BSR-virin asennusongelma?
Re: BSR-virin asennusongelma?
Siis 1,8t:n voi laittaa 2.0t:n boxin ilman ongelmia? Hinnaltaan olisi hiukan edullisempi, kuin BSR, vai kuinka?
Itseä alkoi heti kiinnostamaan.... Tuon muutoksen voisi kai tehdä emännän huomaamatta
Itseä alkoi heti kiinnostamaan.... Tuon muutoksen voisi kai tehdä emännän huomaamatta
Re: BSR-virin asennusongelma?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Mullakin on toiminut moitteetta merkkiliikkeellä vaihdettu 2,0t:n boksi, joka on ollut käytössä kohta 1,5 vuotta.G-mies kirjoitti:Anteeksi pieni aiheen vierestä kysyminen, mutta miten teillä on tomineet nuo 1,8t -> 2,0t muutokset? Isän autoon kokeiltiin yhtä 2,0t kolariauton boksia, joka oli oikein irrotettu, mutta siitä huolimatta boksi ei toiminut isän autossa ongelmitta. Antoi 2 vikakoodia, toinen oli muistaakseni polttoainejärjestelmään liittyvä, toista en muista. Huollon kaverin mukaan nämä kaksi koodia tulee 2 anturin puuttumisesta 1,8 koneesta. Eli voisitteko selventää hieman? Isän auto on -04 ja kolariauto oli muistaakseni -03.
Matti
Se on totta, että 1,8t ja 2,0t:n välistä tehon ja väännön eroa ei käytännössä erityisesti huomaa. Mietin vaan, että onko ero ihan oikeasti oleellinen 2,0t:n ja steg1:en välillä?
ss 2005
Re: BSR-virin asennusongelma?
On. Vääntö ja kierros alue ratkaisevat. Jopa 2.0TS:llä ja 1.8t + BSR Steg-1:llä on keskenään eroa jälkimmäisen eduksi. Jos tarjoutuu tilaisuus verrata niin suosittelen.mheikkin kirjoitti:Mietin vaan, että onko ero ihan oikeasti oleellinen 2,0t:n ja steg1:en välillä?
ss 2005
Jos ajaisin bensalla, niin 1.8t BSR ois ehdoton valinta. ´07+ mallit 220hp/330Nm on jo erittäin hieno paketti. Kulutus pysyy silti kohtuudessa.
1.8t:n ja 2.0t:n eron pienuus johtuu juuri väännöstä 240Nm vs 265Nm ei vielä ole kovin suuri.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: BSR-virin asennusongelma?
Oletteko huomannut kulutuksessa suurta eroa 1.8t ja siitä päivitetyn 2.0t välillä? BSR:n kanssa kulutus on kai "normaali" ajossa laseknut hiukan?
Re: BSR-virin asennusongelma?
1,8t vs. 2,0t keskusteluun otan sen verran kantaa, että itse en tekisi tuota päivitystä, ero on sen verran pieni. On tullut molemmilla versioilla ajettua vakiona ja piristettynä.
Suoraan BSR tai Hirsch.
Suoraan BSR tai Hirsch.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Keväästä 2006 lähtien bsr-stegi1 autossani.
Suosittelen ainakin 1,8t vakioon ehdottomasti.
Ja, jos vaihdettu merkkihuollossa 2,0t boxi ja/tai softa,
niin luulispa sen tarvittava versionro/-koodi olevan
saatavissa tuolta merkkiliikkeeltä
Sitten emailia bsr:lle in english (eller på svenska),
niin jo on kumma jonsei sopivaa ppc-softapurkkia löydy
Suosittelen ainakin 1,8t vakioon ehdottomasti.
Ja, jos vaihdettu merkkihuollossa 2,0t boxi ja/tai softa,
niin luulispa sen tarvittava versionro/-koodi olevan
saatavissa tuolta merkkiliikkeeltä
Sitten emailia bsr:lle in english (eller på svenska),
niin jo on kumma jonsei sopivaa ppc-softapurkkia löydy
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Re: BSR-virin asennusongelma?
