vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

syylärissä paljastui vuoto vasemmalla puolella muoviosassa syylärin sivussa, onko joku muovihitsannut noita vai kannattaisiko ostaa suosiolla uusi käytetty ??
ja kestäisiköhän kotikutoisesti sikafleksillä korjaus ? onko kokemuksia?

halkeama vuotaa ihan hyvää vauhtia kun viiru on noin 2cm pitkä, tosin hyvä asia on se että se on vain haljennut eikä paloja ole lähtenyt ollenkaan irti..

help..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Voi sitä kokelilla, mutta käytettyjä löytyy omasta tallista 2kpl (n.20€ flektin kanssa), joten monesti tulee hitsaaminen kalliimmaksi. Uusiakin taitaa saada 100€ tuntumaan, mutta harvemmin ne hajoaa muuten kuin osumista. Turboissa ja ilmastoiduissa eivät ole edes suolavedelle altiina. Automaateissa on eri malli (laatikon jäähdytys).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

tilanne on se että tänään pitää saada syyläri kuntoon :D
en suinkaan aseta aikarajoja projektilleni :D

taidanpa kokeilla tuota vanhaa kunnon sikafleksiä, lujaa se ainakin on kuin tony halmeen kallo.. aika huono vertauskuva..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Jope »

En usko, että pitää.. Siellä on kuitenkin jonkin verran painetta.

Kokeillahan voi toki kaikkea. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jos se halkeama muovipäädyssä on siinämain, missä yleensä eli siinä ylävesiletkun tulokohdan tienoilla kaikkein kuumimmassa ja yleensä hapertuneimmassa paikassa syylärissä, kannattaa koittaa lääsiä sitä sikaa sisäpuolelle vuotokohtaan jolloin järjestelmän paine auttaa "korjauksessa".

Jotta sikafleksin tai muun mönjän saa tarttumaan, täytyy muovipintaa hieman pestä tinnerillä tai muulla myrkyllä, glykoliseen pintaan kun ei oikein mikään muuten tartu.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Tuli joskus kokeiltua konsteja muovipäätysyylärin korjauksessa, ei vaan pitäneet.
Parhaimmillaan kesti 10km ajon ja alkoi vuotaa.
Kokeilin muovihitsaustakin ja sitten sikaflexia. Sikaflex ei kestänyt glygolia.
Muovihitsaus ei tahtonut pitää kuin hetken kanssa, kuulemma seos on sellaista ettei onnistu. Tämä viimeinen tuli kuultua syylärinkorjausmieheltä. Eli tuppaa olemaan kertakäyttötavaraa. Luulisi tosin että nykyään jo joku aine kestäisi tuossakin.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

http://www.motonet.fi

JÄÄHDYTIN SAAB 9000 --98
Tehdasuusi, mitat kennon mittoja
9000-i --93 (42x40cm, ei Turbo/ilmastoidut/V6). . . . . . . 30-7622 139.00 ???
9000-Turbo --93 (50x40cm, ei Automatic/ilmastoidut). . . . 30-7521 134.00 ???
9000-Turbo-Automatic --93 (50x40cm, ei ilmastoidut). . . . 30-7522 149.50 ???
9000 94-- (ei Automatic). . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-8883 188.00 ???
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

noniin, pesin tinnerillä ja hioin karkeaksi ja pesin tinnerillä vuotokohdan ja hain kaupasta jotain kemiallista metalliseosta ja tein siitä ison alueen ympärille sitä ja päälle kylkiäisiksi sikaflexiä, ja tuo metalliseos tuli vahvemmaksi kuin metallinen pultti, tuohon vielä pullollinen syylärinkorjaus mömmöä nesteen joukkoon ja avot, siinä kemiallisessa metallissa oli nimenomaan että soveltuu syyläreille, ja tarttuu lujasti JOPA veden alla puuhun !!!
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä runsaan vuoden kesti itsella sialla tehty korjaus, ensin kunnolla karhennus, sitten tinneriä ja päälle alumiini levyn palanen..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Famnium kirjoitti:noniin, pesin tinnerillä ja hioin karkeaksi ja pesin tinnerillä vuotokohdan ja hain kaupasta jotain kemiallista metalliseosta ja tein siitä ison alueen ympärille sitä ja päälle kylkiäisiksi sikaflexiä, ja tuo metalliseos tuli vahvemmaksi kuin metallinen pultti, tuohon vielä pullollinen syylärinkorjaus mömmöä nesteen joukkoon ja avot, siinä kemiallisessa metallissa oli nimenomaan että soveltuu syyläreille, ja tarttuu lujasti JOPA veden alla puuhun !!!
Tämä autoharrastus vaatii rutkasti RAHAA ja rautaiset hermot.
Mutta väärässä paikassa säästäminen vie vielä enemmän tuota mammonaa ja syö todella miestä.
Osta siihen ehjä jäähdytin niin ei tarvitse sen takia jännitellä..... eiköhän näihin tule muitakin "kestävyyden" mittaus kohteita?!
Tämä on tällainen omakohtainen mielipide 8O .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

voisinpa ostaakkin jos halvalla jostain saisi..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Isännän automaattitonnarista oli siitä ylävesiletkun kiinnityksesta halkeillut muovia niin paljon pois, ettei letkua kunnolla saanut paikalleen. Syyläri korjattiin niin, että hankittiin samalla halkaisijalla olevaa paksua muoviputkea ja sorvattiin sitä toisesta päästä niin, että putki meni siitä ylävesiletkun kiinnityksestä joitain senttejä sisään ja putki liimattiin jollain epoksiliimalla syyläriin. Tähän sai sitten hyvin sen ylävesiletkun kiinnitettyä.

Toivottavasti tämä oli nyt tarpeeksi epäselvästi ilmaistu, eikä tämä tainnut ihan kysymykseenkään vastata, mutta tulipahan tämäkin paljastettua. :D Niin, ja hyvin on toiminut jo joitain satoja kilometrejä. :)
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Uusi ei ole kovinkaan kallis mutta uskoisin tuon metallin toimivan. Sitä mönjää en olisi kaatanut sotkemaan moottoria..

Sikaakin on niin montaa eri laatua, toinen saattaa toimia toinen ei. Sitten on primerit ja aktivaattorit jotka omalta osaltaan auttaa jos materiaalit sitä vaatii.. Miksi muutens aina puhutaan vain sikafleksistä vaikka sitä tosiaan on niin montaa eri laatua?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Rafu kirjoitti:Miksi muutens aina puhutaan vain sikafleksistä vaikka sitä tosiaan on niin montaa eri laatua?
Taitaa olla tuo sikaflex perusnimitys kaikelle mikä on vähänkin rajumpaa tavaraa ja pitää kiinni lähes mitä vain. :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: vanhan syylärin kotitekoinen korjaus ?

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Rakennusliima on kai oikee nimitys :lol:
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Vastaa Viestiin