"Virityksiä" ja huomiota

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mik4 kirjoitti:Mites sitten jos ostaa valmiita stage 1 ja 2 sarjoja niin niissähän ei tule dp:tä mutta ahdot nousee yli bar?
Jos nyt muistan oikein niin piikkavat kyllä tuonne mutta pudottaa paineen sinne 1bar tienoille ja jopa alle.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Lisää palikoita leluun hankittu...

- 9tAeron automaattilaatikko (kunnostus ja tehonkeston parannus aihioksi)
- 9-5 2.3t kansi viilailuja varten...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
^Mikki
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 21:43
Paikkakunta: Ylivieska

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja ^Mikki »

Eli mikä on 9000 2.0 turbossa -86 kun nostaa ahdot 1bar ja laskee melkein heti 0.5bar mittarin mukaan
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mitä luultavimmin se nakuttaa ja APC laskee ahdot suojellakseen konetta.

Tarkista seos vaikka ensin ja käytetyn bensiinin oktaaniluku. Myös sytytysennakko kannattaa säätää kohdalleen ja varmistua virranjakajan alipainekellon toiminnasta.

Sellaisenkin tonnarin olen nähnyt, jossa ei ollut lainkaan alipaineletkua imusarjan ja bensanpaineensäätimen välillä. Jostain syystä omistaja valitteli ahto-ongelmia. Hmm.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
^Mikki
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 21:43
Paikkakunta: Ylivieska

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja ^Mikki »

voisko syy sitten olla siinä kun tietääkseni tankattu aina 95
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kokeilepa vaihtaa 98 oktaaniseen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Laitanpa vähän hinta tietoja tuohon....

- 9tAeron automaattilaatikko + öljyn jäähdytin+letkut+keppi+poljin setti = 100e+57e rahti
- 9-5 2.3t kansi (täydellinen ilman nokkapyöriä) = 140e
- automaattilaatikon kunnostus setti 370e (- klubi alennus)+rahti

Tuon laatikon kunnostajaa pitää kysellä/ettiä seuraavaksi... josko löytäis sellaisen joka sais tuohon myös väännön kestävyyttä +100Nm

Tuohon paineen pudotukseen saattaa vaikuttaa myös löysä hukkaportin jousi, siihen voi sitten ainakin kokeilun ajaksi laittaa vaikka lisä jousen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

laitako sitten tietoa pajoista jotka uskovat pystyvänsä vahvistamaan saabin automaatteja, kiinnostaa kysellä samaa operatiota tuon kolkin Aisinin laatikon suhteen sitten joskus ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jep... kunhan saan tietoon.

Laitoin ne alatukivarren taka puslat uusiks, ja ne uretaani kumiset siniset. Kylläpä vain oli yllättävän iso vaikutus vaikka edelliset oli ne pitumimassa täytteiset. Vaikka on 215/55/16 kumit nyt myös edessä niin kiemurtelu rauhottui. Myös reipaasti kiihdyttäessä vetely rauhottui. Suosittelen! PCS:ltä kummit tuli nopsaan ja edullisesti.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
^Mikki
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 21:43
Paikkakunta: Ylivieska

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja ^Mikki »

Jope kirjoitti:Kokeilepa vaihtaa 98 oktaaniseen.
Elikkä olin väärässä ja 98 oktaanista on aina käytetty ja bensanpaineita nostettu. Joutuuko sitten vaihtaan jo suuttimet?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

^Mikki kirjoitti: Elikkä olin väärässä ja 98 oktaanista on aina käytetty ja bensanpaineita nostettu. Joutuuko sitten vaihtaan jo suuttimet?
Melkein alottasin selvittämällä seoksen ahdoilla ja ennakon käyttäytymisen.

Tuohon ahtojen putoamiseen ei suuttimien vaihto auta ellei noita aiemmin olevia ole selvitetty. Mitkä suuttimet paikallaan? Paljonko tehoa? Tai sitten hukkis tosiaan on väsynyt (lisä jousella kokeilu).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

V-M kirjoitti:
^Mikki kirjoitti: Elikkä olin väärässä ja 98 oktaanista on aina käytetty ja bensanpaineita nostettu. Joutuuko sitten vaihtaan jo suuttimet?
Melkein alottasin selvittämällä seoksen ahdoilla ja ennakon käyttäytymisen.

Tuohon ahtojen putoamiseen ei suuttimien vaihto auta ellei noita aiemmin olevia ole selvitetty. Mitkä suuttimet paikallaan? Paljonko tehoa? Tai sitten hukkis tosiaan on väsynyt (lisä jousella kokeilu).

V-M
Mihin tuo lisäjousi laitetaan ja millä tavoin? Itse epäilen omassa tontussa olevan löysä hukkis. Kiihdytettäessä esim. moottoritielle kolmosella ja nelosella ahtopaineet nousevat punarajalle ja samantien keltaisen puoleen väliin ja taas punaiselle jne. Kyyti on aika tempovaa. Tämä tapahtuu ainoastaan silloin kun lämmöt eivät ole vielä nousseet normaalitasolle. Moottorin ollessa lämmin, ongelmia ei ole. Enkä tietenkään polje täysin kylmää konetta, mutta pakko on päästä 2 min. ajon jälkeen moottoritienopeuksiin (120). :P Vaappumista tapahtuu myös kevyemmällä kaasujalalla.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

saab90087 kirjoitti: Mihin tuo lisäjousi laitetaan ja millä tavoin? Itse epäilen omassa tontussa olevan löysä hukkis. Kiihdytettäessä esim. moottoritielle kolmosella ja nelosella ahtopaineet nousevat punarajalle ja samantien keltaisen puoleen väliin ja taas punaiselle jne. Kyyti on aika tempovaa. Tämä tapahtuu ainoastaan silloin kun lämmöt eivät ole vielä nousseet normaalitasolle. Moottorin ollessa lämmin, ongelmia ei ole. Enkä tietenkään polje täysin kylmää konetta, mutta pakko on päästä 2 min. ajon jälkeen moottoritienopeuksiin (120). :P Vaappumista tapahtuu myös kevyemmällä kaasujalalla.
Tuolla jotain tarinaa aiheesta...

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=15

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Kiitti! Taidan käydä tuolla Finturbolla, kun se on tuossa ihan kivenheiton päässä.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Onko mahdollista, että ahdot tippuu kun kytkin alkaa luistamaan? Tonnarissa välillä tahtoo kytkin luistaa kovassa kiihdytyksessä isommilla vaihteilla. Huomasin, että kun ahdot nousee ja vedon pitäisi alkaa, niin luistamista tapahtuu ja samalla ahdot tippuu. Vai onko nämä vain kaksi erillistä ongelmaa? En ole vielä saanut tiukempaa hukkiksen kelloa.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Vastaa Viestiin