Suomi antaa jokaiselle somalille pysyvän oleskeluluvan!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Myrkky
luonnevammamouho

Suomi antaa jokaiselle somalille pysyvän oleskeluluvan!

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Suomesta on tänä vuonna hakenut
turvapaikkaa 1700 henkilöä, mikä on
lähes puolet enemmän kuin vuosi sitten.

Etenkin Somaliasta tulleiden määrä on
nousussa. Alkuvuonna turvapaikkaa on
hakenut lähes yhtä monta somalialaista
kuin koko viime vuonna yhteensä.

Suurin syy löytyy muiden Pohjoismaiden
tiukentuneesta pakolaispolitiikasta.
Esimerkiksi Ruotsi ei pidä Somaliaa
enää yhtä turvattomana paikkana kuin
ennen, vaikka maata vaivaavat yhä
heimojen väliset yhteenotot.

Suomi antaa jokaiselle Etelä-Somaliasta
saapuneelle pysyvän oleskeluluvan. (yle24)

http://ww2.yle.fi/pls/show/page?id=252568
http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv. ... 8&x=8&y=14
Kuva
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
rälläkkä
"Hölösuu"

Re: Suomi antaa jokaiselle somalille pysyvän oleskeluluvan!

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Myrkky kirjoitti: Kuva
Eiköhän minunkin mielipide asiasta kiteydy tähän..
Eihän siinä jos tekisivät edes suurin osa töitä, mutta kun ei.
Raha kyllä kelpaa...
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

rälläkkä kirjoitti:
Eiköhän minunkin mielipide asiasta kiteydy tähän..
Raha kyllä kelpaa...
Niin, mainittakoon vielä väärinkäsitysten välttämiseksi, että en ole rasisti, vaan minulla on ystäviä ihonväristä tai syntyperäisyydestä riippumatta useita.. pistää vaan vihaksi kun tietty ryhmä ei edes yritä sopeutua suomeen esim. opiskelemalla kieltä.

Sensijaan tällä kyseisellä ryhmällä riittää intressejä reissata suomen ja ruotsin väliä edestakaisin laivoilla.. eihän vaan olisi väärillä papereilla rahastus molemmista valtioista..?

Koko "paskan" kruunaa se, että suomi hyväksyy eräässä valtiossa erässä kaupungissa konsulaatissa kirjoitetut pakolaispassit, vaikka kyseistä konsulaattia ei ole ollut enää aikoihin olemassakaan.

T: Niin vittuuntunut, että kohta itsekkin sosiaalipummi...

Edit: Ja moderaattorit kertokaa mikä on foorumin linjaus "arkojen asioiden" suhteen... ei kuitenkaan huvita ottaa banneja faktoja puhumalla...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

rälläkkä kirjoitti:Eiköhän minunkin mielipide asiasta kiteydy tähän..
Raha kyllä kelpaa...
Aivan. Kyllä sitä tullaan jostain mistä lie maasta ja ollaan niin pelätty oman hengen puolesta. Ja paskan vi**t sanon minä. Niiltä pitäis ottaa luulot pois heti kättelyssä, pistää vaikka johonkin vankilan tapaiseen paikkaan aluksi ja kaikki tekemään töitä.

Itsekin olen vain kerran hakenut sos. toimistolta toimeentulotukea ja YHDEKSI kuukaudeksi armeijan jälkeen viime kesänä, että pärjää armeijen jälkeisen kuukauden ennen kuin peruspäiväraha alkaa tulemaan. No, pärjäsinhän minä, mutta se saa****n sossun raha joka oli siis vain yhdeltä kuulta piti maksaa takaisin. Siis mitä tukea se on, jos se pitää takaisin maksaa. Ja kaiken huippuna on se, että en saanut sitä yhden kuukauden vuokraa varten ja ruokaan jäi sen verran rahaa, että kynsinauhat jäi ehjäksi ku ei tarttenu niin pitkälle kynsiä syödä. Ja olen sentäs asunut tässä maassa jo 24 vuotta (silloin 23) ja saan tällaisen kohtelun. Olen töissä käynyt, veroja maksanut jne. Ja on olemassa minuakin vanhempia, jotka ovat tehneet työtä ja maksaneet veroja. Ja saavat samanlaisen "käsittelyn".

