Check Engine ja "ala" tehot poissa
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Check Engine ja "ala" tehot poissa
Tykittelin tänään motaria 9-5 aero:lla (vm00, Nordig st2:lla piristetty automaatti), jolloin check engine merkkivalo syttyi palamaan. En huomannut auton käynnissä tai käyttäytymisessä mitään muutosta. Otin kyllä sport-napin pois päältä, enkä tehdyt lappu lattiaan kiihdytyksiä.
Pikahuollossa Tech:llä tarkastelu ei tuonut tulosta. Lambda-anturikin näytti antavan ihan oikeita arvoja. Mitään vikaa ei löytynyt, vika koodin nollaus ja koe ajolle. Huoltomies totesi, että vaikuttaa normaalilta, eikä vikavalo enää syttynyt.
Hyppäsin puikkoihin tyytyväisenä, että pääsinpäs vähällä... Mutta ei. Sportti päälle ja lappu lattiaan.... ja ei mitään! Muutama koe kiihdytys ja heti pysty sanomaan, että jotain vikaa järjestelmässä on. Alkukierroksilla on puhti pois, vasta 4000 paikkeilla alkaa vetoa löytyä.
Onko hyviä vinkkejä, mistä alkaa asioita tarkastaan/missä vika? Huolto on jo kolmen viikon päästä 25.9., että sinne asti voi koittaa itse ropeltaa.
Pikahuollossa Tech:llä tarkastelu ei tuonut tulosta. Lambda-anturikin näytti antavan ihan oikeita arvoja. Mitään vikaa ei löytynyt, vika koodin nollaus ja koe ajolle. Huoltomies totesi, että vaikuttaa normaalilta, eikä vikavalo enää syttynyt.
Hyppäsin puikkoihin tyytyväisenä, että pääsinpäs vähällä... Mutta ei. Sportti päälle ja lappu lattiaan.... ja ei mitään! Muutama koe kiihdytys ja heti pysty sanomaan, että jotain vikaa järjestelmässä on. Alkukierroksilla on puhti pois, vasta 4000 paikkeilla alkaa vetoa löytyä.
Onko hyviä vinkkejä, mistä alkaa asioita tarkastaan/missä vika? Huolto on jo kolmen viikon päästä 25.9., että sinne asti voi koittaa itse ropeltaa.
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
Re: Check Engine ja "ala" tehot poissa
No mikä se vikakoodi oli joka nollattiin? Siitähän se kannattaisi lähteä liikkeelle.. tyypilliset vikapaikathan ovat ilmamassamittari ja läppäkotelo. Varsinkin edellämainitun vika on herkkä aiheuttamaan haljenneita mäntiä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Check Engine ja "ala" tehot poissa
Niin, tajusin tässä vasta illalla, että olisi pitänyt ottaa se ylös... Eli en tiedä. Pitää koittaa maanantaina soitella perään, josko vielä olis tallella.
Mutta suoraan siis koodista ei selvinnyt missä vika, vaan sivukorvalla kuultuna ennemminkin "järjestelmässä" häiriöö....
Mutta suoraan siis koodista ei selvinnyt missä vika, vaan sivukorvalla kuultuna ennemminkin "järjestelmässä" häiriöö....
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tulpat
Tuossa kun konepellin alle kurkkasin ja lähinnä ihmettelin, että onpas paljon letkuja ja johtaja ja vieläpä pääosin mustia....
Tulpat. Kunto oli ihan ok mutta ohjekirjan mukaan pitäs olla NGK BCPR 7ES-11 ja oli PFR6H 10. Mitäs tämä vaikuttaa?
Tulpat. Kunto oli ihan ok mutta ohjekirjan mukaan pitäs olla NGK BCPR 7ES-11 ja oli PFR6H 10. Mitäs tämä vaikuttaa?
