2,1 , vm-92 ja chek engine-valo ja käyntiongelmia

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

2,1 , vm-92 ja chek engine-valo ja käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja toms »

Kaveri tarvitsisi apua ongelmaan ja laitan häenen puolesta kysymykset koska hänen oma tietsikka virusten vallassa:
Seuraavaan ongelma:
Auto OG 900, 2,1 , 16v. vm-92 ja ajettu n.250 tkm.
Ongelma:
Välillä palaa chek engine valo ja ei vedä kunnolla ja nykii ja silloin kun valo sammuu niin pelaa normaalisti.
Lambda vaihdettu uuteen -ei vaikutusta
Ilmamassamittari vaihdettu uuteen - ei vaikustusta

Aikaisemmin antoi lukea vikakoodit itse mutta viimeyrityksellä ei ruvennut kuulemma antamaan vikakoodeja.

Voiko autoa käyttää töpselin nokassa mahdollisessa vikakoodin luvussa missä vain boschin huollossa vai ainoastaan saabilla ???

Mitä kannattais tsekata ko. ongelmaan ????
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
marcusn
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 20:28
Paikkakunta: Turku

Re: 2,1 , vm-92 ja chek engine-valo ja käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja marcusn »

Seuraavaks kannattais mitata yleismittarilla että kaasuläppäanturi ja koneen lämpöanturi toimii.
900 2.1i 16V -93
9-3 SC 1.8T -06
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: 2,1 , vm-92 ja chek engine-valo ja käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

putsatkaa maadoitukset ja vaihtakaa tuo edellä mainittu lämpötila-anturi sillä yleisin vika valon sytyttelijä on juuri tuo ruiskun lämpötila-anturi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: 2,1 , vm-92 ja chek engine-valo ja käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja toms »

Miten ko.mittaukset suoritetaan ko.antureilta ???? :wink: :roll:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2,1 , vm-92 ja chek engine-valo ja käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kaasuläppä anturi...

anturis merkinnät

2 18 3

vastus alueella:
18/2 throtly closed / zero
18/2 --""--- open / ääretön
18/3 closed / zero
18/3 open / ääretön..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
smerch
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Maalis 19, 2008 08:24

Re: 2,1 , vm-92 ja chek engine-valo ja käyntiongelmia

Viesti Kirjoittaja smerch »

On varmaan tarkastettu heti ekana, mutta sanonpa kuitenkin, että omassa 2,1:ssä samankuuloiset oireet johtuivat imuvuodoista (tosin ap. ei mainihte suhinoita, jotka meillä olivat...taiteellisia...)
Vastaa Viestiin