Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Tonnari prolema
Tonnari prolema
Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Viimeksi muokannut kilo, Ke Elo 27, 2008 19:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Tonnari prolema
Kuules nyt se 10 min tyhjäkäynti on LAITONTA.
-
TonnariOnni
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 20:20
- Paikkakunta: Missä milloinkin ja enimmäkseen hukassa....
Re: Tonnari prolema
kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Ehkä kannattaa vaan suosiolla jättää nuo tyhmäkäynti maratoonit pois kuvioista?
-IHAN SEKOPÄÄ-
Re: Tonnari prolema
Ainakin 8h tyhjäkäyntiä yhtä soittoa viime juhannuksena eikä ruennut käkimään. Vika LIENEE jossain muualla...TonnariOnni kirjoitti:kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Ehkä kannattaa vaan suosiolla jättää nuo tyhmäkäynti maratoonit pois kuvioista?
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: Tonnari prolema
Helmikuussa tyhjäkäytin autoa (ei kehtaa sanoa kaverille että lopeta se lärpätys, ei tota jaksa kuunnella
) yli tuon 10min.... siitä sitten lähdin liikkeelle-> pari metriä pääsin niin laukesi DI kasetti...
En tiedä johtuiko se siitä liian pitkästä tyhjäkäynnistä.. Katkesi kun seinään, eikä ennen sitä ollut temppuillut ollenkaan..
Sähköinen käry konehuoneesta. Tuli vain siitä mieleen kärsiikö DI pitkästä tyhjäkäytöstä
En tiedä johtuiko se siitä liian pitkästä tyhjäkäynnistä.. Katkesi kun seinään, eikä ennen sitä ollut temppuillut ollenkaan..
Sähköinen käry konehuoneesta. Tuli vain siitä mieleen kärsiikö DI pitkästä tyhjäkäytöstä
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnari prolema
patu kirjoitti:Helmikuussa tyhjäkäytin autoa (ei kehtaa sanoa kaverille että lopeta se lärpätys, ei tota jaksa kuunnella) yli tuon 10min.... siitä sitten lähdin liikkeelle-> pari metriä pääsin niin laukesi DI kasetti...
En tiedä johtuiko se siitä liian pitkästä tyhjäkäynnistä.. Katkesi kun seinään, eikä ennen sitä ollut temppuillut ollenkaan..![]()
Sähköinen käry konehuoneesta. Tuli vain siitä mieleen kärsiikö DI pitkästä tyhjäkäytöstä
Kun sähkölaitteesta tulee "toimintasavut " pihalle, on laite uusittava, tai savu asennettava takaisin.
Siinä DI-kasetissa tuli vain jakso täyteen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24867
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tonnari prolema
laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.... ???kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tonnari prolema
Kyllä lataa ja hyvin !nalleolut kirjoitti:laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.... ???kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Re: Tonnari prolema
täällä ainakin lataa kovasti tyhjäkäynnillä.. ja eikai kasetin pitäisi todellakaan tyhjäkäynnistä rikki mennä, ja jos menee on jossain vika..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Tonnari prolema
Se DI-kasetti ittessään on jo vika....
Kyllähän tyhjäkäyntiin jollain tavalla liittyvät ilmiöt useimmiten ovat lämpötilalähtöisiä, jäähdytys on heikko tyhjäkäynnillä.
Myös katti saattaa olla tyhjäkäynnin seurauksena tilapäisesti tukkeutunut, lambda-anturissa voi olla jotain palamatta jäänyttä ainetta, joka antaa vääriä arvoja virtausten suurentuessa....
Tottahan ne sytytystulpatkin karstoittuu tyhjäkäynnillä...
Kyllähän tyhjäkäyntiin jollain tavalla liittyvät ilmiöt useimmiten ovat lämpötilalähtöisiä, jäähdytys on heikko tyhjäkäynnillä.
Myös katti saattaa olla tyhjäkäynnin seurauksena tilapäisesti tukkeutunut, lambda-anturissa voi olla jotain palamatta jäänyttä ainetta, joka antaa vääriä arvoja virtausten suurentuessa....
Tottahan ne sytytystulpatkin karstoittuu tyhjäkäynnillä...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: Tonnari prolema
Onko muuten se autosi DI, vaiko perinteisellä puolalla varustettu?kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Autonhan tulee ehjänä toimia tyhjäkäynnilläkin vaikka maailman tappiin huolimatta siitä mitä paikallinen laki tai laista murehtivat sanoisivat, autohan ei näiden em. tekijöiden mukaan osaa toimia ellei sitten Saab ole tässäkin uranuurtaja..
