Putkesta tuli mustaa savua ja kone rytisi käskettäessä. Rikkinäinen ilmamassamittari yhdistettynä toisen virifirman boksiin. Mm. sytytys ennakko maksimissaan 18 astetta

Amiraali kirjoitti:Tervehdys ! Itsellä tuo Nordicin steg 3+ isommalla välijäähyllä ja mitsun
ahtimella t7 2.0t moottorissa ollut kiinni n. 200 tkm
eikä mitään ongelmaa joka johtuis softasta , että lieneekö
turha mollata softa valmistajaa jos nuo vehkeet ei pelitä
saabin omien viallisten "komponenttien" kanssa...
Jos keskustelet toimittajan kanssa niin kysy ohimennen onko siellä softassa se ns. overboost feature päällä? (Tämä joka on joissain 9-5 malleis tarjoten hetkellisen lisätehon..)Nappe kirjoitti:Ok, eli vanhemmassa ihan samat oireet...
Minäpä käyn keskustelua softan toimittajan kanssa
Maili lähtenyt.
Pistin lelut tilaukseen jotta pääsen loggaamaan vähän dataa trionicista, katsotaan sitten aikanaan että mitäs siellä oikein tapahtuu. Pelkällä korvakuulolla kun on vähän vaikea tehdä analyysia...
Veikkaan (mitään tietämättä näistä) että ongelma piilee sopeutumisessa, ohjelma ei reagoi riittävän nopeasti uuteen tilanteeseen ja johan ropisee...
Hukkaportti takeltelee ja sen takia ohjelman muutos, eli siis "viallisen" osan takia rukataan softaa. Iso HMMmmmm, vai olisiko softassa sittenkin jokin käpy ?Nappe kirjoitti:Nordicilta vastasivat että mitään overboost-ominaisuutta ei näissä pitäisi olla, mutta joissakin td04 ahtimissa hukkaportti hieman takertelee ja aiheuttaa ahtopainepiikin, joka vaatii ohjelmiston muutosta.
Pyysivät minut aentamaan ahtopainemittarin ja tarkistamaan paljonko ahtaa, ja käski ajaa rauhallisesti toistaiseksi
Enempää en sitten aiheesta tiedä.
Kummastuttaa vaan, T7 autoja on kuitenkin viritetty jo muutaman vuoden, tuskin tämä nyt mikään uusi ilmiö ole...
Miten ahdon tarkistaminen ja rauhassa ajaminen ei oikeen sovi samaan lauseeseen?Nappe kirjoitti: Pyysivät minut aentamaan ahtopainemittarin ja tarkistamaan paljonko ahtaa, ja käski ajaa rauhallisesti toistaiseksi.
Sarjassamme parhaat selityksetNappe kirjoitti:Nordicilta vastasivat että mitään overboost-ominaisuutta ei näissä pitäisi olla, mutta joissakin td04 ahtimissa hukkaportti hieman takertelee ja aiheuttaa ahtopainepiikin, joka vaatii ohjelmiston muutosta.
Pyysivät minut aentamaan ahtopainemittarin ja tarkistamaan paljonko ahtaa, ja käski ajaa rauhallisesti toistaiseksi
Enempää en sitten aiheesta tiedä.
Kummastuttaa vaan, T7 autoja on kuitenkin viritetty jo muutaman vuoden, tuskin tämä nyt mikään uusi ilmiö ole...