Tämmöistä tänään
Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Olen pitänyt Soininvaaraa harvinaisen fiksuna miehenä politikoksi, mutta nyt mennään kyllä metsään:
Eski
Minusta ei ole kiva ajaa lasten yli kännissä, mutta vastustaisin silti.- Ne, joiden mielestä on kiva ajaa lasten ylitse kännissä, vastustaisivat tietysti. Luulen kuitenkin, että enemmistö kannattaisi, jos tästä tulisi äänestys.
Eski
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Olen aina pitänyt täytenä idioottina eikä mielipide muuttunut nytkään.Eski kirjoitti:Olen pitänyt Soininvaaraa harvinaisen fiksuna miehenä politikoksi
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Siistiä. Mites sitten, kun tulevaisuudessa viisumipakko katoaa ryssänrajalla, laitetaanko jokaiseen naapurinkin autoon rajoittimet, ettei vaan velivenäläiset aja ylinopeutta
. Pitäsköhän joidenkin Helsingin herrojen astella alas sieltä pilvilinnoistansa.
Foxbody turbo
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Soininvaaralla ei muistaakseni ole ajokorttia...
Voin olla väärässäkin, mutta polkupyörällä hän ainakin ajaa paljon.
Voin olla väärässäkin, mutta polkupyörällä hän ainakin ajaa paljon.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Pitäisi niin tämän kuin monen muunkin asian takia! Ja varsinkin tuossa yllämainitun eli viisumipakko katoaa ryssänrajalla! Toivottavasti tuota ei tule koskaan tapahtumaan, se on nimittäin tämä Suomi sitten erittäin ikävä paikka asua. Kaikki ryssän rajat vaan kokonaan kiinni ja äkkiä!Japso kirjoitti:Siistiä. Mites sitten, kun tulevaisuudessa viisumipakko katoaa ryssänrajalla, laitetaanko jokaiseen naapurinkin autoon rajoittimet, ettei vaan velivenäläiset aja ylinopeutta. Pitäsköhän joidenkin Helsingin herrojen astella alas sieltä pilvilinnoistansa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24786
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
olen samaa mieltä..............hz81 kirjoitti:Pitäisi niin tämän kuin monen muunkin asian takia! Ja varsinkin tuossa yllämainitun eli viisumipakko katoaa ryssänrajalla! Toivottavasti tuota ei tule koskaan tapahtumaan, se on nimittäin tämä Suomi sitten erittäin ikävä paikka asua. Kaikki ryssän rajat vaan kokonaan kiinni ja äkkiä!Japso kirjoitti:Siistiä. Mites sitten, kun tulevaisuudessa viisumipakko katoaa ryssänrajalla, laitetaanko jokaiseen naapurinkin autoon rajoittimet, ettei vaan velivenäläiset aja ylinopeutta. Pitäsköhän joidenkin Helsingin herrojen astella alas sieltä pilvilinnoistansa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Jos nopeusrajoituksien valvonnan tehostamista jatketaan samalla neuroottisella tavalla mitä tähänkin asti, nopeusrajoittimet autossa on lopulta ainoa järkevä vaihtoehto.
On sitten eri asia miten nopeusrajoittimia käytettäisiin. mielestäni olisi älytöntä että ne olisivat yötäpäivää käytössä tai että rajoitukset olisivat kiinteitä. rajoittimien tulisi kytkeytyä voimaan vain tarvittavissa olosuhteissa ja rajoitukset muutettaisiin olosuhteiden mukaan muuttuviksi.
Kun nopeusrajoitukset ei olisi aluekohtaisesti kiinteitä vaan dynaamisesti muutettavissa, ei myöskään olisi tarvetta asettaa niitä niin pieniksi että ne kattaa kaikki mahdolliset skenaariot. Hyvällä säällä rajoitin moottoritiellä voisi olla vaikkapa 120-200 liikennemäärästä riippuen, ja erittäin pahalla talvi/loskakelillä vaikkapa jopa 80:ssä.
Hyvästi kiinteät nopeusliikennemerkit, hyvästi raivostuttavat kameratolpat, hyvästi vahingossa otetut sakot! Saisi ajaa niin paljon kun autosta lähtee, niissä olosuhteissa. Kenen mielestä huono vaihtoehto?
