Jarruista vikaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Jarruista vikaa

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Kun jarrutan pienellä nopeudella n. 20km/h kuuluuu jarruista kauheata vinkunaa, mutta kovemmassa vauhdissa ei jarru vikise... Mistä tämä ilmiö johtuu, juuri vaihdettiin palat jokaiseen pyörään ja taakse uudet levyt ja nestettäkin on!?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Jarrut

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Mulla UXM teki samantapaista uusilla levyillä kun olin niin nuuka (=tyhmä) etten tajunnut vaihtaa kitinälevyjä kanssa.

200km/h vauhdeista muuan napakka jarrutus öisellä moottoritiellä ja ulvonta ja kitinä loppui. Toi ulvonta kuului 60-70 vauhdissa AJOSSA ja kitinä tietty pikkujarrutuksessa.

Veikkaisin sun vikaa kitinänvaimennuslevyihin, vai onkos noissa '88 jälkeisissä moisia ?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Jarruista vikaa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Turbo16 kirjoitti:Kun jarrutan pienellä nopeudella n. 20km/h kuuluuu jarruista kauheata vinkunaa, mutta kovemmassa vauhdissa ei jarru vikise... Mistä tämä ilmiö johtuu, juuri vaihdettiin palat jokaiseen pyörään ja taakse uudet levyt ja nestettäkin on!?
Helpoimmillaan on menny kivi laikan ja suojapellin väliin, tai pelti on vääntynyt tai ruosteillut niin paljon, että jostain kohtaa hinkkaa jarrulevyyn. On myöskin mahdollista, että tuo vinkuna häviää ajan kuluessa, kun kerroit että palat on ihan uudet. Vanha levy voi tietysti olla lasittunutkin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Mulla ainakin auttoi kuparitahnan sotkeminen jarrupalojen takalevyyn.
Uudet palathan joissakin tapauksissa vaativat "sisäänajon", muutama
kova jarrutus ja välissä taukoa, tjsp.

Faijan entinen naapuri (kova v*lvomies, joka vuos vaihtui auto, kuitenkin aina 240)
selitti, ettei se ole v*lvo jos sen jarrut ei vingu :roll:
Vastaa Viestiin