No itse en ole moottorinpesun aikana mitään suojannut, mutta esim. virranjakajan, laturin, APC-boksin, magneettiventtiilin (esimerkkinä satku) lähellä en ole kovin paljoa painepesuria käyttänyt. Lisäksi olen aina yrittänyt kiilahihnat takaa kuivatella paineilmalla.
Pieni riskihän tuossa on, esim. BTCF:n palstalla oli pidempikin viestiketju, jossa muistaakseni E39:n moottoritilan pesun jälkeen ei auto käynyt vielä 60 viestinkään jälkeen kunnolla. Mutta kieltämättä edes auttavasti huuhdeltua moottoria on mukavampi käsitellä, pesusta vain seuraa pari asiaa: öljynvaihtojen sottaisuus harmittaa vietävästi itseä ja kun moottori on putsattu, niin sitten sitä pitäisi n. 1-2 kertaa vuodessa putsata..
Sitten esimerkki eilisestä: 900T16 moottoritila tuli pestyä, kohtuullisen perusteellisesti koska moskaa näytti olevan vuodelta 90-luvun alusta lähtien. Auto lähti käymään, mutta kävi ontuen, jarruvalo jäi palamaan, samoin Check Engine -valo. No, jätin auton käyntilämpimänä halliin yöksi konepelti auki, ja aamulla se lähti nätisti käyntiin. Check Engine -valokin hävisi seuraavassa starttauksessa, mutta jarruvalo tarvitsee vielä vähän aikaa. Kyllähän kaikki johdot ja liitokset ovat suojattuja, mutta painepesurilla saa aika kovan vedenpaineen..

Nyt on mukavampi tehdä sitten perushuoltoa.