T5 ja T7

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

T5 ja T7

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

mitähän nuo t5 ja t7 meinaa, en tie onko niitä enemmänki mutta tuota jos vähän valaisette saabisti alokasta.

joo ja käytin hakua mutta kun pitää olla vähintää 3sanaa
:mrgreen:
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: T5 ja T7

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

perkale löysinkin ite, eli trionic5 ja trionic7
mistä tiedän kumpi on omassani?

[quote="Mimmi"]Trionic 5 (lpt-versio) ei osaa ohjata mankkuvenaa. Samoin polttoainekartat kuulemma loppuvat aiemmin.

itellä on "mankkuvena" ja ltp eli onko mulla nyt sit trionic7
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: T5 ja T7

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Trionic 7 on uudempi moottorinohjausjärjestelmä, kuin Trionic 5. T7 löytyy vasta 9-3 ja 9-5 malleista. Tonnarit oli aina T5, mikäli kyseessä oli Trionic-kone. Ohjenuorana voidaan pitää, että T5 koneissa ei ollut ilmamassamittaria, muissa ruiskuissa on ja T5 koneessa pitäisi olla punainen DI-kasetti(on sinne jotkut mustaakin tarjonneet, vaikka se onkin T7 kasetti).

Matti
Viimeksi muokannut G-mies, Ti Touko 13, 2008 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 ja T7

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

9000cse kirjoitti:perkale löysinkin ite, eli trionic5 ja trionic7
mistä tiedän kumpi on omassani?
Mimmi kirjoitti:Trionic 5 (lpt-versio) ei osaa ohjata mankkuvenaa. Samoin polttoainekartat kuulemma loppuvat aiemmin.

itellä on "mankkuvena" ja ltp eli onko mulla nyt sit trionic7
T5 sulla on. T7 on vaan 9-5 ja 9-3 2000--2003.
Hatara muistikuva että LPT vekuja ois 96..97 ollu myös mankulla jos ko laitteessa
on ns. lämpölevy imusarjan ja kannen välissä.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 ja T7

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:Lpt tontuissa on ollut mankkuja ainoastaan B202S-koneen kanssa m-93.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trionic_T5.5

"To compensate for the increased air resistance in the intake, engines fitted with Heat Plates have a slightly adjusted charge pressure, Approximately: +0,2 bar, this means that LPT models with heat plates have a solenoid valve to raise the charging pressure above basic charging pressure."

Toi wiki ei välttämättä oo mikään maailman absoluuttinen totuus mutta tässä kohtaa rohkenen olla samaa mieltä sen kanssa.
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: T5 ja T7

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

en nyt mitään muuta paikkaa keksiny kysyä mut ois kiva ku sais vastauksen. eli onko nuo vm94 eteenpäin olevat t5 kannet identtisiä turboissa ja vapareissa?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: T5 ja T7

Viesti Kirjoittaja Jope »

Imunokkaa lukuunottamatta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: T5 ja T7

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

ok tämä selvä, kiitoksia tiedosta. :)
Vastaa Viestiin