Ei onnistu hienosäätö noin tarpeeksi pienin pykälin. Pyyhkimen akselilla on boori joka keskittää pyyhkimen tiettyyn kohtaan. Boori taas on niin harva, ettei tuota voi mihinkään muuhun asentoon laittaa.Eikös pyyhkijöiden asennon saa säädettyä, kun ruuvaa irti pultit ja kiristää uudelleen, niin että pitää pyyhkijöistä kiinni etteivät liiku kiristäessä.
Jos sulan nostaa lasista irti ja tiputtaa takaisin, se kyllä asettuu aika nätisti turvauran suuntaiseksi, mutta käytössä se jää liian ylös. Eihän tuo iso vika ole, mutta olisi mukava saada sulan päätä pari senttiä alemmas.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Pyyhkijöiden asennon hienosäätö
Sikälimikäli vivusto on samanlainen, kuin NG:ssä, niin seuraava paikka on sitten pyyhkijänmoottorin ja vivuston välinen "yhdysvipu", joka on kiinni moottorin akselissa....tuohan vaikuttaa koko palettiin ja todennäköisesti menee vaan huonompaan suuntaan ja loppupeleissä saa olla tyytyväinen jos pääsee edes lähelle alkuperäistä tilannetta...
nimim. Kaksi kertaa vaihtanut pyyhkijänmoottorin. Ensimmäisellä kerralla en tuon "yhdysvivun" asentoa merkinnyt ja pyyhkijät huitoivat konepeltiä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 68#p357968
nimim. Kaksi kertaa vaihtanut pyyhkijänmoottorin. Ensimmäisellä kerralla en tuon "yhdysvivun" asentoa merkinnyt ja pyyhkijät huitoivat konepeltiä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 68#p357968
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: Pyyhkijöiden asennon hienosäätö
^Niin ja tuossa on se ongelma, että vaikuttaa molempiin pyyhkimiin. Matkustajan puolella ei ole paljoa säätövaraa alemmas. No, kuulostaa siltä ettei tuolle ole mitään tehtävissä. Taidan antaa olla noin...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Pyyhkijöiden asennon hienosäätö
On tullut muuten samaa kiroiltua omassa, tyhmästi jää kuskinpuoleinen pyyhkijä liian ylös ja kopsahtelee a-pilariin pyyhkiessään.
Ja sama huomio, boorilla toiseen kohtaan kiristämällä jää puolestaan liian alas ja osa näkökentästä jää pyyhkimättä.
Vaihdoin vivuston+moottorinkin huomattavasti vähemmän ajettuun turhaan kun kuvittelin että vika voisi olla väljyydessä (jota ei ollut).
Pitänee käydä merkkiliikkeessä kyselemässä josko löytyisi TECH:n käyttötaitoa tai mahdollisuus itse kokeilla jos ei onnistu..
Ja sama huomio, boorilla toiseen kohtaan kiristämällä jää puolestaan liian alas ja osa näkökentästä jää pyyhkimättä.
Vaihdoin vivuston+moottorinkin huomattavasti vähemmän ajettuun turhaan kun kuvittelin että vika voisi olla väljyydessä (jota ei ollut).
Pitänee käydä merkkiliikkeessä kyselemässä josko löytyisi TECH:n käyttötaitoa tai mahdollisuus itse kokeilla jos ei onnistu..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pyyhkijöiden asennon hienosäätö
Tuskin pyyhkijän asennon ruuvaaminen techilla onnistuu, eiköhän tuolla ole ihan mekaaninen toteutus kuten muissakin automerkeissä.
Sen olen huomannut, että esimerkiksi Bilteman (muuten hyviä) lötkösulkia ei pysty käyttämään, vaan ne ottavat lasiin kiinni reunastaan. Kannattaa tarkistaa ettei ole kyse tästä. Sulan selässä oleva leveä metallilippa siis osui lasiin jossain kohtaa liikerataansa kun sulka on niin vinossa lasiin nähden. A-pilarin kouruun nuokaan eivät osuneet.
Sen olen huomannut, että esimerkiksi Bilteman (muuten hyviä) lötkösulkia ei pysty käyttämään, vaan ne ottavat lasiin kiinni reunastaan. Kannattaa tarkistaa ettei ole kyse tästä. Sulan selässä oleva leveä metallilippa siis osui lasiin jossain kohtaa liikerataansa kun sulka on niin vinossa lasiin nähden. A-pilarin kouruun nuokaan eivät osuneet.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2