On sitten eri asia miten nopeusrajoittimia käytettäisiin. mielestäni olisi älytöntä että ne olisivat yötäpäivää käytössä tai että rajoitukset olisivat kiinteitä. rajoittimien tulisi kytkeytyä voimaan vain tarvittavissa olosuhteissa ja rajoitukset muutettaisiin olosuhteiden mukaan muuttuviksi.
Kun nopeusrajoitukset ei olisi aluekohtaisesti kiinteitä vaan dynaamisesti muutettavissa, ei myöskään olisi tarvetta asettaa niitä niin pieniksi että ne kattaa kaikki mahdolliset skenaariot. Hyvällä säällä rajoitin moottoritiellä voisi olla vaikkapa 120-200 liikennemäärästä riippuen, ja erittäin pahalla talvi/loskakelillä vaikkapa jopa 80:ssä.
Hyvästi kiinteät nopeusliikennemerkit, hyvästi raivostuttavat kameratolpat, hyvästi vahingossa otetut sakot! Saisi ajaa niin paljon kun autosta lähtee, niissä olosuhteissa. Kenen mielestä huono vaihtoehto?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
Olli Kinaret
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Ei rajoittimille! Kyllä siellä nopusmittarissa pitää aina pelivaraa olla, niin ylös kuin alaskin päin.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Heh, no jo on visio. Milläköhän tekniikalla tuo on toteutettavissa kun tahtoo GPS-signaali kadota ihan hesan "pilvenpiirtäjien" katveessakin. Aa, mutta siellä voisi sitten ajaa sen 80 km/h...
Eiköhän tämä holhoaminen ole jo tarpeeksi pitkällä. Suomessa kuolee keskimäärin noin yksi ihminen päivässä liikenneonnettomuuksissa ja moninkertaisesti viinaan ja tupakkaan. Mikä tuosta liikkennekuolemasta tekee muita kuolemia arvokkaamman? Pistetään samantien viinapulloihin ja tupakkarasioihin aikalukot ettei saa kuin 4cl ravintola-annoksen tai yhden tupakan kerran päivässä. Hätätapauksissa saisi aika-lukon ohitettua, mutta tämä olisi humalahakuista ryyppäämistä ja siksi erittäin rangaistavaa.
Ehkäpä on vähän fatalistinen luonne, mutta minusta tuollainen 200-350 kuollutta vuodessa on liikenteessä ihan hyväksyttävä määrä kun vertaa sitä kuinka tärkeää liikenne on suomen infrastruktuurina.
Onneksi tälläiset asiat on EU-tasolla päätettävä ja siellä sentään on järkeviä autoilumaita kuten saksa hillitsemässä kaikenlaisia suomalaisten viherpiipertäjien kuvitelmia. Minua oikein hävettäisi jos olisin joskus vihreitä äänestänyt.
-tuomas-
Eiköhän tämä holhoaminen ole jo tarpeeksi pitkällä. Suomessa kuolee keskimäärin noin yksi ihminen päivässä liikenneonnettomuuksissa ja moninkertaisesti viinaan ja tupakkaan. Mikä tuosta liikkennekuolemasta tekee muita kuolemia arvokkaamman? Pistetään samantien viinapulloihin ja tupakkarasioihin aikalukot ettei saa kuin 4cl ravintola-annoksen tai yhden tupakan kerran päivässä. Hätätapauksissa saisi aika-lukon ohitettua, mutta tämä olisi humalahakuista ryyppäämistä ja siksi erittäin rangaistavaa.
Ehkäpä on vähän fatalistinen luonne, mutta minusta tuollainen 200-350 kuollutta vuodessa on liikenteessä ihan hyväksyttävä määrä kun vertaa sitä kuinka tärkeää liikenne on suomen infrastruktuurina.
Onneksi tälläiset asiat on EU-tasolla päätettävä ja siellä sentään on järkeviä autoilumaita kuten saksa hillitsemässä kaikenlaisia suomalaisten viherpiipertäjien kuvitelmia. Minua oikein hävettäisi jos olisin joskus vihreitä äänestänyt.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Jos ei puututa holhoamiseen, minulle ainakin riittäisi joku esim 140-150 km/h rajoitin. Pitää sen hieman yli suurimman sallitun olla, mutta mihin Suomessa tarvitaan esim. yli 150 km/h?
