vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
syylärissä paljastui vuoto vasemmalla puolella muoviosassa syylärin sivussa, onko joku muovihitsannut noita vai kannattaisiko ostaa suosiolla uusi käytetty ??
ja kestäisiköhän kotikutoisesti sikafleksillä korjaus ? onko kokemuksia?
halkeama vuotaa ihan hyvää vauhtia kun viiru on noin 2cm pitkä, tosin hyvä asia on se että se on vain haljennut eikä paloja ole lähtenyt ollenkaan irti..
help..
ja kestäisiköhän kotikutoisesti sikafleksillä korjaus ? onko kokemuksia?
halkeama vuotaa ihan hyvää vauhtia kun viiru on noin 2cm pitkä, tosin hyvä asia on se että se on vain haljennut eikä paloja ole lähtenyt ollenkaan irti..
help..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
Voi sitä kokelilla, mutta käytettyjä löytyy omasta tallista 2kpl (n.20€ flektin kanssa), joten monesti tulee hitsaaminen kalliimmaksi. Uusiakin taitaa saada 100€ tuntumaan, mutta harvemmin ne hajoaa muuten kuin osumista. Turboissa ja ilmastoiduissa eivät ole edes suolavedelle altiina. Automaateissa on eri malli (laatikon jäähdytys).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
tilanne on se että tänään pitää saada syyläri kuntoon 
en suinkaan aseta aikarajoja projektilleni
taidanpa kokeilla tuota vanhaa kunnon sikafleksiä, lujaa se ainakin on kuin tony halmeen kallo.. aika huono vertauskuva..

en suinkaan aseta aikarajoja projektilleni

taidanpa kokeilla tuota vanhaa kunnon sikafleksiä, lujaa se ainakin on kuin tony halmeen kallo.. aika huono vertauskuva..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
En usko, että pitää.. Siellä on kuitenkin jonkin verran painetta.
Kokeillahan voi toki kaikkea. :-)
Kokeillahan voi toki kaikkea. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
Jos se halkeama muovipäädyssä on siinämain, missä yleensä eli siinä ylävesiletkun tulokohdan tienoilla kaikkein kuumimmassa ja yleensä hapertuneimmassa paikassa syylärissä, kannattaa koittaa lääsiä sitä sikaa sisäpuolelle vuotokohtaan jolloin järjestelmän paine auttaa "korjauksessa".
Jotta sikafleksin tai muun mönjän saa tarttumaan, täytyy muovipintaa hieman pestä tinnerillä tai muulla myrkyllä, glykoliseen pintaan kun ei oikein mikään muuten tartu.
Jotta sikafleksin tai muun mönjän saa tarttumaan, täytyy muovipintaa hieman pestä tinnerillä tai muulla myrkyllä, glykoliseen pintaan kun ei oikein mikään muuten tartu.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
Tuli joskus kokeiltua konsteja muovipäätysyylärin korjauksessa, ei vaan pitäneet.
Parhaimmillaan kesti 10km ajon ja alkoi vuotaa.
Kokeilin muovihitsaustakin ja sitten sikaflexia. Sikaflex ei kestänyt glygolia.
Muovihitsaus ei tahtonut pitää kuin hetken kanssa, kuulemma seos on sellaista ettei onnistu. Tämä viimeinen tuli kuultua syylärinkorjausmieheltä. Eli tuppaa olemaan kertakäyttötavaraa. Luulisi tosin että nykyään jo joku aine kestäisi tuossakin.
Parhaimmillaan kesti 10km ajon ja alkoi vuotaa.
Kokeilin muovihitsaustakin ja sitten sikaflexia. Sikaflex ei kestänyt glygolia.
Muovihitsaus ei tahtonut pitää kuin hetken kanssa, kuulemma seos on sellaista ettei onnistu. Tämä viimeinen tuli kuultua syylärinkorjausmieheltä. Eli tuppaa olemaan kertakäyttötavaraa. Luulisi tosin että nykyään jo joku aine kestäisi tuossakin.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
http://www.motonet.fi
JÄÄHDYTIN SAAB 9000 --98
Tehdasuusi, mitat kennon mittoja
9000-i --93 (42x40cm, ei Turbo/ilmastoidut/V6). . . . . . . 30-7622 139.00 ???
9000-Turbo --93 (50x40cm, ei Automatic/ilmastoidut). . . . 30-7521 134.00 ???
9000-Turbo-Automatic --93 (50x40cm, ei ilmastoidut). . . . 30-7522 149.50 ???
9000 94-- (ei Automatic). . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-8883 188.00 ???
JÄÄHDYTIN SAAB 9000 --98
Tehdasuusi, mitat kennon mittoja
9000-i --93 (42x40cm, ei Turbo/ilmastoidut/V6). . . . . . . 30-7622 139.00 ???
9000-Turbo --93 (50x40cm, ei Automatic/ilmastoidut). . . . 30-7521 134.00 ???
9000-Turbo-Automatic --93 (50x40cm, ei ilmastoidut). . . . 30-7522 149.50 ???
9000 94-- (ei Automatic). . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-8883 188.00 ???
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
noniin, pesin tinnerillä ja hioin karkeaksi ja pesin tinnerillä vuotokohdan ja hain kaupasta jotain kemiallista metalliseosta ja tein siitä ison alueen ympärille sitä ja päälle kylkiäisiksi sikaflexiä, ja tuo metalliseos tuli vahvemmaksi kuin metallinen pultti, tuohon vielä pullollinen syylärinkorjaus mömmöä nesteen joukkoon ja avot, siinä kemiallisessa metallissa oli nimenomaan että soveltuu syyläreille, ja tarttuu lujasti JOPA veden alla puuhun !!!
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
kyllä runsaan vuoden kesti itsella sialla tehty korjaus, ensin kunnolla karhennus, sitten tinneriä ja päälle alumiini levyn palanen..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
Tämä autoharrastus vaatii rutkasti RAHAA ja rautaiset hermot.Famnium kirjoitti:noniin, pesin tinnerillä ja hioin karkeaksi ja pesin tinnerillä vuotokohdan ja hain kaupasta jotain kemiallista metalliseosta ja tein siitä ison alueen ympärille sitä ja päälle kylkiäisiksi sikaflexiä, ja tuo metalliseos tuli vahvemmaksi kuin metallinen pultti, tuohon vielä pullollinen syylärinkorjaus mömmöä nesteen joukkoon ja avot, siinä kemiallisessa metallissa oli nimenomaan että soveltuu syyläreille, ja tarttuu lujasti JOPA veden alla puuhun !!!
Mutta väärässä paikassa säästäminen vie vielä enemmän tuota mammonaa ja syö todella miestä.
Osta siihen ehjä jäähdytin niin ei tarvitse sen takia jännitellä..... eiköhän näihin tule muitakin "kestävyyden" mittaus kohteita?!
Tämä on tällainen omakohtainen mielipide

