TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja VKe »

Se on tämä nykyinen TTid Aero semmonen Eko-Aero, ei Ego-Aero...

No eikä, itelläkin tää pienoinen Aero-lämmön nousu saattaa kääntyä Ego-Aero-kuumeeksi. Pahinta täs on se ettei se kuume mee ohi edes Aspirinilla...
eklunto1
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

joukolainen kirjoitti:Muuten tulli oli tehnyt tuosta samasta autosta veropäätöksen eli arvo 40 tuhatta ja veroja 10800. Kun haet itse vastaavan auton 30 tuhannella ja verot päälle niin säästät melkein 10 tuhatta eli tuolla summalla tyhmät suomalaiset kannattavat Rintajoupin autobisnestä noin suoraan sanottuna.
Loistava huomio. Rintajoupin keskimääräinen kate per auto hipoo 30%. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan... :) Ja jos tosiaan noin uutta käytettyä hakee, niin siinä on vielä tehtaan takuut niin ei muuta kuin ulkomailta hakemaan.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
karitammi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Tunnetustihan auton tuonti ulkomailta ei enää kannata... :D . Laskin muutaman kerran autoverotuudistuksen jälkeen ja sain aina "väärän" tuloksen. Laskelmien mukaan se kannatti.

Hiukan puolustaisin tuota automaattia kyllä. Ei sillä suditella, mutta kyllä se käytännössä kiihtyy aika rivakasti. Toki manuaalilla pääsee vikkelämmin, jos on oikea vaihde silmässä.
mek
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja mek »

VKe kirjoitti:No eikä, itelläkin tää pienoinen Aero-lämmön nousu saattaa kääntyä Ego-Aero-kuumeeksi. Pahinta täs on se ettei se kuume mee ohi edes Aspirinilla...
Tuohon on hyvä lääke, joka yleensä auttaa. Ota vanha, tyhjä, kulunut nahkalompakko ja hiero sillä hiljalleen kumpaakin ohimoa kunnes kuume alkaa helpottaa. :P
lk
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja lk »

JOskus tein laskelmia että uudenkin Saab:n osto ruotsista saattaa kannattaa.
Toube
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja Toube »

Terve!

Itselläni ensimmäinen Saab hankittu tänä keväällä 9-3 SC TTID ja hyvin pelittänyt tähän asti, eli tyytyväinen olen ollut. Mittarissa noin 8000 km.

Tosin eilen huomasin, että auto ei enää liiku samalla tavalla kun ennen. Eli turbo (ahtopaine ei nouse) ei mene päälle ennen kun on kierroksia enemmän kun 2500.. eli kiihtyvyys on tällä hetkellä sama kun olisi 100 Hv tai alle..

Onkohan tuossa turbo mennyt rikki tai pannusta on paineet mennyt pihalle. En osaa sanoa, mutta täytyy maanantaina viedä näytille kun kerran on sitä takuuta reilusti jäljellä.

Onkos kellään tullut samanlaista ongelmaa vastaan?

T. Toube
TTiD
"Aero"

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Oletteko huomanneet tai itse olen ainakin pannut merkille, ettei tämä TTiD savuta edes täyskaasukiihdytyksissä, näkyvästi. Kaikki muun merkkiset dieselit töpräyttää aina mustan savupilven lähtiessään?
Turbo²
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ihan kuten TiDS. Ei tule mitään näkyvää. Ja hyvä niin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
paatti
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja paatti »

Moro!

Onko TTiD Saabin tekniikkaa vai tuleeko Italiasta?
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Fiatin kone taisi olla.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
2.3i-16
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Fiathan se. Kone on käytössä mm. uudessa lancia deltassa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

TTiD kirjoitti:Oletteko huomanneet tai itse olen ainakin pannut merkille, ettei tämä TTiD savuta edes täyskaasukiihdytyksissä, näkyvästi. Kaikki muun merkkiset dieselit töpräyttää aina mustan savupilven lähtiessään?
Muuttuneeko kilometrien myötä? :mrgreen:
TTiD
"Aero"

snuggles kirjoitti:
TTiD kirjoitti:Oletteko huomanneet tai itse olen ainakin pannut merkille, ettei tämä TTiD savuta edes täyskaasukiihdytyksissä, näkyvästi. Kaikki muun merkkiset dieselit töpräyttää aina mustan savupilven lähtiessään?
Nytten on 31tkm ajettu eikä vielä töpräyttele. Olisihan se mukava jos tämäkin päästäisi kunnon woimasavut, kuten kaverin pojan 240 diesel volvo jossa on rekan turbo ja välijäähy. :lol:
Turbo²
2.3i-16
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

TTiD kirjoitti:
snuggles kirjoitti:
Nytten on 31tkm ajettu eikä vielä töpräyttele. Olisihan se mukava jos tämäkin päästäisi kunnon woimasavut, kuten kaverin pojan 240 diesel volvo jossa on rekan turbo ja välijäähy. :lol:

Käy karalalla ja pyydä savua, kyllä sitä saa ruiskutusaikojen kanssa pelaamalla :lol:
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
TTiD
"Aero"

Mitä sitä turhia. Suorilta se BSR sitten kun sen aika tulee... 8)
Turbo²
Vastaa Viestiin