Miksi suomalaista kohdellaan näin? Eikö syntyperäisen suomalaisen tulisi olla etusijalla? Mutta ei, nuollaan vaan pakolaisen pyllyt ja annetaan niille kaikki perseestä perämoottoriin. Mulla ei ole ollut edes varaa ajaa niin uusilla autoilla ku ne ajaa, että mistä ne sen rahan oikein saa, ku ei niitä näy missään töitä tekemässä. Paitsi ehkä Mäkkärin kassalla, mutta ne jotain alle kouluikäisiä penikoita.

Että, jos mulle tulevat aukomaan päätä, niin aukovat sitä mulle ensimmäisen ja viimeisen kerran...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ant_ti
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Remmiä perseelle ja takaisin banaanibaariin. Tämä toki on yleistys, periaatteessa he ovat samanlaisia pallipäitä kuin me suomalaisetkin, mutta kulttuuriero tekee asiasta vaikeasti ymmärrettävän.
Meidän kulttuuriimme kun ei kuulu karjan sisäelinten levittäminen ympäri pihaa ja eräänlainen boheemielämä, jota nämä harjoittavat.
Suomesta on tulossa, on tullut, Euroopan Unionin tunkio, johon kaikki huonot asiat saa tunkea, ja toki Suomi myöntyy, kiitos marjanpoimiaministeri E. Tuomiojan, joka jo nuolee punamattoa suomeen tuleville ulkomaalaisille.

Provosoiva mielipide, mutta menköön nyt.

Onneksi on aina pesäpallomaila autossa, kerrasta olen oppinut.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Sanovathan Mannetkin Lieksan torilla: " me emme alla noita somaleja elättää" :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

dimebak kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:Eiköhän minunkin mielipide asiasta kiteydy tähän..
Raha kyllä kelpaa...
Aivan. Kyllä sitä tullaan jostain mistä lie maasta ja ollaan niin pelätty oman hengen puolesta. Ja paskan vi**t sanon minä. Niiltä pitäis ottaa luulot pois heti kättelyssä, pistää vaikka johonkin vankilan tapaiseen paikkaan aluksi ja kaikki tekemään töitä.

Itsekin olen vain kerran hakenut sos. toimistolta toimeentulotukea ja YHDEKSI kuukaudeksi armeijan jälkeen viime kesänä, että pärjää armeijen jälkeisen kuukauden ennen kuin peruspäiväraha alkaa tulemaan. No, pärjäsinhän minä, mutta se saa****n sossun raha joka oli siis vain yhdeltä kuulta piti maksaa takaisin. Siis mitä tukea se on, jos se pitää takaisin maksaa. Ja kaiken huippuna on se, että en saanut sitä yhden kuukauden vuokraa varten ja ruokaan jäi sen verran rahaa, että kynsinauhat jäi ehjäksi ku ei tarttenu niin pitkälle kynsiä syödä. Ja olen sentäs asunut tässä maassa jo 24 vuotta (silloin 23) ja saan tällaisen kohtelun. Olen töissä käynyt, veroja maksanut jne. Ja on olemassa minuakin vanhempia, jotka ovat tehneet työtä ja maksaneet veroja. Ja saavat samanlaisen "käsittelyn".

Miksi suomalaista kohdellaan näin? Eikö syntyperäisen suomalaisen tulisi olla etusijalla? Mutta ei, nuollaan vaan pakolaisen pyllyt ja annetaan niille kaikki perseestä perämoottoriin. Mulla ei ole ollut edes varaa ajaa niin uusilla autoilla ku ne ajaa, että mistä ne sen rahan oikein saa, ku ei niitä näy missään töitä tekemässä. Paitsi ehkä Mäkkärin kassalla, mutta ne jotain alle kouluikäisiä penikoita.

Että, jos mulle tulevat aukomaan päätä, niin aukovat sitä mulle ensimmäisen ja viimeisen kerran...
Niin ja sä tulet ne sossunrahat maksamaan vielä takaisin uudellee ja uudelleen moninkertaisesti. Ja mihin ne menee........