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
voisinpa ostaakkin jos halvalla jostain saisi..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
Isännän automaattitonnarista oli siitä ylävesiletkun kiinnityksesta halkeillut muovia niin paljon pois, ettei letkua kunnolla saanut paikalleen. Syyläri korjattiin niin, että hankittiin samalla halkaisijalla olevaa paksua muoviputkea ja sorvattiin sitä toisesta päästä niin, että putki meni siitä ylävesiletkun kiinnityksestä joitain senttejä sisään ja putki liimattiin jollain epoksiliimalla syyläriin. Tähän sai sitten hyvin sen ylävesiletkun kiinnitettyä.
Toivottavasti tämä oli nyt tarpeeksi epäselvästi ilmaistu, eikä tämä tainnut ihan kysymykseenkään vastata, mutta tulipahan tämäkin paljastettua.
Niin, ja hyvin on toiminut jo joitain satoja kilometrejä. 
Toivottavasti tämä oli nyt tarpeeksi epäselvästi ilmaistu, eikä tämä tainnut ihan kysymykseenkään vastata, mutta tulipahan tämäkin paljastettua.


Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
Uusi ei ole kovinkaan kallis mutta uskoisin tuon metallin toimivan. Sitä mönjää en olisi kaatanut sotkemaan moottoria..
Sikaakin on niin montaa eri laatua, toinen saattaa toimia toinen ei. Sitten on primerit ja aktivaattorit jotka omalta osaltaan auttaa jos materiaalit sitä vaatii.. Miksi muutens aina puhutaan vain sikafleksistä vaikka sitä tosiaan on niin montaa eri laatua?
Sikaakin on niin montaa eri laatua, toinen saattaa toimia toinen ei. Sitten on primerit ja aktivaattorit jotka omalta osaltaan auttaa jos materiaalit sitä vaatii.. Miksi muutens aina puhutaan vain sikafleksistä vaikka sitä tosiaan on niin montaa eri laatua?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
Taitaa olla tuo sikaflex perusnimitys kaikelle mikä on vähänkin rajumpaa tavaraa ja pitää kiinni lähes mitä vain.Rafu kirjoitti:Miksi muutens aina puhutaan vain sikafleksistä vaikka sitä tosiaan on niin montaa eri laatua?

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?
Rakennusliima on kai oikee nimitys 

--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988