9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja aero »

Elieli, mulla odottaa CD-tonnarin originelli AF-sarja pintakäsittelyä, pikkufiksiä ja kiinnipulttaamista. Vaan Japso heitti tuossa hienon idean, että niistä kannattaisi ottaa muotit eka. Itellä ei ole oikein aikaa eikä innostusta ruveta ko. hommaa opettelemaan tähän aikaan maailmasta eikä varsinaista tarvetta muoteille, mutta jos jotakuta kiinnostaa moisia leipoa, niin voin tarjota tilaisuuden, eli mallinnettavat palikat ja hommaan käytettävät tilat (kylmä talli, mutta kyllä siellä näin kesälämpimillä onnistuu) ja apunakin voinen häärätä. Palikat ja talli löytyy Janakkalasta, yhteyttä saa parhaiten sähköpostilla (aero (at) zbxt.net).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja patu »

Onko tuohon CD:hen originelleja Airflow helmoja olemassa :?: :arrow: ei sinulla tietoa ole :roll:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

patu kirjoitti:Onko tuohon CD:hen originelleja Airflow helmoja olemassa :?: :arrow: ei sinulla tietoa ole :roll:
aero kirjoitti:mulla odottaa CD-tonnarin originelli AF-sarja pintakäsittelyä, pikkufiksiä ja kiinnipulttaamista.
Kuten todistettua, on. Aika harvinaista osaa, mutta kuitenkin.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja patu »

Joo en lukenut näköjään tarkasti 8O ... Ei muuten mut olen itse laittanut orkkis CC airflow helmat CDhen ja olen tässä pähkäillyt miten niiden olisi tarkoitus menevän helmapeltiin kiinni, kun talvella jää ikävästi loska sinne "hyllylle".
Nämä CDn omat helmathan menevät ihan pellin mukaan alle joten ei sellaista "hyllyä" tule... Ja eroavatko ne paljonkin CC:n vastaavista lärpättimistä ihan mielenkiinnosta 8) ..
Viimeksi muokannut patu, Ti Kesä 24, 2008 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja aero »

patu kirjoitti:Onko tuohon CD:hen originelleja Airflow helmoja olemassa :?: :arrow: ei sinulla tietoa ole :roll:
Kuten todettu ja todettu, on kuin onkin. Joken "aika harvinaista" on hitusen lievä maininta - tuo on toinen setti, minkä itse olen livenä nähnyt (ekan näin Ruotsissa kesällä 2003...) ja toinen kokonainen setti, jonka olen bongannut myynnistä (eka oli Ruotsin palstalla, muistaakseni kesällä 2005 ja se ehti mennä, ennenkö sain yhteyttä myyjään). Yksittäinen takapuskuri keikkui melko pitkään tällä foorumilla myytävänä vaatimattomaan 250 euron hintaan ja aika lähellä olin, että olisin poiminut sen ja jonkun viistokeula-CC:n setin yhdistelläkseni.

Mutta takaisin asiaan: innokkaita muotinottajia? Anyone? :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja aero »

patu kirjoitti:Joo en lukenut näköjään tarkasti 8O ... Ei muuten mut olen itse laittanut orkkis CC airflow helmat CDhen ja olen tässä pähkäillyt miten niiden olisi tarkoitus menevän helmapeltiin kiinni, kun talvella jää ikävästi loska sinne "hyllylle".
Nämä CDn omat helmathan menevät ihan pellin mukaan alle joten ei sellaista "hyllyä" tule... Ja eroavatko ne paljonkin CC:n vastaavista lärpättimistä ihan mielenkiinnosta 8) ..
Laitahan kuvia tuosta asennuksesta. Vaatiko CC:n takapuskuri paljonkin leipomista CD:hen? Autojen peräthän ovat muistaakseni hiukkasen eri mittaiset.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja patu »

Siis taka ja etupuskuria en laittanut :arrow: ensiksi, -95vm.etupuskuri sopii ainakin minun mielestä tuohon profiiliin ja toiseksi, takapuskurin alaosan reunat tein itse kuidusta/kitistä/uretaanista sopiviksi helmojen linjoihin, niiden alkuperäisten pikku muoviosien tilalle, joten takapuskuri on periaatteessa koskematon.... Nyt viimeviikolla hiukan pikkusäätöä siihen, että ovat just linjassa... kuvaa ei ole tähän hätään
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja aero »

