Auto tuntuu muuten toimivan normaalista, ehkä vähän laiskalta tuntuu. Mutta se onkin LPT
Mikä letku/tarkoitus?
Mikä letku/tarkoitus?
Huomasin tarkistuksen yhteydessä erään letkun olevan haperoa. Letku tulee turbon imupuolelle hukkaportin päästä. Mihin tämä letku vaikuttaa?
Auto tuntuu muuten toimivan normaalista, ehkä vähän laiskalta tuntuu. Mutta se onkin LPT
Auto tuntuu muuten toimivan normaalista, ehkä vähän laiskalta tuntuu. Mutta se onkin LPT
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Liekkö kysymys liian höperö vai miks kukaan ei oo kommentoinu? 
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Ilmeisesti tulee imuputken alapuolelle. On hukkaportin ohjaus letku eli jos irtoaa/vuotaa, niin tulee kulkua lisää, kunnes fuel cut iskee pelin poikki (0.6bar).JaHu kirjoitti:Huomasin tarkistuksen yhteydessä erään letkun olevan haperoa. Letku tulee turbon imupuolelle hukkaportin päästä. Mihin tämä letku vaikuttaa?
Auto tuntuu muuten toimivan normaalista, ehkä vähän laiskalta tuntuu. Mutta se onkin LPT
Jos on laiskan tuntuinen, niin tarkasta ahtopaineet. Pitäisi matalapaineturbossa olla 0.45bar. Jos on yli 200tkm ajettu, niin paineet ovat todennäköisesti alle 0.4bar, koska kello on jo löystynyt.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Ja fuelcutin kyllä huomaa..... 
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Mikä letku/tarkoitus?
pystyykös tuota fuelcutia jotenkin ohittaa..?
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Uusi ohjelmaFamnium kirjoitti:pystyykös tuota fuelcutia jotenkin ohittaa..?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Niin paineet on hieman alle 0.45bar eli n.0.35-0.40bar. Liekkö käytännön merkitystä mitenkään?
Voiko sitä kelloa/jousta vaihtaa/elvyttää mitenkään?
Mitenkäs se vaikuttaa jos hankkii viriä, onko silloinkin toi pieni paine "häviö" mukana? Eli uudella jousella olisi painettakin enempi?
Voiko sitä kelloa/jousta vaihtaa/elvyttää mitenkään?
Mitenkäs se vaikuttaa jos hankkii viriä, onko silloinkin toi pieni paine "häviö" mukana? Eli uudella jousella olisi painettakin enempi?
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Kiristä tankoa haulla löytyvän ohjeen mukaan. Yli 0.6bar:n ei vakioboxilla pääse.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Tuskinpa kyseessä on hukkaportin ohjausletku jos ko. letku tulee turbon imupuolelle.
En ymmärrä ko. letkun funktiota jos se tosiaan tulee hukkaportilta imuputkeen.
Jos se tuleekin magneettivenan kautta imuputkeen niin sitten se on hukkaportin ylimääräisen ohjausilman kierrätys takaisin järjestelmään ("R-letku").
Toinen mehdollisuus on hukkaportilta AHTOputkeen jollein se on se hukkaportin ohjausletku.
En ymmärrä ko. letkun funktiota jos se tosiaan tulee hukkaportilta imuputkeen.
Jos se tuleekin magneettivenan kautta imuputkeen niin sitten se on hukkaportin ylimääräisen ohjausilman kierrätys takaisin järjestelmään ("R-letku").
Toinen mehdollisuus on hukkaportilta AHTOputkeen jollein se on se hukkaportin ohjausletku.
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Letkun paikka on imuputken alla, mutta paine tulee turbon jälkeen. Jos hukkaporttiin menee imuputken päältä letku, niin on sama asia kuin W letku olisi irti mankkuventiilistä.f-19 kirjoitti:Tuskinpa kyseessä on hukkaportin ohjausletku jos ko. letku tulee turbon imupuolelle.
En ymmärrä ko. letkun funktiota jos se tosiaan tulee hukkaportilta imuputkeen.
Jos se tuleekin magneettivenan kautta imuputkeen niin sitten se on hukkaportin ylimääräisen ohjausilman kierrätys takaisin järjestelmään ("R-letku").
Toinen mehdollisuus on hukkaportilta AHTOputkeen jollein se on se hukkaportin ohjausletku.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Ei mene imuputken päältä, tarkennusta sen verran et ei menekkään imuputkeen vaan tuntuu menevän turbon runkoon mut imupuolelle kuitenkin.
Mistähän kummasta se läpivienti (erilliselle painemittarille) voisi mennä konehuoneesta, kun tossa yks päivä sitä ihmettelin, otin pois akvaariokotelon yläosan mut eipä silmiin sattunu läpivienti paikkaa?
Mistähän kummasta se läpivienti (erilliselle painemittarille) voisi mennä konehuoneesta, kun tossa yks päivä sitä ihmettelin, otin pois akvaariokotelon yläosan mut eipä silmiin sattunu läpivienti paikkaa?
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Lämmityslaitteen vieressä on läpivienti. Siinä on kaksi letkun paikka, muistaakseni 4-5mm ja 8mm letkuille. Pää pitää työmtää akvaariokotelon sisään, jotta sen näkee. Kädellä tunnustelemalla löytää paremmin, joskin lasinpyyhkijöiden koneisto on sopivasti edessä. Läpiviennin liittimissä on kumihuput päällä.JaHu kirjoitti:Ei mene imuputken päältä, tarkennusta sen verran et ei menekkään imuputkeen vaan tuntuu menevän turbon runkoon mut imupuolelle kuitenkin.
Mistähän kummasta se läpivienti (erilliselle painemittarille) voisi mennä konehuoneesta, kun tossa yks päivä sitä ihmettelin, otin pois akvaariokotelon yläosan mut eipä silmiin sattunu läpivienti paikkaa?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Ja sisällä tulee esiin mistä? Vissiin kojelaudan yläosa pois?
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Niin, se tulipellin läpivienti tulee samalta kohtaa hytin puolella sisään. Kojelaudan kansi pois ja se on siinä etuviistossa kuskin penkiltä katsoen. Taisi olla valkoista muovia se läpivienti, ellen väärin muista..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Mikä letku/tarkoitus?
Taitaa olla helpoin pujottaa se letku sisäkautta, kun ei silmiin satu se läpivienti siellä akvaariossa.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"