Moottorituet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Moottorituet

Viesti Kirjoittaja kena »

Kas, vaihdoin tänään kaikki moottorituet ja yllätyin projektin sujuvasta läpimenosta. Olihan tuo vanha hydraulikumi vähän kärsinyt.. Oli se kierretappi juurineen lähtenyt kokonaan irtipoikki, mukana paakku kumia. Luonnollisesti se tuli ulos helposti, kun kahdessa osassa sai otettua. Mitään muuta en tehnyt, kuin irrotin ylhäältä momenttituen ja samaan hengenvetoon vaihdoin siihen molemmat puslat. Tämän jälkeen nostokorvakosta moottoria ylös niin paljon, kuin hyvältä tuntui nostaa ja hydraulikumien vaihtoon. Uusi kumikin meni paikoilleen apurunkoa irrottamatta.
Takaa työtä teetti ainoastaan koko kumin peittänyt öljy-hiekka-moska ja se, että yksi kiinnityspulteista oli suoraan vetarin alla. Vähän modattu lenkki lopulta auttoi.

Niin on hämmentynyt olo remontin onnistumisesta, että pakko kait tässä on lähteä kaljalle. 8O
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moottorituet

Viesti Kirjoittaja puu »

Miten sait momenttituen tulemaan? Itse yritin joskus '89-turbotonnarissa, mutta en saanut sen pulttia mahtumaan ulos, joten vaihdoin toisen kumin paikallaan. Olisi tuossa '94 Aerossa sama homma edessä...
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
J.N
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Moottorituet

Viesti Kirjoittaja J.N »

puu kirjoitti:Miten sait momenttituen tulemaan?
Vänkäri kampeamaan konetta sivusta hieman, niin pitäisi lähteä. Ei ollut itsellä ainakaan paljosta kiinni.
#3418
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: Moottorituet

Viesti Kirjoittaja kena »

Tein siten, että jätin taaemman hydraulikumin ensin paikoilleen ja käytin sitä tavallaan saranana. Nostin moottorinostimella ainoastaan siitä moottorin päässä olevasta silmukasta. Moottori nousi kauniisti siitä hanttarin etukulmasta helposti pois siitä pultista ja vieläpä niin paljon, että sen yliliikkumistuen löysättyäni sain uudenkin sujahtamaan siitä välistä pesäänsä.

Harmi, kun ei ollut kameraa, oisin dokumentoinut tämän kyllä perusteellisesti.
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
Vastaa Viestiin