Valoteho
Valoteho
VM -93 cd mallin valot on kehnot siis lyhyet,kantsiiko uusia umpiot ja laittaa + 90% polttimot auttaako mitään vai meneekö raha hukkaan.
Näkyy maksavan n 250e.
Pitkät on ok laitoin "isot" siniset lisävalot ja uusin sumarit mutta lyhyet on huonot.
Aikasemmin oli matalakeulainen siinä oli paremmat valot.
Toisaalta täällä saa ajaa melkein aina pitkät päällä että tuskin kannattaa sioittaa noihin puolivaloihin.
Näkyy maksavan n 250e.
Pitkät on ok laitoin "isot" siniset lisävalot ja uusin sumarit mutta lyhyet on huonot.
Aikasemmin oli matalakeulainen siinä oli paremmat valot.
Toisaalta täällä saa ajaa melkein aina pitkät päällä että tuskin kannattaa sioittaa noihin puolivaloihin.
Re: Valoteho
Saikos cd mallista laseja pois?.
Siis vm -93
Siis vm -93
Re: Valoteho
Kiitos vihjeestä.
Mutta tosi on että en muista just nyt cd -93 lampun lasin irroitusta,laittakaa ohje millä saa ehjänä irti ja jos lasin hinta on tiijossa niin se kiinostaa.
Mutta tosi on että en muista just nyt cd -93 lampun lasin irroitusta,laittakaa ohje millä saa ehjänä irti ja jos lasin hinta on tiijossa niin se kiinostaa.
Re: Valoteho
kai ne niillä klipsuilla on millä muissakin..
voi sen hinnan itsekin katsoa motonetista...
CC 9.90--94 ja CD 4.88--94 H4-Lyhdynlasi oikea jos Hella. . 48-5153 58.50 ???
CC 9.90--94 ja CD 4.88--94 H4-Lyhdynlasi vasen jos Hella. . 48-5154 58.50 ???
voi sen hinnan itsekin katsoa motonetista...
CC 9.90--94 ja CD 4.88--94 H4-Lyhdynlasi oikea jos Hella. . 48-5153 58.50 ???
CC 9.90--94 ja CD 4.88--94 H4-Lyhdynlasi vasen jos Hella. . 48-5154 58.50 ???
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Valoteho
OK
Kävin oikein pihalla kahtomassa on hella ja klipsuilla kiinni.
Katotaan vaihanko lasit on aikas sumeet.
Kävin oikein pihalla kahtomassa on hella ja klipsuilla kiinni.
Katotaan vaihanko lasit on aikas sumeet.
Re: Valoteho
Tällä HERRALLA tuntuu olevan aika "fiksusja" ohjeita!9-5T kirjoitti:Saa ja jos on kiirekari 2 kirjoitti:Saikos cd mallista laseja pois?.
Siis vm -93
Ei uskois,kun katsoo viesti määrää!!!


Muistuttaa lähinnä SUOMI24:jän keskusteluja.


Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Valoteho
Niin on ,olen itsekin ihmetellyt lienee joku aloitelija joka kirjoittelee palstalle joutavia päivät päästä'en.
Re: Valoteho
Ylläpito voisi tiputtaa kyllä moiset häiriköt takaisin suomi 24 palstalle.
Re: Valoteho
Mitäs jos nappaat sen unilääkkeen vihdoin ,lääkärihän käski ottaa jo klo 22,00.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7772
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Valoteho
Hei....ryppy otsat, tämä oli LOISTAVA kevennys tähän aiheeseen.ecopower kirjoitti:Tällä HERRALLA tuntuu olevan aika "fiksusja" ohjeita!9-5T kirjoitti:Saa ja jos on kiirekari 2 kirjoitti:Saikos cd mallista laseja pois?.
Siis vm -93
Ei uskois,kun katsoo viesti määrää!!!![]()
![]()
Muistuttaa lähinnä SUOMI24:jän keskusteluja.![]()
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Valoteho
Näissä valoasioissa olis nopea fysiikan kurssi optiikan osalta paikallaan.
Erityisesti lähivaloilla noi korkeammat lyhdyt (->1994) on paremmat kuin matalat.
Sen pitäisi ymmärtää jo kokeilemattakin, kun katsoo heijastimen kokoa...
Huono lasi hajoittaa valon siten, että valot näyttää himmeämmiltä ja valokuvio on huono.
Polttimoille tuleva jännite ratkaisee myös aika paljon... (ja sehän mitataan polttimon palaessa auton käydessä polttimon vierestä, ja molemmat mittarin piikit siis polttimon kannassa - ei maata rungosta.
Heijastinpintojen uudelleenpinnoittamisesta on ollut juttua aiemmin, ja kokemukset käsittääkseni hyviä.
Uusia tarvikeumpioita (esim DEPO) ei missään nimessä kannata laittaa, ovat heikot valoteholtaan kuin mekaaniselta sopivuudeltaan.
EDIT: korjataanpas... ei siis välttämättä valoteholtaan, mutta valokuvio on suolesta...

