Putkesta tuli mustaa savua ja kone rytisi käskettäessä. Rikkinäinen ilmamassamittari yhdistettynä toisen virifirman boksiin. Mm. sytytys ennakko maksimissaan 18 astetta
2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
Putkesta tuli mustaa savua ja kone rytisi käskettäessä. Rikkinäinen ilmamassamittari yhdistettynä toisen virifirman boksiin. Mm. sytytys ennakko maksimissaan 18 astetta
ja muutetut nakukartat.
Putkesta tuli mustaa savua ja kone rytisi käskettäessä. Rikkinäinen ilmamassamittari yhdistettynä toisen virifirman boksiin. Mm. sytytys ennakko maksimissaan 18 astetta
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Mikäs tämä toinen virifirma oli ja rytisikö kone aina kunnolla kiihdyttäessä?
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Miten ahdot muuten käyttäytyy noilla stage3 aeroilla tai ylipäätään 2.0t?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Tervehdys ! Itsellä tuo Nordicin steg 3+ isommalla välijäähyllä ja mitsun
ahtimella t7 2.0t moottorissa ollut kiinni n. 200 tkm
eikä mitään ongelmaa joka johtuis softasta , että lieneekö
turha mollata softa valmistajaa jos nuo vehkeet ei pelitä
saabin omien viallisten "komponenttien" kanssa...
ahtimella t7 2.0t moottorissa ollut kiinni n. 200 tkm
eikä mitään ongelmaa joka johtuis softasta , että lieneekö
turha mollata softa valmistajaa jos nuo vehkeet ei pelitä
saabin omien viallisten "komponenttien" kanssa...
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Vertaillaan ja keskustellaan, onkos amiraalilla vakio paketti muuten, suuttimet/bensapumput jne ..
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Mistä tulikin mieleen, että minkä ikänen softa on Rennerillä?
Itselläni on viime syksynä kiikalassa päivitetty, halusivat päivittää kesällä hankitun bulkkisoftan uudempaan kun olin muutenkin paikalla...
Samalla totesivat ilmamassamittarini vialliseksi, ja vaihdoin keväällä uuteen, joten sen PITÄIS olla kunnossa
Itselläni on viime syksynä kiikalassa päivitetty, halusivat päivittää kesällä hankitun bulkkisoftan uudempaan kun olin muutenkin paikalla...
Samalla totesivat ilmamassamittarini vialliseksi, ja vaihdoin keväällä uuteen, joten sen PITÄIS olla kunnossa
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Amiraali kirjoitti:Tervehdys ! Itsellä tuo Nordicin steg 3+ isommalla välijäähyllä ja mitsun
ahtimella t7 2.0t moottorissa ollut kiinni n. 200 tkm
eikä mitään ongelmaa joka johtuis softasta , että lieneekö
turha mollata softa valmistajaa jos nuo vehkeet ei pelitä
saabin omien viallisten "komponenttien" kanssa...
Onko tosta sun softasta jotain mittauksia?
On tuossa havaittu että ainakin parissa ko. putiikin stage3, stage3+ softassa
WOT rikastus menee päälle vasta kun lappu on ollu lattiassa 3s. Ei ole kovin terveellistä että seos on 14.7+ kun painetta on pannussa 1.2+ bar.
Nämä havainnot siis 9-3 2.0t/Aero joissa 15T ahtimena. Olis hyvä jos nämä veijarit joilla tätä "ropinaa" kuuluu pystys kanssa tunkemaan laajakaistan kiinni ja kattoon mitä siellä oikeen tapahtuu.
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Ei ole mittauksia , mutta tuskin tuo olisi enää "läjässä" jos jotain olisi
softan osalta pielessä. Kenkää auto on varmasti saanut, välillä jopa niin
että puoli moottoria on punahehkussa
hiukan liijoitellakseni...
softan osalta pielessä. Kenkää auto on varmasti saanut, välillä jopa niin
että puoli moottoria on punahehkussa
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Minulla softa on noin 1,5v vanha. Ensin oli softa joka ei toiminut sitäkään vähää vaan oli aivan perseestä mutta joku ystävällinen foorumilainen hommasi silloin minulle uuden softan.
Ihmeellistä tässä ilmiössä on se että ilmiö tulee esiin vain silloin kun on ajellut rauhallisesti jonkin aikaa ja sitten rykäisee hieman agressiivisemmin, kyllä ropisee.
Mutta vain kerran, sen jälkeisillä vedoilla ei mitään ???
Kunnes taas ajaa rauhallisesti jonkin aikaa ja rykäisee taas.
Jotain tekemistä asian kanssa lienee on trionicin ajotapaan sopeutumisella?
Ihmeellistä tässä ilmiössä on se että ilmiö tulee esiin vain silloin kun on ajellut rauhallisesti jonkin aikaa ja sitten rykäisee hieman agressiivisemmin, kyllä ropisee.
Mutta vain kerran, sen jälkeisillä vedoilla ei mitään ???
Kunnes taas ajaa rauhallisesti jonkin aikaa ja rykäisee taas.