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
Re: Check Engine ja "ala" tehot poissa
Kuumemmilla (lämpöarvo 6 vs 7) nakuttaa herkemmin varsinkin viritetyssä koneessa. Näkyy kuitenkin lähinnä suorituskyvyn lievänä heikkenemisenä, ei pitäisi Check Engineä sytyttää. PFR.. viittaa platinatulppaan, BCPR.. on normaali.
Ohjekirjan mukaiset tulpat ovat ihan mainiot koneeseesi, mutta noilla platinoillakin toimii käyttöiän ollessa pidempi, kesäkuumalla saattaa hieman tehoja leikata.
Ohjekirjan mukaiset tulpat ovat ihan mainiot koneeseesi, mutta noilla platinoillakin toimii käyttöiän ollessa pidempi, kesäkuumalla saattaa hieman tehoja leikata.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vikakoodi
No niin, selittelyt sikseen ja asiaan.
Vikakoodi P 0171: Kertautuva polttoaine sopeutus max arvo ilma/polttoaine liian laiha.
Vikakoodi P 0171: Kertautuva polttoaine sopeutus max arvo ilma/polttoaine liian laiha.
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
Re: Check Engine ja "ala" tehot poissa
Jos lambda-anturi vaikutti olevan kunnossa niin epäilisin ilmamassamittaria tai ilmavuotoa massamittarin ja koneen välillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Check Engine ja "ala" tehot poissa
Saman vikakoodin anto viallinen immu kolkki aerossa.. 

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Tulpat
Platina tulpat mäkeen, ja NGK BCPR 7ES-11 tilalle. Tietääkseni DI-kasetilliset ei oo kovin kavereita platinoiden kanssa.Saabanisti kirjoitti: Tulpat. Kunto oli ihan ok mutta ohjekirjan mukaan pitäs olla NGK BCPR 7ES-11 ja oli PFR6H 10. Mitäs tämä vaikuttaa?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Check Engine ja "ala" tehot poissa
Immu kolkki? Mikäs se on?aero t7 kirjoitti:Saman vikakoodin anto viallinen immu kolkki aerossa..
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
Re: Tulpat
Kyllä ne resistoriplatinat sinne kasetin kannalta sopii ja ovat monessa tehtaaltakin. Seiskan tulpat paremmat viritetyissä mutta vakiossa aivan hyvät nuo kutosen platinat.9000cst kirjoitti: Platina tulpat mäkeen, ja NGK BCPR 7ES-11 tilalle. Tietääkseni DI-kasetilliset ei oo kovin kavereita platinoiden kanssa.
Immu = Ilmamassamittari, kolkki = 9-3.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vikakoodi
Immu vaihtoon.Saabanisti kirjoitti:No niin, selittelyt sikseen ja asiaan.
Vikakoodi P 0171: Kertautuva polttoaine sopeutus max arvo ilma/polttoaine liian laiha.
Eski
Re: Vikakoodi
Näin on.Eski kirjoitti: Immu vaihtoon.
Eski
Nimimerkillä: Saman vikakoodin kanssa suotta paininut aikoinaan

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Ruisku"
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 00:14
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Entäs nyt?
Tänään ollessani liikkeellä, huomasin että autohan tuntuu toimivan taas normaalisti. Onko teillä kokemusta vastaavasta. Eli alkaako immu (meikäläinenhän puhuu jo kielillä
) vedellä viimeisiä tyyliin; toimii - ei toimi.
Eli onko immu edelleen paras arvaus vikakohteesta vai tuleeko muuta mieleen?
Katsotaan kauanko toimii ja syttyykö merkkivalo siten uudestaan...

Eli onko immu edelleen paras arvaus vikakohteesta vai tuleeko muuta mieleen?
Katsotaan kauanko toimii ja syttyykö merkkivalo siten uudestaan...
Jarru on vauhdin surma!
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
9000 Turbo Airflow -89 s. 26.1.2000, kolaroitiin 4.11.2005, kuoli saamiinsa vammoihin 10.11.2005
9-5 Aero -00 Nordic 2 s.19.11.2005
Re: Check Engine ja "ala" tehot poissa
Minulla toistui entisessä AeroWagonissa juurikin tuo P0171 vikakoodi. Ei tosin vaikuttanut mitenkään kulkuun, vaikka CE-valo paloi.