Erityisesti lähivaloilla noi korkeammat lyhdyt (->1994) on paremmat kuin matalat.
Sen pitäisi ymmärtää jo kokeilemattakin, kun katsoo heijastimen kokoa...
Huono lasi hajoittaa valon siten, että valot näyttää himmeämmiltä ja valokuvio on huono.
Polttimoille tuleva jännite ratkaisee myös aika paljon... (ja sehän mitataan polttimon palaessa auton käydessä polttimon vierestä, ja molemmat mittarin piikit siis polttimon kannassa - ei maata rungosta.
Heijastinpintojen uudelleenpinnoittamisesta on ollut juttua aiemmin, ja kokemukset käsittääkseni hyviä.
Uusia tarvikeumpioita (esim DEPO) ei missään nimessä kannata laittaa, ovat heikot valoteholtaan kuin mekaaniselta sopivuudeltaan.
EDIT: korjataanpas... ei siis välttämättä valoteholtaan, mutta valokuvio on suolesta...

Viimeksi muokannut ajn, Pe Syys 12, 2008 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: Valoteho
Täällä foorumilla muistaakseni eräs jantteri kertoi hioneensa ihan ite noi autonsa lasit ja näytti ihan hyvältä kuvissa.kari 2 kirjoitti: ... Katotaan vaihanko lasit on aikas sumeet.
Ei millään löydä nyt mutta muistaakseni ensin tonnisella hiekkapaperilla ja sen jälkeen 2-tonnisella... jotenkin noi taisi mennä.

Hiontavahaa lopuksi?
Meinaan vaan että jos säästölinjaa jatketaan niin hinkaamaan.

edit.
Haa! Nyt löytyi -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=74990
^Ja ilmeiseti kyseessä oli muoviset lasit...

Eiköhän tuolle oikealle lasillekkin jotain "kuria" saa oikeilla välineillä.
Re: Valoteho
Kannattaa vaihtaa ne lasit uusiin.
Kulmavilkkuparkit irti, umpio irti, sitten klipsut irti umpioista talttapäisellä meisselillä kevyesti kampeamalla, lasin pitäs jäädä käteen, toinen lasi tilalle, klipsut kiinni, umpio kiinni autoon, kulmavilkkuparkki kiinni.
Helppoa se ainakin oli vaihtaa Opel Omegaan, ja mitä olen katsonut niin aika lailla samanlainen kiinnitys tonnareissakin on, ruuvit vain tuppaa olemaan torxeja.
Kulmavilkkuparkit irti, umpio irti, sitten klipsut irti umpioista talttapäisellä meisselillä kevyesti kampeamalla, lasin pitäs jäädä käteen, toinen lasi tilalle, klipsut kiinni, umpio kiinni autoon, kulmavilkkuparkki kiinni.
Helppoa se ainakin oli vaihtaa Opel Omegaan, ja mitä olen katsonut niin aika lailla samanlainen kiinnitys tonnareissakin on, ruuvit vain tuppaa olemaan torxeja.