Jos rajoittamiseen mentäisiin paras systeemi, olisi, että kulloinenkin tie kertoisi autolle suurimman sallitun nopeuden, joka muuttuisi juuri esim. sään tai ruuhkan mukaan.
Itseasiassa ensimmäisen ehdotuksen rajoittimista olen lukenut saksalaisesta sanomalehdestä jo pari vuotta sitten. Joku vihreä teki vissiin poliittisen itsemurhan kyseisellä ehdotuksellaan.
Jos rajoittamiseen mentäisiin paras systeemi, olisi, että kulloinenkin tie kertoisi autolle suurimman sallitun nopeuden, joka muuttuisi juuri esim. sään tai ruuhkan mukaan.
Itseasiassa ensimmäisen ehdotuksen rajoittimista olen lukenut saksalaisesta sanomalehdestä jo pari vuotta sitten. Joku vihreä teki vissiin poliittisen itsemurhan kyseisellä ehdotuksellaan.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
On se Soininvaara sitten huomaavainen mies kun sulloo aivopierunsa vastustajille oikein valmiit argumentitkin suuhun: "- Ne, joiden mielestä on kiva ajaa lasten ylitse kännissä, vastustaisivat tietysti." Niinpä niin, enää puuttuukin vain "tutkimus" jossa todetaan Soininvaaran idean kannattajat paremmin toimeentuleviksi, ja keskimääräistä kauniimmiksi sekä rohkeammiksi ihmisiksi...
Ja populistinen ja kansalaisoikeuksia- sekä vapauksia loukkaava viherfasistinen linja jatkuu: "Soininvaara muistuttaa, että vaikka laitteet rajoittaisivat kansalaisoikeuksia, niitä rajoitetaan jo nykymallilla, kun nopeusrajoituksista on säädetty lailla."
Eli että kun alkuun päästy on niin antaa mennä vaan!
Ja kun kerran Soininvaaran toimesta näin alkeellisella ja nimenomaan viherpimperoille tyypillisellä argumentoinnilla on lähdetty leikkimään niin jatketaan sitten samalla linjalla, eli minun mielestäni tuollaiset kaikenmaailman Blogit joissa kirjoittaja voi vapaasti ja julkisesti halveksua ihmisten vapauksia, tulisi ehdottomasti kieltää!
Näistähän ne kaikenmaailman kouluampujatkin ammentavat viherfasistisia ja ihmisoikeuksia halveksuvia ideologioitaan.
Ja rajoitetaanhan sananvapauksia jo nytkin eli miksi ei sitten voitaisi samantien kieltää Blogejakin..
Ja populistinen ja kansalaisoikeuksia- sekä vapauksia loukkaava viherfasistinen linja jatkuu: "Soininvaara muistuttaa, että vaikka laitteet rajoittaisivat kansalaisoikeuksia, niitä rajoitetaan jo nykymallilla, kun nopeusrajoituksista on säädetty lailla."
Eli että kun alkuun päästy on niin antaa mennä vaan!
Ja kun kerran Soininvaaran toimesta näin alkeellisella ja nimenomaan viherpimperoille tyypillisellä argumentoinnilla on lähdetty leikkimään niin jatketaan sitten samalla linjalla, eli minun mielestäni tuollaiset kaikenmaailman Blogit joissa kirjoittaja voi vapaasti ja julkisesti halveksua ihmisten vapauksia, tulisi ehdottomasti kieltää!
Näistähän ne kaikenmaailman kouluampujatkin ammentavat viherfasistisia ja ihmisoikeuksia halveksuvia ideologioitaan.
Ja rajoitetaanhan sananvapauksia jo nytkin eli miksi ei sitten voitaisi samantien kieltää Blogejakin..
-
Raimo Miettinen
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Vastattiin nyt sitten (ilmeisesti ainakin vaaleanvihertävän) Herra Miettisen mieliksi. 
-
Raimo Miettinen
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Soininvaara haluaa autoihin nopeusrajoittimet
Kommentti oli ihan yleinen kehoitus jokaiselle ilmaista itseään sanavapauden nimissä.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t