Garrett GT2871R

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
rocco
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 15:50
Paikkakunta: Helsinki

Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja rocco »

Onkos kellään omakohtaista kokemusta otsikon mukaisesta ahtimesta 2,0L T5 moottorissa? Jos niin kuinkas pelittää? Ja nimenomaan tuolla pienemmällä pakopesällä.

-Aki-
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Rahan haaskausta. Toisin sanoen turha välivaihe.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Sulla varmaan on sitten kokemuksia ja osaat perustella miksei sillä esim. tekisi hieman piristetyssä käyttöpelissä mitään? Onko kaikkia muut ahtimet turhia paitsi ämpärin kokoiset holsetit?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jep.... joillekin "välivaihde" on se max jota edes tavoitellaan...

joten faktaa peliin...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

V-M kirjoitti:Jep.... joillekin "välivaihde" on se max jota edes tavoitellaan...

joten faktaa peliin...

V-M
No melkeen mieluummin 2860RS tai sitten 3071. Toi kompurasiipi on vähän turhan iso tohon turbiinipuoleen nähden. Vaihtoehtona kannattaa miettiä myös mitsun 19T jota saa ruottista bolt-on mallisena.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

V-M kirjoitti:Jep.... joillekin "välivaihde" on se max jota edes tavoitellaan...

joten faktaa peliin...

V-M
Kovin helposti se ns. "lopullinen" puhallin ei sitten siihen jääkkään. Onhan noita nähty, 2860rs tai joku muu vastaava on ollut vain se eka puhallin. Se mieli kun muuttuu aika nopeasti, vaikka sellanen 350hv:tä käyttöpirssissä tuntuu alussa todella hyvältä, ajeleppa pari kuukautta niin huomaa kattelevansa esim. atp-turbon sivuja. Mutta pulttaa kiinni vaan jos jo löytyy hyllystä, siitä se lähtee.

Riittuen onkos tonnari vai ng/kolkki, pottu (2871:stä en ole varma) menee kolkissakin orkkispakosarjaan, 3071:n vaatii jo hieman värkkäämistä, joko uusi pakosarja tai lisälaippa. Tonnariin taasen 3071:kin menee orkkissarjaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Coltti kirjoitti:Sulla varmaan on sitten kokemuksia ja osaat perustella miksei sillä esim. tekisi hieman piristetyssä käyttöpelissä mitään? Onko kaikkia muut ahtimet turhia paitsi ämpärin kokoiset holsetit?
Ei ole,ei osaa,ja on turhia.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Suppari kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Sulla varmaan on sitten kokemuksia ja osaat perustella miksei sillä esim. tekisi hieman piristetyssä käyttöpelissä mitään? Onko kaikkia muut ahtimet turhia paitsi ämpärin kokoiset holsetit?
Ei ole,ei osaa,ja on turhia.
Näin on!
Enhän muuten olisi väärinvirittäjä.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Olen itsekin vähän miettiny tota puhallinta 2.3 koneeseen. Ainakin karttojen valossa pitäs olla aika passeli "normaalikäyttöön". :)
M97CSB234EFM57001 RE85
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ysikoo kirjoitti:Olen itsekin vähän miettiny tota puhallinta 2.3 koneeseen. Ainakin karttojen valossa pitäs olla aika passeli "normaalikäyttöön". :)
Pelannee jossei tehoja ole tarkoitus pahemmin vakiosta nostaa, herää vaan kysymys miksi ostaa sillon kallis ahdin + muut hilut. Tuokin hyrrä maksaa sen tonnin ja siihen rahaan saa joka suhteessa parempaakin. 3071:llä enemmän tehoa ja potulla parempaa spoolia etc.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Hienoa että valistetaan ihmisiä väärin virittämisestä, mutta kuitenkin toivotaaan ettei mennä omien tuloksien yli.

Edit: Suppari sanoi puhelimessa ettei 2871R ole hyvä ahdin ng900:n
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja Vigge »

GT28RS, 2871 ja GT3071 kuin myös 3076 menevät kaikki kolkin/femman sarjaan käytännössä samalla työllä. Ensimmäinen käyttikseen ihan jees valinta toinen täysin turha kapistus ja ihan tutkitusti 2.3 kyljessä syttyy 64 pesäisenä huonommin kuin mitä 64 pesäinen 3071 ja ei riitä yhtä ylös. Pakopesän valuhan noissa kaikissa T25 laipoilla olevissa on sama, ropellin reikä vaan 3071:ssa isompi... 86ar pesä nostaa 3071 spoolin muutaman sata rundia ylemmäs ja avaa hieman yläpäätä... 76:sta on pari versiota ja se versio missä 3071 turbiini ei käytännössä tuo mitään lisää ja se toinen mikä isommalla pakosiivellä riittää jokusen kymmen hepoista pidemmälle.Mutta kuten aina ahti on vain yksi osa moottorikokonaisuuttaa ja jos "muu" rauta ei ole kunnossa niin sepä ei silloin laula sitäkään vähää, mitä toinen mosa snadimmalla föönilla ja muut paikat kunnossa.

Ämpärimallit sitten ajallaan... vaikkakin kustannussyitä sun muilta ominaisuuksilta löytyy ihan käybäsiä malleja myös päiväkäyttiksiin. Tosin muuhun kun tonnarin vanhaan T3-sarjaan niitä ei helposti saa tungettu ilman että pistää koko sarjan uusiksi

Ps. pillerillä pisimmälle :mrgreen:
#1730
500whp.net member
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja Suppari »

SonmH kirjoitti:Hienoa että valistetaan ihmisiä väärin virittämisestä, mutta kuitenkin toivotaaan ettei mennä omien tuloksien yli.

Edit: Suppari sanoi puhelimessa ettei 2871R ole hyvä ahdin ng900:n
:D :D Pyydän heti alussa anteeksi sinulta,että olen nyt väärällä alueella.

Sanottakoon nyt ettei hx35 (jota Sonmh taitaa nyt tarkoittaa sillä ei välimallilla,eli tappivirityksellä :) ole niin laginen jolta se saattaa näyttää.Omakohtaista kokemusta ei ole kyseisestä puhaltimesta saabin koneissa,mutta eräässä toisessa ruotsalaismerkin moottorissa antaa 60mm pakorullalla ja 12# pakopesällä täydet paineet n.3700rpm,plussalle menee isolla vaihteella jo siinä kolmen tonnin korvilla.Eli taitaa heräillä noin tonnin myöhemmin kuin pottu?(ei ole siitäkään kokemuksia,enkä näistä tiedä,kuten jetulle puhelimessa jo sanoinkin,muistatkos?)Ja moottori on matalapuristeinen ja viritteinen kahdeksan tappinen,eli taitaa noista lukemista saada ottaa muutaman sata rpm pois vs t5 pannu?
Muistele jeppe mistä puhuttiin ennenkuin kiehahtaa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Garreteista mielummin 2860rs kun tuo 2871r. Tai sitten 3071r.
2860rs .64:lla on pirteä ja hauska ahdin kun halutaan pienempää kovaa käyttikseen, suosittelen.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Garrett GT2871R

Viesti Kirjoittaja Hook »

.. Ja sitten kun vertailaan näitä ahtimen heräämisiä, niin pakosarja, jaettu pakopesä muotoilu yms vaikuttaa heräämiseen jopa useita satoja rpm:iä.
Vertailun vuoksi kokeiltu 2 eri pakosarjaa 2L padassa HX40:llä. Eroa tiedon keruun mukaan aika tarkkaan 300rpm. Suurin ero pakosarjan putken halkaisija... :roll:
Haukkua sitten varmuudella ahdinta. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin