no nyt se sitten pimeni!!!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kachina
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 21:31

no nyt se sitten pimeni!!!

Viesti Kirjoittaja kachina »

Eli saapas pimeni täysin kotipihaan, ei toimi radiot,kellot. solenoidit eli virrat täysin pois :evil: akku täysi ja maa ja plus johdot katsastettu ja hyviksi putsattu. pientä oiretta on ollut aikasemmin eli kylmänä lähtiessä "tokinut" eli vähä koittanut sammahdella, ja pari kertaa lähtiessä on ollut paikat pimeänä mutta hetken päästä on romu lähtenyt käyntiin. valot ovat kans eläneet omaa elämäänsä siinä määrin että on joskus vaihtanu yhtäkkiä parkeille 8O Omat ajatukset pyörii virtalukonpohjan maastossa mutta jos jollakin on aikasempaa kokemusta näistä huolista tai arvauksia vian suhteen nii kertokaa ihmeessä :!:
ja autohan oli :saab: 900 2.3 vapsu
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: no nyt se sitten pimeni!!!

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Virtalukonpohjaan kallistusin itekki.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: no nyt se sitten pimeni!!!

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Virtalukonpohja, jos kerran olet varmasti tsekannut kaikki johtimet, ja varsinkin
maajohto.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
kachina
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 21:31

Re: no nyt se sitten pimeni!!!

Viesti Kirjoittaja kachina »

jep ja sitä lähetään korjaamaan. kuinkas paha homma tuo on irroottaa? keskikonsoli on jo irti.
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: no nyt se sitten pimeni!!!

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

kachina kirjoitti:jep ja sitä lähetään korjaamaan. kuinkas paha homma tuo on irroottaa? keskikonsoli on jo irti.
Todella helppo homma, muistaakseni haulla löytyy hyvät ohjeet irroittamiseen.
Muistaakseni jossain oli ihan kuviakin (joku linkki).

Itse ostin pohjan motonetistä, ei kannattane käydä ihan saabin tiskiltä, maksoi
hunajaa siellä.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
kachina
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 21:31

Re: no nyt se sitten pimeni!!!

Viesti Kirjoittaja kachina »

juu pohja vaihdettu muttei sano mittään :evil: pitääs mennä vielä mittarin kans hosumaan mutta kun ei viitti ku sataa ja kaikkea...
fatal
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: no nyt se sitten pimeni!!!

Viesti Kirjoittaja fatal »

Eipä ole kokemusta 9-3:sista erityisemmin, mutta: ensiksi voisit tarkistaa että tuleeko sulake/relesysteemiin jatkuva virta (missä se lieneekään kolkeissa). Jos sinne ei tule virtaa, niin sitten vika on jossain lähempänä akkua. Tonnareissa on erikseen virranjakopalikka akun vieressä josta virrat lähtee "maailmalle", jos sieltä löytyy samanlainen, tarkista että onko siellä kaikki ruuvit kunnolla kiinni.
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
Vastaa Viestiin