Jarruista vikaa
Jarruista vikaa
Kun jarrutan pienellä nopeudella n. 20km/h kuuluuu jarruista kauheata vinkunaa, mutta kovemmassa vauhdissa ei jarru vikise... Mistä tämä ilmiö johtuu, juuri vaihdettiin palat jokaiseen pyörään ja taakse uudet levyt ja nestettäkin on!?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Jarrut
Mulla UXM teki samantapaista uusilla levyillä kun olin niin nuuka (=tyhmä) etten tajunnut vaihtaa kitinälevyjä kanssa.
200km/h vauhdeista muuan napakka jarrutus öisellä moottoritiellä ja ulvonta ja kitinä loppui. Toi ulvonta kuului 60-70 vauhdissa AJOSSA ja kitinä tietty pikkujarrutuksessa.
Veikkaisin sun vikaa kitinänvaimennuslevyihin, vai onkos noissa '88 jälkeisissä moisia ?
200km/h vauhdeista muuan napakka jarrutus öisellä moottoritiellä ja ulvonta ja kitinä loppui. Toi ulvonta kuului 60-70 vauhdissa AJOSSA ja kitinä tietty pikkujarrutuksessa.
Veikkaisin sun vikaa kitinänvaimennuslevyihin, vai onkos noissa '88 jälkeisissä moisia ?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Re: Jarruista vikaa
Helpoimmillaan on menny kivi laikan ja suojapellin väliin, tai pelti on vääntynyt tai ruosteillut niin paljon, että jostain kohtaa hinkkaa jarrulevyyn. On myöskin mahdollista, että tuo vinkuna häviää ajan kuluessa, kun kerroit että palat on ihan uudet. Vanha levy voi tietysti olla lasittunutkin...Turbo16 kirjoitti:Kun jarrutan pienellä nopeudella n. 20km/h kuuluuu jarruista kauheata vinkunaa, mutta kovemmassa vauhdissa ei jarru vikise... Mistä tämä ilmiö johtuu, juuri vaihdettiin palat jokaiseen pyörään ja taakse uudet levyt ja nestettäkin on!?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mulla ainakin auttoi kuparitahnan sotkeminen jarrupalojen takalevyyn.
Uudet palathan joissakin tapauksissa vaativat "sisäänajon", muutama
kova jarrutus ja välissä taukoa, tjsp.
Faijan entinen naapuri (kova v*lvomies, joka vuos vaihtui auto, kuitenkin aina 240)
selitti, ettei se ole v*lvo jos sen jarrut ei vingu
Uudet palathan joissakin tapauksissa vaativat "sisäänajon", muutama
kova jarrutus ja välissä taukoa, tjsp.
Faijan entinen naapuri (kova v*lvomies, joka vuos vaihtui auto, kuitenkin aina 240)
selitti, ettei se ole v*lvo jos sen jarrut ei vingu
