Huomasin tarkistuksen yhteydessä erään letkun olevan haperoa. Letku tulee turbon imupuolelle hukkaportin päästä. Mihin tämä letku vaikuttaa?
Auto tuntuu muuten toimivan normaalista, ehkä vähän laiskalta tuntuu. Mutta se onkin LPT
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
JaHu kirjoitti:Huomasin tarkistuksen yhteydessä erään letkun olevan haperoa. Letku tulee turbon imupuolelle hukkaportin päästä. Mihin tämä letku vaikuttaa?
Auto tuntuu muuten toimivan normaalista, ehkä vähän laiskalta tuntuu. Mutta se onkin LPT
Ilmeisesti tulee imuputken alapuolelle. On hukkaportin ohjaus letku eli jos irtoaa/vuotaa, niin tulee kulkua lisää, kunnes fuel cut iskee pelin poikki (0.6bar).
Jos on laiskan tuntuinen, niin tarkasta ahtopaineet. Pitäisi matalapaineturbossa olla 0.45bar. Jos on yli 200tkm ajettu, niin paineet ovat todennäköisesti alle 0.4bar, koska kello on jo löystynyt.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Niin paineet on hieman alle 0.45bar eli n.0.35-0.40bar. Liekkö käytännön merkitystä mitenkään?
Voiko sitä kelloa/jousta vaihtaa/elvyttää mitenkään?
Mitenkäs se vaikuttaa jos hankkii viriä, onko silloinkin toi pieni paine "häviö" mukana? Eli uudella jousella olisi painettakin enempi?
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
f-19 kirjoitti:Tuskinpa kyseessä on hukkaportin ohjausletku jos ko. letku tulee turbon imupuolelle.
En ymmärrä ko. letkun funktiota jos se tosiaan tulee hukkaportilta imuputkeen.
Jos se tuleekin magneettivenan kautta imuputkeen niin sitten se on hukkaportin ylimääräisen ohjausilman kierrätys takaisin järjestelmään ("R-letku").
Toinen mehdollisuus on hukkaportilta AHTOputkeen jollein se on se hukkaportin ohjausletku.
Letkun paikka on imuputken alla, mutta paine tulee turbon jälkeen. Jos hukkaporttiin menee imuputken päältä letku, niin on sama asia kuin W letku olisi irti mankkuventiilistä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Ei mene imuputken päältä, tarkennusta sen verran et ei menekkään imuputkeen vaan tuntuu menevän turbon runkoon mut imupuolelle kuitenkin.
Mistähän kummasta se läpivienti (erilliselle painemittarille) voisi mennä konehuoneesta, kun tossa yks päivä sitä ihmettelin, otin pois akvaariokotelon yläosan mut eipä silmiin sattunu läpivienti paikkaa?
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
JaHu kirjoitti:Ei mene imuputken päältä, tarkennusta sen verran et ei menekkään imuputkeen vaan tuntuu menevän turbon runkoon mut imupuolelle kuitenkin.
Mistähän kummasta se läpivienti (erilliselle painemittarille) voisi mennä konehuoneesta, kun tossa yks päivä sitä ihmettelin, otin pois akvaariokotelon yläosan mut eipä silmiin sattunu läpivienti paikkaa?
Lämmityslaitteen vieressä on läpivienti. Siinä on kaksi letkun paikka, muistaakseni 4-5mm ja 8mm letkuille. Pää pitää työmtää akvaariokotelon sisään, jotta sen näkee. Kädellä tunnustelemalla löytää paremmin, joskin lasinpyyhkijöiden koneisto on sopivasti edessä. Läpiviennin liittimissä on kumihuput päällä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Niin, se tulipellin läpivienti tulee samalta kohtaa hytin puolella sisään. Kojelaudan kansi pois ja se on siinä etuviistossa kuskin penkiltä katsoen. Taisi olla valkoista muovia se läpivienti, ellen väärin muista..