Toisaalta kun ne somalit kerran poukkoilee lahden tuollepuolen ja taas takaisin niin niille pitäisi asettaa laki että kantaa maptunilta aina laatikoita meille ilmaisex, kyllä ne niin paljon on veroja käyttänyt :lol:
9-3.1972
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

se93tbo kirjoitti:Toisaalta kun ne somalit kerran poukkoilee lahden tuollepuolen ja taas takaisin niin niille pitäisi asettaa laki että kantaa maptunilta aina laatikoita meille ilmaisex, kyllä ne niin paljon on veroja käyttänyt :lol:
Eikö ne tuo jo SP:n tavarat sieltä tänne?
900aero-84
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

SEPA kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Toisaalta kun ne somalit kerran poukkoilee lahden tuollepuolen ja taas takaisin niin niille pitäisi asettaa laki että kantaa maptunilta aina laatikoita meille ilmaisex, kyllä ne niin paljon on veroja käyttänyt :lol:
Eikö ne tuo jo SP:n tavarat sieltä tänne?
No ei ois mikään ihme, varmaan myyny mun jarrutkin matkalla.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
tuomas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Noniin. Tämä ei varmaan ole kyllä oikea paikka avautua maahanmuuttajista. Oikeasti ihmisten pitäisi kyllä jonkinasteista järkeä käyttää mitä tänne naputtaa. Itseä ainakin haittaa, että kaikki saabistit leimataan rasisteiksi kun tämä on, vaikka kuin epävirallinen foorumi oliskin, kuitenkin satunnaiselle ohikulkijalle kuva suomen saabclubista.

Avautumiselle somaleja ja muita vähemmistöryhmiä kohtaan löytyy internetistä varmasti parempiakin paikkoja.

just my 0,02E

-tuomas-
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Huomaa kyllä et heikot lähtee karkuun heti ku tulee ongelmia. Kyl suomalaiset piti pintansa ku ryssä vyörys tännepäin. Kyl paikkansa täytyy ansaita yhdyskunnassa, mun millestä esim sivarit ja armeijasta kieltyjät sais karkottaa maasta. Niin ja armeijan minimi pittuutta sais venyttää kahteen vuotee. Ja kekkonen pitäis herättää henkiin ni saatais kunnon mies valtaan, ku halonen ei osaa mitään.
Nimim. armeija vielä edessä
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
saabisti2
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

jsuomi kirjoitti: Niin ja armeijan minimi pittuutta sais venyttää kahteen vuotee.
8O
Hih hih... saatat vielä joutua tarkistamaan mielipidettäsi, kunhan pääset ensimmäisiin ohjattuihin aamupesuihin kusiluistimet jalassa tyyliin:
"Ja mitä se mopo-körri-kuli-paaska-alokkaas-Suomiii siellä oikein nyhjäilee !!?? Liikettä niveliin Jumalauta!!!
Ja pulinat Poois !!!"
:D :D :D :lol: :lol:

... joo ei laitetaan vaan vaikka 3 vuotiseksi.... ( sinne voisi passittaa ne elintasopakolaisetkin !) 8)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Turbo900
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Kahessa vuodessa vois keksiä jo kauheuksia 8O :evil:
Terv 6kk mies :D :D :lol:
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ei tätä osastoa voi vakavasti ottaa täähän on OFF TOPICCIA :wink:
9-3.1972
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

jsuomi kirjoitti:Ja kekkonen pitäis herättää henkiin ni saatais kunnon mies valtaan, ku halonen ei osaa mitään.
Juu... ei Halonen ainakaan mies osaa olla ja parempi kait niin, vaikka kuinka yritän olla vapaamielinen niin ei transistori valtionpäämiehenä oikein istu meikäläisen maailmankuvaan. Toisaalta transistorikin varmasti olisi parempi kuin Kekkosen kaltainen kökkötraktori (Kekkosta saanee jo sanoa kökkötraktoriksi ilman pelkoa jumalanpilkkasyytteestä?).

Varsinaisesta aiheesta: Ei kai niitä somaleita sun muita täällä tarvita, omastakin takaa on ihan riittävästi sosiaalisesti moniongelmaisia hoidettavana. Kun pakolaisia kuitenkin on otettava niin otettaisiin edes sellaisia, joilla on edes teoreettinen mahdollisuus joskus sopeutua tähän yhteiskuntaan ja siirtyä veronmaksajien joukkoon.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Lukittu