Aaaa, eli sulla on pelkät sivuhelmat, sehän kyllä selittää. Nyt täytyy myöntää, että olen onnistuneesti missannut CD:n ja CC:n kylkien eron, jos kerran sivuhelmat eivät heittämällä sovi ristiin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Täh? Eikö CD:ssä tuu eroa vasta takalokasuojan jälkeen, helmathan pitäs olla samat?
Onko niissä sitte eri takaovet kuitenki, ihan samalta kyllä näyttää ku on pihassa vierekkäin, erot näkyy vain etupuskureissa (CC pystykeula, CD viistokeula ja puskuri pitempi) ja takaovien jälkeisissä muodoissa?
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja liteFun »

patu kirjoitti:Joo en lukenut näköjään tarkasti 8O ... Ei muuten mut olen itse laittanut orkkis CC airflow helmat CDhen ja olen tässä pähkäillyt miten niiden olisi tarkoitus menevän helmapeltiin kiinni, kun talvella jää ikävästi loska sinne "hyllylle".
Nämä CDn omat helmathan menevät ihan pellin mukaan alle joten ei sellaista "hyllyä" tule... Ja eroavatko ne paljonkin CC:n vastaavista lärpättimistä ihan mielenkiinnosta 8) ..
Ööö siis niinku L\ jää rako lähinnä tuohon vinon helmapellin ja muovisen helman väliinkö alas? Luulis että se kai ois normaalia, paitsi jos helma kovin väpättää tai helmapeltiä on potkittu/kolaroitu sisemmäks. Sellanen vedenvalumisrako :) ja paskankeräyshylly.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja patu »

Siis toi kohta juuri mut, en tarkoita sitä mikä on tuo "ontto" kohta, vaan se LINJA mikä menee pohjan pellin kanssa tasan.
Airflown helmat laahaavat alempana ja se hylly siinä kasvaa, alkuperäisissä ei ole hyllyä ollenkaan tai miten se on hoidettu näissä uudemmissa esim. aerossa ja myös tämä takatukivarsien suojaus puuttuu airflow helmoista mitä oli orkkishelmoissa ... Miten se rako/kiinnitys on hoidettu tuossa alkuperäisessä airflowsarjan kanssa olevassa CC tonnarissa, onko kiinnitystä muista kohdin kun helmojen päistä?
Toivottavasti tajusit :lol:
vaikea selittää pitäisi nähdä CC:n alle niin sais ite p****le katottuun 8O
Viimeksi muokannut patu, Pe Kesä 27, 2008 22:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja patu »

aero kirjoitti:Aaaa, eli sulla on pelkät sivuhelmat, sehän kyllä selittää. Nyt täytyy myöntää, että olen onnistuneesti missannut CD:n ja CC:n kylkien eron, jos kerran sivuhelmat eivät heittämällä sovi ristiin.
Tuolla 9000:sen aitauksessa selitin millaisia muutoksia joutui tekemään helmojen kiinnityksen kanssa jos kiinnostaa... ei ne heittämällä mene vähän joutuu kikkailemaan... Jollei halua ajella ovet selälleen 8)
Viimeksi muokannut patu, Pe Kesä 27, 2008 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja patu »

liteFun kirjoitti:Täh? Eikö CD:ssä tuu eroa vasta takalokasuojan jälkeen, helmathan pitäs olla samat?
Tulee... Mut tässä tapauksessa on kyse helmojen kiinnityskohdissa.-> Uudemmissa CD,CDE/CS,CSE malleissa ovat kiinnityskohdat erilaiset ja hiukan eri kohdissa
Viimeksi muokannut patu, Su Kesä 29, 2008 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Siis tuo ero on CD->CDE välillä? (itse ajattelen nuo uudemmilla takavaloilla olevat CDE:ksi, vaikka persuksissa lukisikin vain CD)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 CD:n Airflow -puskureiden muotitusmahdollisuus

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

liteFun kirjoitti:Siis tuo ero on CD->CDE välillä? (itse ajattelen nuo uudemmilla takavaloilla olevat CDE:ksi, vaikka persuksissa lukisikin vain CD)
E oli lisävarustepaketti normaaliin CD-tonttuun, samat varusteet sai normaaliinkin CD-tonnariin ilman E-kirjainta. Sama juttu CS vs. CSE.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin