Mitä luultavimmin se nakuttaa ja APC laskee ahdot suojellakseen konetta.
Tarkista seos vaikka ensin ja käytetyn bensiinin oktaaniluku. Myös sytytysennakko kannattaa säätää kohdalleen ja varmistua virranjakajan alipainekellon toiminnasta.
Sellaisenkin tonnarin olen nähnyt, jossa ei ollut lainkaan alipaineletkua imusarjan ja bensanpaineensäätimen välillä. Jostain syystä omistaja valitteli ahto-ongelmia. Hmm.
laitako sitten tietoa pajoista jotka uskovat pystyvänsä vahvistamaan saabin automaatteja, kiinnostaa kysellä samaa operatiota tuon kolkin Aisinin laatikon suhteen sitten joskus ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Laitoin ne alatukivarren taka puslat uusiks, ja ne uretaani kumiset siniset. Kylläpä vain oli yllättävän iso vaikutus vaikka edelliset oli ne pitumimassa täytteiset. Vaikka on 215/55/16 kumit nyt myös edessä niin kiemurtelu rauhottui. Myös reipaasti kiihdyttäessä vetely rauhottui. Suosittelen! PCS:ltä kummit tuli nopsaan ja edullisesti.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
^Mikki kirjoitti:
Elikkä olin väärässä ja 98 oktaanista on aina käytetty ja bensanpaineita nostettu. Joutuuko sitten vaihtaan jo suuttimet?
Melkein alottasin selvittämällä seoksen ahdoilla ja ennakon käyttäytymisen.
Tuohon ahtojen putoamiseen ei suuttimien vaihto auta ellei noita aiemmin olevia ole selvitetty. Mitkä suuttimet paikallaan? Paljonko tehoa? Tai sitten hukkis tosiaan on väsynyt (lisä jousella kokeilu).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
^Mikki kirjoitti:
Elikkä olin väärässä ja 98 oktaanista on aina käytetty ja bensanpaineita nostettu. Joutuuko sitten vaihtaan jo suuttimet?
Melkein alottasin selvittämällä seoksen ahdoilla ja ennakon käyttäytymisen.
Tuohon ahtojen putoamiseen ei suuttimien vaihto auta ellei noita aiemmin olevia ole selvitetty. Mitkä suuttimet paikallaan? Paljonko tehoa? Tai sitten hukkis tosiaan on väsynyt (lisä jousella kokeilu).
V-M
Mihin tuo lisäjousi laitetaan ja millä tavoin? Itse epäilen omassa tontussa olevan löysä hukkis. Kiihdytettäessä esim. moottoritielle kolmosella ja nelosella ahtopaineet nousevat punarajalle ja samantien keltaisen puoleen väliin ja taas punaiselle jne. Kyyti on aika tempovaa. Tämä tapahtuu ainoastaan silloin kun lämmöt eivät ole vielä nousseet normaalitasolle. Moottorin ollessa lämmin, ongelmia ei ole. Enkä tietenkään polje täysin kylmää konetta, mutta pakko on päästä 2 min. ajon jälkeen moottoritienopeuksiin (120). Vaappumista tapahtuu myös kevyemmällä kaasujalalla.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
saab90087 kirjoitti:
Mihin tuo lisäjousi laitetaan ja millä tavoin? Itse epäilen omassa tontussa olevan löysä hukkis. Kiihdytettäessä esim. moottoritielle kolmosella ja nelosella ahtopaineet nousevat punarajalle ja samantien keltaisen puoleen väliin ja taas punaiselle jne. Kyyti on aika tempovaa. Tämä tapahtuu ainoastaan silloin kun lämmöt eivät ole vielä nousseet normaalitasolle. Moottorin ollessa lämmin, ongelmia ei ole. Enkä tietenkään polje täysin kylmää konetta, mutta pakko on päästä 2 min. ajon jälkeen moottoritienopeuksiin (120). Vaappumista tapahtuu myös kevyemmällä kaasujalalla.
Onko mahdollista, että ahdot tippuu kun kytkin alkaa luistamaan? Tonnarissa välillä tahtoo kytkin luistaa kovassa kiihdytyksessä isommilla vaihteilla. Huomasin, että kun ahdot nousee ja vedon pitäisi alkaa, niin luistamista tapahtuu ja samalla ahdot tippuu. Vai onko nämä vain kaksi erillistä ongelmaa? En ole vielä saanut tiukempaa hukkiksen kelloa.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946