Ja anteeksi, kun en ihan livenä tätä hommaa pysty raportoimaan...

Eli maanantaina poikkesin Metrossa ja siellä vaihtoivat nyt sen ohjainyksikköboksin. Samalla päivittivät uusimman "ohjelman" sisään...
Auto toimi viikonlopun taas (tietysti) kuin auton pitääkin, eli ei mitään merkkiäkään mistään epätavallisesta. Ja boksinvaihdon jälkeenkään ei mitään. Jotenkin en odotakaan mitään ongelmia, kun nyt sillä ajaa tämä vakiyökuski tai minä. Ja sehän siinä niin käsittämätöntä onkin!
Kun olen tässä kuukausia pohtinut tätä asiaa ja yrittänyt löytää edes jotain poikkeavaa, niin yhden asian olen keksinyt. Sen ei pitäisi vaikuttaa asiaan milläänlailla, mutta se on todella ainoa ero, jonka olen löytänyt tämän "ongelmakuskin" ja meidän muiden välillä. Eli;
hän on ainoa, joka käyttää turvavöitä aina/lähes aina. Me muut tyydymme pitämään irrallista "klipsiä" siinä turvavyön kiinnityspaikassa, eli auto luulee koko ajan vyön olevan kiinni ja ei ala "pimputtamaan" fasten beltsiä (taksinkuljettajanhan ei ole pakko pitää turvavyötä kiinni, vaikka toki järkeväähän se on ja niin itsekin kyllä pidän, jos maantiekyydin joskus harvoin saa)... Matkustajan puolellahan on koko ajan kiinni sellainen virallinen "jatkopala", jossa on toisessa päässä normaali vyönlukitussysteemi, eli matkustaja voi halutessaan olla ilman vöitä ja auto ei ala herjata tai laittaa vyön normaalisti kiinni jatkopalaan...
Mutta kuten jo on huoltopäällikönkin toimesta todettu, ei turvavyön käyttö/käyttämättäjättö pitäisi milläänlailla liittyä käynnistymättömyyteen.
Saas nähdä, tuleeko kyseinen "ongelmakuski" (joka siis on erinomainen kuljettaja!) enää töihin, kun hän saattaa saada oman luvan ihan näinä päivinä.
Toivottavasti hänelle ei ole tullut liian suuria traumoja Saabista, että hänkin ottaisi kunnon auton tänne työmaalle. Hän on ajanut monia eri automerkkejä ja ei pitänyt V***o V7*sta, koska kuulemma Hämeenkadun nupulakivillä pitää aivan hirveää meteliä ja pauketta, toisin kuin tämä 9-5. Hän jopa jossain välissä tokaisi, että hän rakastaa tätä autoa, kunhan vaan saa sen ensin käyntiin!

Näillä eväillä jatketaan, saas nähdä oliko tämä nyt tässä vai joudunko vielä palaamaan asiaan, toki kaikki uudet kuulumiset tänne laitan...
t:H