2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Noniin. Nyt alkaa olemaan tarpeeksi syitä kasassa koneen vaihtoon. En jaksa alkaa nykertämään , joten fiksuinta lienee ostaa vaikka sweduista tekniikka jne...


Eli: Jos haluan byrokraattien mieliksi tehdä pykälien mukaan oikeaoppisen koneenvaihdon tonnariin ja laittaa tilalle aeron pannun, missä on lista tarvittavista muutoksista? Paljoa niitä ei varmaankaan ole. Alustan kuvittelisin olevan ainoa , mutta se on jo päivitetty sellaisilla osilla jotka käyvät myös Aeroon.

Ja byrokraattien "ei mieliksi" , koneelle pitää tehdä "jotain" ennen keulalle laittamista :twisted:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Kaide kirjoitti:Noniin. Nyt alkaa olemaan tarpeeksi syitä kasassa koneen vaihtoon. En jaksa alkaa nykertämään , joten fiksuinta lienee ostaa vaikka sweduista tekniikka jne...


Eli: Jos haluan byrokraattien mieliksi tehdä pykälien mukaan oikeaoppisen koneenvaihdon tonnariin ja laittaa tilalle aeron pannun, missä on lista tarvittavista muutoksista? Paljoa niitä ei varmaankaan ole. Alustan kuvittelisin olevan ainoa , mutta se on jo päivitetty sellaisilla osilla jotka käyvät myös Aeroon.

Ja byrokraattien "ei mieliksi" , koneelle pitää tehdä "jotain" ennen keulalle laittamista :twisted:
Eiks ois helpointa että pitäsit vaan sen 2.0 venakopan... Ja toiseks siitä 2.0 padastakin saa ihan riittävän ripeen että sen takia ei kannata 2.3 alkaa vaihtaan.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Kaide »

JouniCSE kirjoitti:
Eiks ois helpointa että pitäsit vaan sen 2.0 venakopan... Ja toiseks siitä 2.0 padastakin saa ihan riittävän ripeen että sen takia ei kannata 2.3 alkaa vaihtaan.

No, tuo on kyllä käyny mielessä , siis tuon venakoppa ;-)

mutta...siis juttu on siinä että haluaisin "varamoottorin" jonka voisi ensin käydä vaikka irrallaan läpi ja sitten nostaa suoraa keulalle. Nykyisessä alkaa olemaan sellanen lista laitettavaa että sekin on sitten helpointa tehdä irrallaan ja sitten ois taas " toinen varamoottori".

Toisaalta, ei kait ole mitään syytä miksei samantien voisi kokeilla 2,3 koneen kanssa ?
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Eikös 2.0 ja 2.3 lohko ole sama?

Silloin muutoksena ei tarvinne kuin Trionic-boksi ja vaihteisto+vetarit.
EPC:stä tuon voisi katsoa, muttakun ei ole nyt lähellä.

Ja byrokraattien kiusaksi jättää tuo 2.0 venakoppa :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Kaide »

MacTurbo kirjoitti:Eikös 2.0 ja 2.3 lohko ole sama?

Silloin muutoksena ei tarvinne kuin Trionic-boksi ja vaihteisto+vetarit.
EPC:stä tuon voisi katsoa, muttakun ei ole nyt lähellä.

Ja byrokraattien kiusaksi jättää tuo 2.0 venakoppa :lol:

Eli siis , laatikko ei käy 2,0 -> 2,3 ? Jos näin on niin koko juttu menee unohdettujen projetkien listalle ja hommaan toisen samanlaisen koneen rakennettavaksi
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kaide kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:Eikös 2.0 ja 2.3 lohko ole sama?

Silloin muutoksena ei tarvinne kuin Trionic-boksi ja vaihteisto+vetarit.
EPC:stä tuon voisi katsoa, muttakun ei ole nyt lähellä.