Oletkos saanut lisätietoa asiaasi
mheikkin kirjoitti:Hei,
mulla on SS 1.8t, johon on vaihdettu Saabin merkkihuollossa 175hv:n boksi. Kyselin viime keväänä Doc Powerista, että onnistuuko steg1 päivitys kyseiseen boksiin. Doc Powerin vastaus oli seuraava:
Jaa-a riipuen minkä auton softa kyseiseen ecuun ajettu?
Pelkästään Saabin 9-3SS/SC 1,8T:hen löytyy 80 eri softa vaihtoehtoa sekä vakiona että STEG 1-3:sena. Perusteeltaan BSR ei tarjoa tässä tapauksessa softaa autoonne vasta kun autoonne on palautettu autoon tehtaalla asennettu ecu ja autoon tarkoitettu softa. Eli onko teillä auton omat "aivot" vielä tallella?
Mitä vastaus lie tarkoittaa? Eikö Saabbini pitäisi olla tällä hetkellä käytännössä 2.0t? En haluaisi ottaa sitä riskiä, että tilaan steg1:en, joka ei suostu asentumaan autooni.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Joo.
Merkkihuollossa sanoivat, että 2.0 boksin vaihtaminen alkuperäiseen 1.8 boksiini pitäisi onnistua "lennossa". Liekö hankala vaihtaa itse? En ole vielä tutkinut asiaa. Vaihdon jälkeen voin tilata sitten viimeistään steg 1:en.
Merkkihuollossa sanoivat, että 2.0 boksin vaihtaminen alkuperäiseen 1.8 boksiini pitäisi onnistua "lennossa". Liekö hankala vaihtaa itse? En ole vielä tutkinut asiaa. Vaihdon jälkeen voin tilata sitten viimeistään steg 1:en.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Niin onnistuu, mutta vaatii teckillä hyväksynnän.
Ja kun vaihdat 1.8t boksin takaisin tulee se maksaa jotain 500€ ja sen päälle bsr jotain 600€ tai yli.
Eikö merkkiliike tiedä minkä ohjaimen ne on asentanut ja mikä ohjelma siinä on
Kysyin vähän aikaa sitten maptun viri ohjelmaa. sieltä ilmoitetiin ettei ohjaimen vaihto 1.8t 2.0t:hen estä mitenkään heidän ohjelman asennusta.
Että siinä olis toinen vaihtoehto bsr tilalle
Ja kun vaihdat 1.8t boksin takaisin tulee se maksaa jotain 500€ ja sen päälle bsr jotain 600€ tai yli.
Eikö merkkiliike tiedä minkä ohjaimen ne on asentanut ja mikä ohjelma siinä on
Kysyin vähän aikaa sitten maptun viri ohjelmaa. sieltä ilmoitetiin ettei ohjaimen vaihto 1.8t 2.0t:hen estä mitenkään heidän ohjelman asennusta.
Että siinä olis toinen vaihtoehto bsr tilalle
mheikkin kirjoitti:Joo.
Merkkihuollossa sanoivat, että 2.0 boksin vaihtaminen alkuperäiseen 1.8 boksiini pitäisi onnistua "lennossa". Liekö hankala vaihtaa itse? En ole vielä tutkinut asiaa. Vaihdon jälkeen voin tilata sitten viimeistään steg 1:en.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Ei millään pahalla, mutta en näe tuossa juurikaan järkeä. Suoraan BSR1 softaa sisään. Maksaa jotain 850€ että saa PPC-2 ohjelmointilaitteen mukaan. Siinä on sitten päivitykset yms helppoja ja ilmaisia. Ja toimii.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: BSR-virin asennusongelma?
Niin paljon alkoi asia kiinnosta, että lähetin äsken sähköpostia doc powerille.
He vastasivat lähes välittömästi. Todella mahtavaa asiakas palvelua.
Vastasivat sunnutai päivänä 10+++ pistettä
Vastaukseksi tuli he tarvitsevat ohainyksikön softa version numeron.
