
Forgen stydimpi aktuaattori
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
Luultavasti helpompi tapa on oikeasti vaihtaa tuo jousi....
Tietysti tuolla softan muokkauksella pääsis eroon fuel cutista, mutta koneen suojaus ei toimisi. Tehoja ja vääntöä tuo tonnari ei tarvi lisää. Löylyä on riittävästi, mutta ajettavuutta tuo peruspaineiden pudotus toisi lisää. Nyt täyskaasulla kiihdytettäessä 3-5 vaihteilla ahdot nousee hetkessä yli 1,5 baarin eikä softa tietenkään ehdi mukaan (2500rpm->). 3-tonnin jälkeen ahtojensäätö ehtii mukaan. No säästää kytkintä ja vaihteistoa, kun ei voi kiihdytttää täyskaasulla kuin yli 3500rpm:n....

PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
Otappa PID säädin sitten normaali ajossa niin hyvin haltuun, että ei ikinä piikkaa yli 1.5bar, jos käytät 1.3-1.4 bar ahtoja. Tietysti tekemällä siitä niin rauhallinen, että vasta 3km kiihdytyksen jälkeen saavuttaa tavoitepaineen, niin saattaa toimia.Hook kirjoitti:Samoin disabloimalla samaan syssyyn nakutunnistuksen saa sytkän pysymään softan tehoarvoissa, kuten samoin seokset pysyvät peruskartalla. Samalla softa ei myöskään puottele ahtoja, vaikka kuinka pata kilisisi. Itseasiassa jos hakee maksimivääntöjä, niin samalla voisi ottaa w letkun irti joko ahtimen päästä tai itse mankuvenalta, niin jo on kumma jos ei väännä - jonkinaikaa..9000LPT kirjoitti:
Helpoin ratkaisu on ottaa ohjelmasta fuel cut pois käytöstä. Kun paineet rupeaa olemaan yli 1.3 bar niin alkaa tolerassi olemaan aika pieni fuel cuttiin.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa 3bar MAP, mutta sen verran usein niitä näkyy olevan myynnissä, että ei ilmeisesti toimi toivotulla tavalla

Omaa järkeä saa käyttää myös autoa polkiessa ja riittävää mittausdataa näkyvillä, jolla pystyy koneen toimintaa seuraamaan.
Jos kone ei kestä käyttäjää, niin pitää vaihtaa käyttäjää tai rakentaa kone sen mukaan, että kestää

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
jos piikkailun oikeasti haluaa pois jäykemmällä aculla, niin sopivat pid + reg_con_mat arvot softaan, sekä sopivasti modattu T5 tai T7 mankuvena pellin alle, niin ei takuulla piikkaile yli. 3 bar mappia tarvitsee sitten ihan oikeasti, kun alkaa ahtimena olemaan sellaista, joka jaksaa antaa vielä kulkua 1.5+ barin ahdoilla - vieläpä koko rekisterin.
Empä itse ole yhtään käytettyä 3bar mappia nähnyt myytävän osto&myyntiosiolla - varsinkaan toimimattomuuden takia. Jos ei toimi 3bar mappi, isot suuttimet ja iso hyrrä, niin samalla voi myydä sitten kaiken virin pois ja luopua harrastuksesta.. Harva sitä vaan vakavissaan alaspäin virittää, kun sille tielle on lähtenyt.
Empä itse ole yhtään käytettyä 3bar mappia nähnyt myytävän osto&myyntiosiolla - varsinkaan toimimattomuuden takia. Jos ei toimi 3bar mappi, isot suuttimet ja iso hyrrä, niin samalla voi myydä sitten kaiken virin pois ja luopua harrastuksesta.. Harva sitä vaan vakavissaan alaspäin virittää, kun sille tielle on lähtenyt.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
Nyt ollaan asialinjallaHook kirjoitti:jos piikkailun oikeasti haluaa pois jäykemmällä aculla, niin sopivat pid + reg_con_mat arvot softaan, sekä sopivasti modattu T5 tai T7 mankuvena pellin alle, niin ei takuulla piikkaile yli. 3 bar mappia tarvitsee sitten ihan oikeasti, kun alkaa ahtimena olemaan sellaista, joka jaksaa antaa vielä kulkua 1.5+ barin ahdoilla - vieläpä koko rekisterin.

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
Onko tuo Parts for Saabin myymä forgen kello: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2603 sama kuin maptunin myymä: http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275? Näyttäisi ainakin Parts for Saabilta tosiaan saavan aika paljon halvemmalla. Kannattaisiko tuohon Parts for Saabin myymään kelloon ostaa samalla jäykempi jousi esim. tuo G-miehen käyttämä keltainen jousi 9-15 psi? Tällä hetkellä siis autossa vasta stage1, mutta myöhemmin teho kasvanee. Eli mihin asti tuo vakiona mukana tuleva jousi riittää?
Saab 9-3 Sport Sedan -07
#4467
#4467
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
Sama tuote se on. Kun sulla näyttää jo olevan stage koneessa, niin ehdottomasti paras ratkaisu on tuo keltainen jousi. Toki softan pitäisi tässä tapauksessa olla myös tehty korkeammalle peruspaineelle, 0,4 vs 0,6. Saahan vakiojousellakin säädettyä tuon peruspaineen vaikka 0,6Bar, mutta kovemmilla ahtopaineilla jousi ei välttämättä jaksa pitää ahtoja stabiilina.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
Pitää vielä varmistaa, että onhan T5-koneisessa ja T7-koneisessa sama kello eli oli turbo T25 tai T28? Elkpartsin sivuilla ilmeisesti myös tuo sama kello kuin mistä aikaisemmassa viestissä kyselin ja siellä puhutaan,että kävisi vain trionic 7 -autoon. http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/3224
Saab 9-3 Sport Sedan -07
#4467
#4467
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
T7 autoissa ei ole T25 tai T28 ahtimia vakiona. T7 vaihtoehdot ovat GT17 tai TD04HL-15T, hukkaportin kellot ovat eri kuin ng900/9-3 T25:ssa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
No niinpäs onkin...mitähän taas sekoilen.
No joka tapauksessa parts for saabin valikoimista ei sitten ilmeisesti löydykkään T5-autoon sopivaa kelloa.

Saab 9-3 Sport Sedan -07
#4467
#4467
Re: Forgen stydimpi aktuaattori
Varmasti löytyy, kerrot vain minkälaisella varrella kyseinen kello on. Osistahan nuo on tehty muutkin. Siellä on vielä osto-ohjeissakin kerrottu, että pitää mainita varren pituus ja onko suora vai mutka jne.
Ota vaikka seuraava laitos:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2030
ja sitten kerrot minkälaisella varrella, taitaa olla kinked eli taivutettu ja loput mitat päälle. Kannattaa varmistaa sähköpostilla, että asia menee perille.
Matti
Ota vaikka seuraava laitos:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2030
ja sitten kerrot minkälaisella varrella, taitaa olla kinked eli taivutettu ja loput mitat päälle. Kannattaa varmistaa sähköpostilla, että asia menee perille.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki