


Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Ainakin 8h tyhjäkäyntiä yhtä soittoa viime juhannuksena eikä ruennut käkimään. Vika LIENEE jossain muualla...TonnariOnni kirjoitti:kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Ehkä kannattaa vaan suosiolla jättää nuo tyhmäkäynti maratoonit pois kuvioista?
patu kirjoitti:Helmikuussa tyhjäkäytin autoa (ei kehtaa sanoa kaverille että lopeta se lärpätys, ei tota jaksa kuunnella) yli tuon 10min.... siitä sitten lähdin liikkeelle-> pari metriä pääsin niin laukesi DI kasetti...
En tiedä johtuiko se siitä liian pitkästä tyhjäkäynnistä.. Katkesi kun seinään, eikä ennen sitä ollut temppuillut ollenkaan..![]()
Sähköinen käry konehuoneesta. Tuli vain siitä mieleen kärsiikö DI pitkästä tyhjäkäytöstä
laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.... ???kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Kyllä lataa ja hyvin !nalleolut kirjoitti:laturi ei lataa tyhjäkäynnillä.... ???kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Onko muuten se autosi DI, vaiko perinteisellä puolalla varustettu?kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Se on perinteisellä puolalla !Minuteman kirjoitti:Onko muuten se autosi DI, vaiko perinteisellä puolalla varustettu?kilo kirjoitti:Tonnari kiukuttelee taas. Proplema olis sellainen että toimii ensin ihan hyvin ja vika ilmenee kun antaa käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja sit lähtee ajamaan niin 4500-- 5000rpm paikkeilla alkaa käkimää eikä ota kierroksia enmpää ja noin 5 km ajettua alkaa taas ottaa kierroksia enmmän ja sit taas toimii normaalisti onko kenälläkään tietoa mikä vikana koska ei ole ennen tehnyt moista ?![]()
![]()
![]()
Saab 9000 CD 2.0 16v 1990 automat
Autonhan tulee ehjänä toimia tyhjäkäynnilläkin vaikka maailman tappiin huolimatta siitä mitä paikallinen laki tai laista murehtivat sanoisivat, autohan ei näiden em. tekijöiden mukaan osaa toimia ellei sitten Saab ole tässäkin uranuurtaja..
Ainoa oireisiin sopiva asia mikä itselleni tulee mieleen, on sytytyspuola, tai puolat.
Eli lähinnä tulisi mieleen se, että paikallaan pitkään (ilman ajoviimaa) käytettäessä puola, tai DI-tapauksessa joku puolista kuumenee liikaa jolloin pätkiminen alkaa eläkeikää lähestyville sytytyspuolille ominaisesti, eli että oltaisiin jo jonkun komponentin lopullisen rikkoutumisen rajoilla.
Ja kun kerrotusti oire helpottaakin kunhan vain on ajettu sen n. 5Km jolloin voisi ajatella että konehuoneessa olisi käynyt sellainen huiku että paikat olisivat jäähtyneet..
Mutua tämä vain, mutta itse ainakin lähtisin näistä tutkimaan.
Perinteisen puolan saa vaikkapa Motonetistä noin parilla kympillä, DI- tapauksessa kustannuksiin voi huoletta lisätä nollan perään.
satkuissa ei ole muistaakseni ainakaan nuo yleismallin puolat kunnolla toimineet...Minuteman kirjoitti:
Perinteisen puolan saa vaikkapa Motonetistä noin parilla kympillä, DI- tapauksessa kustannuksiin voi huoletta lisätä nollan perään.
muistelin että cd olisi jo -90 tullut DI, näin ei sitten ilmeisesti olekkaan..?kilo kirjoitti:Se on perinteisellä puolalla !
No kuitenniin, jos sillä parinkympin sijoituksella voisi saada edes yhden ja ehkä todennäköisimmän vikamahdollisuuden ainakin edes poissuljettua.mikkoimp kirjoitti:satkuissa ei ole muistaakseni ainakaan nuo yleismallin puolat kunnolla toimineet..
Kiitos vihjeestä ! Pitää kokeilla huomenna tuo puolan vaihto.Minuteman kirjoitti:No kuitenniin, jos sillä parinkympin sijoituksella voisi saada edes yhden ja ehkä todennäköisimmän vikamahdollisuuden ainakin edes poissuljettua.mikkoimp kirjoitti:satkuissa ei ole muistaakseni ainakaan nuo yleismallin puolat kunnolla toimineet..
Ja Motonet myy Tonnariin erikseen sytytyspuolaa, ja sitten tarvikemallin sytytyspuolaa, edellisenkin hinnan ollessa vain 23,90€. "Tarvike" 16,50€.