Ja byrokraattien kiusaksi jättää tuo 2.0 venakoppa :lol:

Eli siis , laatikko ei käy 2,0 -> 2,3 ? Jos näin on niin koko juttu menee unohdettujen projetkien listalle ja hommaan toisen samanlaisen koneen rakennettavaksi
Kyllä se muuten käy, mutta minusta Aerossa ja 2.3:ssa on sisuskaluiltaan erilainen laatikko.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

MacTurbo kirjoitti:
Kaide kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:Eikös 2.0 ja 2.3 lohko ole sama?

Silloin muutoksena ei tarvinne kuin Trionic-boksi ja vaihteisto+vetarit.
EPC:stä tuon voisi katsoa, muttakun ei ole nyt lähellä.

Ja byrokraattien kiusaksi jättää tuo 2.0 venakoppa :lol:

Eli siis , laatikko ei käy 2,0 -> 2,3 ? Jos näin on niin koko juttu menee unohdettujen projetkien listalle ja hommaan toisen samanlaisen koneen rakennettavaksi
Kyllä se muuten käy, mutta minusta Aerossa ja 2.3:ssa on sisuskaluiltaan erilainen laatikko.

sisuskalut on muuten samat mut 2.3:ssa on pisempi perävälitys. Vetarit on 2.3:ssa jytkymmät. Ei ole mitään estettä heittää 2.3 konetta 2.0 tilalle teknisessä mielessä.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Kaide »

JouniCSE kirjoitti: sisuskalut on muuten samat mut 2.3:ssa on pisempi perävälitys. Vetarit on 2.3:ssa jytkymmät. Ei ole mitään estettä heittää 2.3 konetta 2.0 tilalle teknisessä mielessä.
Eli siis 2,3 varustettuna 2,0.n laatikolla saattas "liikahtaa" kivasti tiheemmän välkän ansiosta ? Tai siis...sutia enemmän käytännössä :mrgreen:
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kaide kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti: sisuskalut on muuten samat mut 2.3:ssa on pisempi perävälitys. Vetarit on 2.3:ssa jytkymmät. Ei ole mitään estettä heittää 2.3 konetta 2.0 tilalle teknisessä mielessä.
Eli siis 2,3 varustettuna 2,0.n laatikolla saattas "liikahtaa" kivasti tiheemmän välkän ansiosta ? Tai siis...sutia enemmän käytännössä :mrgreen:
Tuo 2,3 sutii pitemmälläkin välityksellä liikaa... :twisted:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

MacTurbo kirjoitti:
Kaide kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti: sisuskalut on muuten samat mut 2.3:ssa on pisempi perävälitys. Vetarit on 2.3:ssa jytkymmät. Ei ole mitään estettä heittää 2.3 konetta 2.0 tilalle teknisessä mielessä.
Eli siis 2,3 varustettuna 2,0.n laatikolla saattas "liikahtaa" kivasti tiheemmän välkän ansiosta ? Tai siis...sutia enemmän käytännössä :mrgreen:
Tuo 2,3 sutii pitemmälläkin välityksellä liikaa... :twisted:
Mun Aerossa on viriboksi ja tihein laatikko. :P
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tri-Lo kirjoitti: Mun Aerossa on viriboksi ja tihein laatikko. :P
Onko tuosta tiheästä laatikosta hyötyä verrattuna harvempaan...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Kaide »

MacTurbo kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Mun Aerossa on viriboksi ja tihein laatikko. :P
Onko tuosta tiheästä laatikosta hyötyä verrattuna harvempaan...

No, varmaan SUTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII :evil:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

MacTurbo kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Mun Aerossa on viriboksi ja tihein laatikko. :P
Onko tuosta tiheästä laatikosta hyötyä verrattuna harvempaan...
Ei todellakaan, mun mielestä, enkä ole sitä sinne laittanut. :) Aavikkovälitykset on mun mieleen.. :D
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Vetarit ja murrokset on EPC:n mukaan samat 2,0:ssa ja 2,3:ssa 8O

Vetopyöränakseli on erilainen vaihteiston sisällä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 2,0 -> 2,3 koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin