Satku tukehtuu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Ei tahtonut satku katsastukseen tänään, satametriä pihasta niin syttyi CE-valo ja takaisin pihaan päästyä alkoi käynti heittelehtimään eikä sietänyt yhtään kaasua vaan meinasi tukehtua.
Vikakoodeiksi ilmoitti: lambda arvonylittymistä/alittumista ja rikastaseosta, jonkun aikaa ihmeteltyäni käynti paheni niin ettei kestä enää edes käynnissä.

liittimet tarkistettu
maadoitus pisteet kunnossa
tulpat kahvinruskeat
lämpötila-anturi toimii
IMMu?
lambda?

Lambdan johdon irroittaminen tasaa käynnin jolloin kestää myös käynnissä joten lambda lienee sökö? yleismittari ilmoitti lambdan arvoksi parhaimmillaan uskomattomat 2,6 volttia!!! 8O
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eiköhän se sillä kuntoon tuu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Alkaa vain käymään lambdojen vaihto kohta työstä, kun edellinen (viallisen IMMun vuoksi uuteen vaihdettu) nokeutui umpeen väärien tulppien takia viime syksynä ja nyt oli kiinni käytetty boshilainen.
Mutta pitänee huomenna etsiä uusi lambda. :lol:

Kokeilin äsken myös putsailla tuota viime syksyistä nokeentunutta lambdaa, ei tullut kalua.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mistä löytyy vääriä tulppia---???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Kaupasta möivät jotkin nippon densot kun ei ollut NGK:eitä, tai ehkä ne olivatkin oikeanlaisia tulppia mutta väärässä autossa. :lol: ...uutena toimivat ihan hyvin mutta alkoivat sitten nokeamaan vaihdoin ohjekirjan mukaisiin NGK:koihin ja ovat pysyneet kahvinruskeina.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Niko79
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 09:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja Niko79 »

sivusta seuranneena, aina ne nallekaljan typerät vastaukset...
900i 8v -89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nippon Densot on hyviä sytytystulppia. Käyttökokemusta on jo reilusti yli 100tkm turboissa ja vapareissa. En usko, että tulpat voi ite aiheuttaa nokeutumisen. Heikko sytytysvirta taasen voi, kun esim. puolasta alkaa loppua puhti. Tästä on omakohtaista kokemusta. Mitä pidemmän matkan ajoi, sen huonommin kone kävi. (900i -88 )
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Niko79 kirjoitti:sivusta seuranneena, aina ne nallekaljan typerät vastaukset...
kannattaa jättää kommentoimatta jos ei ole todellista asiaa ....vittuile vaikka yyveenä.....hmm

joo vääriä tulppia tyrkyttävät lappeenrannassakin tarvikeliikkeessä.aina tarjoavat nelikärkitulppia kun heidän kuvasto ei tunne enään og9oo malleja......sama konehan niissä on ku näis uudemmissa.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mertmi kirjoitti:Nippon Densot on hyviä sytytystulppia. Käyttökokemusta on jo reilusti yli 100tkm turboissa ja vapareissa. En usko, että tulpat voi ite aiheuttaa nokeutumisen. Heikko sytytysvirta taasen voi, kun esim. puolasta alkaa loppua puhti. Tästä on omakohtaista kokemusta. Mitä pidemmän matkan ajoi, sen huonommin kone kävi. (900i -88 )
Samaa teki mulla 99. Lopussa se jäi kotipihaan, kun puola ei enään kerta kaikkiaan saanut bensaa syttymään. Uusi puola ja lähti käyntiin. Kannattaa kuitenkin jos puolan uusii tarkistaa seos. Mulla oli vanhalla puolalla CO-arvo siinä 2.5 ja uudella puolalla 0.17.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Mertmi kirjoitti:Nippon Densot on hyviä sytytystulppia.
Olisivatkohan voineet olla sitten liian "kylmiä" tms.
Ohjekirjan mukaisilla tulpilla ajettu yli 15000km eikä ole noennut, myöskään lambda ei ollut pahannäköinen.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Re: Satku tukehtuu

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Tänään vaihdettu lambda sekä pyyhkijänsulat ja taas toimii, kummassa lie ollut vika. :lol:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Vastaa Viestiin