Sen saa näkyviin teckillä.
Ettei se sen monimutkaisempi juttu ole
Taitaapa meikäläinen heittää tilauksen vetämään ensivuoden alkupuolella.
He vastasivat lähes välittömästi. Todella mahtavaa asiakas palvelua.
Vastasivat sunnutai päivänä 10+++ pistettä
Vastaukseksi tuli he tarvitsevat ohainyksikön softa version numeron.
Sen saa näkyviin teckillä.
Ettei se sen monimutkaisempi juttu ole
Taitaapa meikäläinen heittää tilauksen vetämään ensivuoden alkupuolella.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Marko A:lle
Kyllä kyllä mutta miten VIN- ja ECU-numerot? On mahdollista, että niistä tulee ongelma.
Kyllä kyllä mutta miten VIN- ja ECU-numerot? On mahdollista, että niistä tulee ongelma.
petrisa kirjoitti:Autohan ei edelleenkään ole 2.0t alustanumeron (VIN) perusteella, vaan se alkuperäinen 1.8t. BSR:n viritys tapahtuu alkuperäisen alustanumeron perusteella ja PPC-laite tilataan tämän perusteella.
Kyseisessä tapauksessa moottoriohjainlaitteen (ECU) alkuperäinen sarjanumero ei täsmää auton alustanumeroon (VIN). Tässä saattaa tulla ongelmia virisoftan asennuksen yhteydessä. Eli PPC-laite ei suostu asentamaan softaa ECU:uun.
Varma en ole asiasta eikä ilmeisesti ole BSR:n softaa myyvä liikekään, näin tulkitsin heidän vastauksestaan. Paras tapa olisi asentaa auton alkuperäinen moottorinohjainlaite (ECU) takaisin, mikäli se on siis vielä tallessa ja tehdä viritys siihen. Uusi, eli nykyinen käytössä oleva ohjainlaite on kyllä "naitettu" autoon, muutenhan se ei toimisi ollenkaan, mutta virisoftan asennus voi vaatia alkuperäisen ECU:n sarjanumeroineen. Mene ja tiedä ....
Ehkäpä jollakin palstalaisella on oikeasti käytännön kokemusta vastaavasta tilanteesta ja näinollen arvailuille ei jää sijaa.
Re: BSR-virin asennusongelma?
Mikähän tässä nyt oikein mättää
Jos minulle ilmoitetiin sähköpostin välityksellä tänään klo 16.08 doc powerilta joka toimitaa bsr viritys ohjelmia, että tarvitaan 2.0t ohjainyksikön softaversion numero ja sillä homma onnistuu.
En oikeen ymmärrä miksi asiasta pitää vaan jauhaa ja jauhaa
Ja jos homma ei mene niin kun myyjä on sanonut ei se ole ostajan ongelma
Eikä minulla ole mitään syytä epäillä myyjää.
Jos minulle ilmoitetiin sähköpostin välityksellä tänään klo 16.08 doc powerilta joka toimitaa bsr viritys ohjelmia, että tarvitaan 2.0t ohjainyksikön softaversion numero ja sillä homma onnistuu.
En oikeen ymmärrä miksi asiasta pitää vaan jauhaa ja jauhaa
Ja jos homma ei mene niin kun myyjä on sanonut ei se ole ostajan ongelma
Eikä minulla ole mitään syytä epäillä myyjää.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR-virin asennusongelma?
PPC2:llä tulee vähintään 5 eri softaversiota ja JOS niistäkään ei mikään ole sopiva, tulee herja "Read car" ja auton softa luetaan -> BSR:lle -> oikea softa tulee omalle BSR sivullesi ladattavaksi.kalle37 kirjoitti: Ja jos homma ei mene niin kun myyjä on sanonut ei se ole ostajan ongelma
Eikä minulla ole mitään syytä epäillä myyjää.
Samalla voit sitten päättää autosi huippunopeuden väliltä (muistaakseni) 200kmh - 260kmh...
Yksinkertaista ja hienoa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red