Jotain tekemistä asian kanssa lienee on trionicin ajotapaan sopeutumisella?
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Ok, eli vanhemmassa ihan samat oireet...
Minäpä käyn keskustelua softan toimittajan kanssa
Maili lähtenyt.
Pistin lelut tilaukseen jotta pääsen loggaamaan vähän dataa trionicista, katsotaan sitten aikanaan että mitäs siellä oikein tapahtuu. Pelkällä korvakuulolla kun on vähän vaikea tehdä analyysia...
Veikkaan (mitään tietämättä näistä) että ongelma piilee sopeutumisessa, ohjelma ei reagoi riittävän nopeasti uuteen tilanteeseen ja johan ropisee...
Minäpä käyn keskustelua softan toimittajan kanssa
Maili lähtenyt.
Pistin lelut tilaukseen jotta pääsen loggaamaan vähän dataa trionicista, katsotaan sitten aikanaan että mitäs siellä oikein tapahtuu. Pelkällä korvakuulolla kun on vähän vaikea tehdä analyysia...
Veikkaan (mitään tietämättä näistä) että ongelma piilee sopeutumisessa, ohjelma ei reagoi riittävän nopeasti uuteen tilanteeseen ja johan ropisee...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Jos keskustelet toimittajan kanssa niin kysy ohimennen onko siellä softassa se ns. overboost feature päällä? (Tämä joka on joissain 9-5 malleis tarjoten hetkellisen lisätehon..)Nappe kirjoitti:Ok, eli vanhemmassa ihan samat oireet...
Minäpä käyn keskustelua softan toimittajan kanssa
Maili lähtenyt.
Pistin lelut tilaukseen jotta pääsen loggaamaan vähän dataa trionicista, katsotaan sitten aikanaan että mitäs siellä oikein tapahtuu. Pelkällä korvakuulolla kun on vähän vaikea tehdä analyysia...
Veikkaan (mitään tietämättä näistä) että ongelma piilee sopeutumisessa, ohjelma ei reagoi riittävän nopeasti uuteen tilanteeseen ja johan ropisee...
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Nordicilta vastasivat että mitään overboost-ominaisuutta ei näissä pitäisi olla, mutta joissakin td04 ahtimissa hukkaportti hieman takertelee ja aiheuttaa ahtopainepiikin, joka vaatii ohjelmiston muutosta.
Pyysivät minut aentamaan ahtopainemittarin ja tarkistamaan paljonko ahtaa, ja käski ajaa rauhallisesti toistaiseksi
Enempää en sitten aiheesta tiedä.
Kummastuttaa vaan, T7 autoja on kuitenkin viritetty jo muutaman vuoden, tuskin tämä nyt mikään uusi ilmiö ole...
Pyysivät minut aentamaan ahtopainemittarin ja tarkistamaan paljonko ahtaa, ja käski ajaa rauhallisesti toistaiseksi
Enempää en sitten aiheesta tiedä.
Kummastuttaa vaan, T7 autoja on kuitenkin viritetty jo muutaman vuoden, tuskin tämä nyt mikään uusi ilmiö ole...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Hukkaportti takeltelee ja sen takia ohjelman muutos, eli siis "viallisen" osan takia rukataan softaa. Iso HMMmmmm, vai olisiko softassa sittenkin jokin käpy ?Nappe kirjoitti:Nordicilta vastasivat että mitään overboost-ominaisuutta ei näissä pitäisi olla, mutta joissakin td04 ahtimissa hukkaportti hieman takertelee ja aiheuttaa ahtopainepiikin, joka vaatii ohjelmiston muutosta.
Pyysivät minut aentamaan ahtopainemittarin ja tarkistamaan paljonko ahtaa, ja käski ajaa rauhallisesti toistaiseksi
Enempää en sitten aiheesta tiedä.
Kummastuttaa vaan, T7 autoja on kuitenkin viritetty jo muutaman vuoden, tuskin tämä nyt mikään uusi ilmiö ole...
Jos softassa ei ole vikaa niin eikö olisi parempi herkistellä hukkaporttia?
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Miten ahdon tarkistaminen ja rauhassa ajaminen ei oikeen sovi samaan lauseeseen?Nappe kirjoitti: Pyysivät minut aentamaan ahtopainemittarin ja tarkistamaan paljonko ahtaa, ja käski ajaa rauhallisesti toistaiseksi.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: 2.0T @ nordic steg3 "kauneusvirhe"
Sarjassamme parhaat selityksetNappe kirjoitti:Nordicilta vastasivat että mitään overboost-ominaisuutta ei näissä pitäisi olla, mutta joissakin td04 ahtimissa hukkaportti hieman takertelee ja aiheuttaa ahtopainepiikin, joka vaatii ohjelmiston muutosta.
Pyysivät minut aentamaan ahtopainemittarin ja tarkistamaan paljonko ahtaa, ja käski ajaa rauhallisesti toistaiseksi
Enempää en sitten aiheesta tiedä.
Kummastuttaa vaan, T7 autoja on kuitenkin viritetty jo muutaman vuoden, tuskin tämä nyt mikään uusi ilmiö ole...