WIS kertoo vikakoodista seuraavaa:
Vikakoodi P0171 eli kertautuva polttoainesopeutus. Maksimiarvo, ilma-/polttoaine liian laiha. Vian oireet: mahdollisesti moottori pysähtyy käynnistyksen jälkeen, epätasainen käynti tai sytytyshäiriöitä.
Ohjeissa sanotaan, että pitäisi mitata paineanturit sytytyksen ollessa ON, koska IMM verrataan sen jälkeen tuloilmanpaineeseen. Jos paineanturit on OK, mutta IMM arvo ei täsmää, vaihdetaan IMM. Ilmavuodot eivät aiheuta tätä vikakoodia. Jos IMM on ok, tarkastetaan polttoaineen paine, pumppuvirtaus ja sen jälkeen suihkutusventtiilit.
Sain aikanaan tällaisen mittausohjeen:
Paineanturin voi mitata yleismittarilla. Mittausta varten pitää rakentaa väliliitin, jossa on karvat mittaamista varten. Mitattaessa virrat päälle ja sitten yleismittarilla mitataan napojen 3 ja 4 väliltä ja sen pitää olla n. 2,1 V. Sitten pieni jippo; jos mittaat jännitteen napojen 3 ja 2 väliltä näyttää mittari luultavasti 2,9 V:a ja napojen 2 ja 4 väliltä sen pitäisi näyttää 5 v:a. Älä siis heti heitä anturia mäkeen vaan mieti olivatko navat oikeat.
Tuo P0171 viittaa WIS:n mukaan liian laihaan seokseen ja voi anturien lisäksi aiheutua myös vuodoista.
En jaksanut ruveta mittailemaan, vaan ostin uuden immun, eikä vikakoodi P0171 sen jälkeen enää vaivannut. Risan immun kanssa voi saada vaikkapa halkaistua männät, joten kannattaa harkita...
Eski
WIS kertoo vikakoodista seuraavaa:
Vikakoodi P0171 eli kertautuva polttoainesopeutus. Maksimiarvo, ilma-/polttoaine liian laiha. Vian oireet: mahdollisesti moottori pysähtyy käynnistyksen jälkeen, epätasainen käynti tai sytytyshäiriöitä.
Ohjeissa sanotaan, että pitäisi mitata paineanturit sytytyksen ollessa ON, koska IMM verrataan sen jälkeen tuloilmanpaineeseen. Jos paineanturit on OK, mutta IMM arvo ei täsmää, vaihdetaan IMM. Ilmavuodot eivät aiheuta tätä vikakoodia. Jos IMM on ok, tarkastetaan polttoaineen paine, pumppuvirtaus ja sen jälkeen suihkutusventtiilit.
Sain aikanaan tällaisen mittausohjeen:
Paineanturin voi mitata yleismittarilla. Mittausta varten pitää rakentaa väliliitin, jossa on karvat mittaamista varten. Mitattaessa virrat päälle ja sitten yleismittarilla mitataan napojen 3 ja 4 väliltä ja sen pitää olla n. 2,1 V. Sitten pieni jippo; jos mittaat jännitteen napojen 3 ja 2 väliltä näyttää mittari luultavasti 2,9 V:a ja napojen 2 ja 4 väliltä sen pitäisi näyttää 5 v:a. Älä siis heti heitä anturia mäkeen vaan mieti olivatko navat oikeat.
Tuo P0171 viittaa WIS:n mukaan liian laihaan seokseen ja voi anturien lisäksi aiheutua myös vuodoista.
En jaksanut ruveta mittailemaan, vaan ostin uuden immun, eikä vikakoodi P0171 sen jälkeen enää vaivannut. Risan immun kanssa voi saada vaikkapa halkaistua männät, joten kannattaa harkita...
Eski