Ainoa oireisiin sopiva asia mikä itselleni tulee mieleen, on sytytyspuola, tai puolat.
Eli lähinnä tulisi mieleen se, että paikallaan pitkään (ilman ajoviimaa) käytettäessä puola, tai DI-tapauksessa joku puolista kuumenee liikaa jolloin pätkiminen alkaa eläkeikää lähestyville sytytyspuolille ominaisesti, eli että oltaisiin jo jonkun komponentin lopullisen rikkoutumisen rajoilla.
Ja kun kerrotusti oire helpottaakin kunhan vain on ajettu sen n. 5Km jolloin voisi ajatella että konehuoneessa olisi käynyt sellainen huiku että paikat olisivat jäähtyneet..
Mutua tämä vain, mutta itse ainakin lähtisin näistä tutkimaan.
Perinteisen puolan saa vaikkapa Motonetistä noin parilla kympillä, DI- tapauksessa kustannuksiin voi huoletta lisätä nollan perään.
Re: Tonnari prolema
Se on perinteisellä puolalla !Minuteman kirjoitti:Onko muuten se autosi DI, vaiko perinteisellä puolalla varustettu?kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Autonhan tulee ehjänä toimia tyhjäkäynnilläkin vaikka maailman tappiin huolimatta siitä mitä paikallinen laki tai laista murehtivat sanoisivat, autohan ei näiden em. tekijöiden mukaan osaa toimia ellei sitten Saab ole tässäkin uranuurtaja..
Ainoa oireisiin sopiva asia mikä itselleni tulee mieleen, on sytytyspuola, tai puolat.
Eli lähinnä tulisi mieleen se, että paikallaan pitkään (ilman ajoviimaa) käytettäessä puola, tai DI-tapauksessa joku puolista kuumenee liikaa jolloin pätkiminen alkaa eläkeikää lähestyville sytytyspuolille ominaisesti, eli että oltaisiin jo jonkun komponentin lopullisen rikkoutumisen rajoilla.
Ja kun kerrotusti oire helpottaakin kunhan vain on ajettu sen n. 5Km jolloin voisi ajatella että konehuoneessa olisi käynyt sellainen huiku että paikat olisivat jäähtyneet..
Mutua tämä vain, mutta itse ainakin lähtisin näistä tutkimaan.
Perinteisen puolan saa vaikkapa Motonetistä noin parilla kympillä, DI- tapauksessa kustannuksiin voi huoletta lisätä nollan perään.
Re: Tonnari prolema
satkuissa ei ole muistaakseni ainakaan nuo yleismallin puolat kunnolla toimineet...Minuteman kirjoitti:
Perinteisen puolan saa vaikkapa Motonetistä noin parilla kympillä, DI- tapauksessa kustannuksiin voi huoletta lisätä nollan perään.
muistelin että cd olisi jo -90 tullut DI, näin ei sitten ilmeisesti olekkaan..?kilo kirjoitti:Se on perinteisellä puolalla !
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Tonnari prolema
No kuitenniin, jos sillä parinkympin sijoituksella voisi saada edes yhden ja ehkä todennäköisimmän vikamahdollisuuden ainakin edes poissuljettua.mikkoimp kirjoitti:satkuissa ei ole muistaakseni ainakaan nuo yleismallin puolat kunnolla toimineet..
Ja Motonet myy Tonnariin erikseen sytytyspuolaa, ja sitten tarvikemallin sytytyspuolaa, edellisenkin hinnan ollessa vain 23,90€. "Tarvike" 16,50€.
Re: Tonnari prolema
Kiitos vihjeestä ! Pitää kokeilla huomenna tuo puolan vaihto.Minuteman kirjoitti:No kuitenniin, jos sillä parinkympin sijoituksella voisi saada edes yhden ja ehkä todennäköisimmän vikamahdollisuuden ainakin edes poissuljettua.mikkoimp kirjoitti:satkuissa ei ole muistaakseni ainakaan nuo yleismallin puolat kunnolla toimineet..
Ja Motonet myy Tonnariin erikseen sytytyspuolaa, ja sitten tarvikemallin sytytyspuolaa, edellisenkin hinnan ollessa vain 23,90€. "Tarvike" 16,50€.