rälläkkä kirjoitti:Eiköhän minunkin mielipide asiasta kiteydy tähän..
Eihän siinä jos tekisivät edes suurin osa töitä, mutta kun ei.
Raha kyllä kelpaa...
Aivan. Kyllä sitä tullaan jostain mistä lie maasta ja ollaan niin pelätty oman hengen puolesta. Ja paskan vi**t sanon minä. Niiltä pitäis ottaa luulot pois heti kättelyssä, pistää vaikka johonkin vankilan tapaiseen paikkaan aluksi ja kaikki tekemään töitä.
Itsekin olen vain kerran hakenut sos. toimistolta toimeentulotukea ja YHDEKSI kuukaudeksi armeijan jälkeen viime kesänä, että pärjää armeijen jälkeisen kuukauden ennen kuin peruspäiväraha alkaa tulemaan. No, pärjäsinhän minä, mutta se saa****n sossun raha joka oli siis vain yhdeltä kuulta piti maksaa takaisin. Siis mitä tukea se on, jos se pitää takaisin maksaa. Ja kaiken huippuna on se, että en saanut sitä yhden kuukauden vuokraa varten ja ruokaan jäi sen verran rahaa, että kynsinauhat jäi ehjäksi ku ei tarttenu niin pitkälle kynsiä syödä. Ja olen sentäs asunut tässä maassa jo 24 vuotta (silloin 23) ja saan tällaisen kohtelun. Olen töissä käynyt, veroja maksanut jne. Ja on olemassa minuakin vanhempia, jotka ovat tehneet työtä ja maksaneet veroja. Ja saavat samanlaisen "käsittelyn".
Miksi suomalaista kohdellaan näin? Eikö syntyperäisen suomalaisen tulisi olla etusijalla? Mutta ei, nuollaan vaan pakolaisen pyllyt ja annetaan niille kaikki perseestä perämoottoriin. Mulla ei ole ollut edes varaa ajaa niin uusilla autoilla ku ne ajaa, että mistä ne sen rahan oikein saa, ku ei niitä näy missään töitä tekemässä. Paitsi ehkä Mäkkärin kassalla, mutta ne jotain alle kouluikäisiä penikoita.
Että, jos mulle tulevat aukomaan päätä, niin aukovat sitä mulle ensimmäisen ja viimeisen kerran...